Ga naar inhoud


[Premium HD] TP frequentie word niet onthouden


andlinux

Aanbevolen berichten

Hier ben ik weer, ik had nog een vraag.

 

Vandaag had ik de ***geen-reclame*** plugin geïnstalleerd en ik heb gemerkt dat ik problemen heb met de astra 3 (dus ik denk dat het door die plugin komt, ik kan het ook mis hebben want ik ken van satellieten etc. nog niet veel).

 

Maar ik zag in de kanalen lijst dat de zenders die op astra 3 zitten dat die niet meer werktte dus ben ik naar de instellingen gaan kijken en liet zag ik bij het instellen van astra3 dat die de tp frequentie niet onthield. Als ik die frequentie niet wijzig dan zie ik dat de kwaliteit op 0 blijft staan en volgens de mevrouw van in de satelliet winkel moest ik een freq wijzigen om zenders te kunnen vinden op astra3 en daarom vermoed ik dat het de tp freq is.

 

Maar als ik dus die freq wijzig dan slaat de azbox dit niet meer op wat die in het begin wel deed, totdat ik die plugin heb geïnstalleerd.

 

Intussen heb ik die plugin eraf gegooid, maar het probleem blijft.

 

Ik heb een filmpje gemaakt zo zie je wat ik bedoel, alle tips zijn welkom wink

 

PS: FW 0.9.4890 heb ik erop staan.

 

filmpje

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je in dat menu gaat kijken bij die satelliet dan zie je de eerste transponder die in de lijst staat.

deze geeft inderdaad geen signaal.

loop de je transponders even door dan zie je op andere transponders waarschijnlijk wel signaal.

dat heeft niks met onthouden te maken hoor dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

maar hij begint gewoon met laten zien bij de eerste transponder.

 

maar wat voor probleem heb je precies op de astra 23 oost

wat dat kan ik niet echt ontdekken in je verhaal.

 

edje

 

p.s. op alle andere sat's doet hij dat trouwens ook hoor.

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edje-ken
als je in dat menu gaat kijken bij die satelliet dan zie je de eerste transponder die in de lijst staat.
deze geeft inderdaad geen signaal.
loop de je transponders even door dan zie je op andere transponders waarschijnlijk wel signaal.
dat heeft niks met onthouden te maken hoor dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
maar hij begint gewoon met laten zien bij de eerste transponder.

maar wat voor probleem heb je precies op de astra 23 oost
wat dat kan ik niet echt ontdekken in je verhaal.

edje

p.s. op alle andere sat's doet hij dat trouwens ook hoor.
Volgens mij ontvang ik niet alle zenders want ik zie de belgische hd kanalen niet. Mijn vader is van plan TVV te nemen en een paar dagen terug konden we kijken op de belgische kanalen want er was geen codering tot vandaag, maar het viel me op dat ik geen belgische HD kanalen zag staan en volgens TVV staan die op astra 3.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edje-ken
dus je hebt geen signaal op één Hd ?
heb je wel signaal op nederland 1 HD of rtl4HD

edje
Ik heb een scan laten uitvoeren waarbij ik dan 19.2 en 23.5 selecteer maar als ik dan in de zenderlijst ga kijken zie ik die zenders die jij opnoemt niet staan.

Ook als ik per satelliet ga kijken in de zenderlijst, dus alleen op de 23.5 dan zie ik die daar ook niet in de lijst staan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf niet scannen maar gewoon gebruik maken van de ***geen-reclame*** zenderlijst. Die is compleet en wordt ook nog eens vaak bijgewerkt, scheelt je enorm veel stress enzo wink

 

Verder zou je de ***geen-reclame*** zenderlijst na download nog kunnen aanpassen met de Azbox channel editor.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben me nog eens aan het amuseren met de azbox.

Ik heb ***geen-reclame*** terug geïnstalleerd en heb bij "channel list" gekozen voor "Astra 19+23" en daarna heeft die iets gedownload.

 

Als ik in de zenderlijst van de azbox ga kijken dan staat Nederland 1 + 2 + 3 HD in de lijst (wel gecodeerd), maar ik zie toch dat er kwaliteit signaal is. Ook RTL5 HD etc. alsook "een HD" staat er in.

 

Wat ik wel vreemd vind is dat er ook kanalen instaan die op 13.0 hotbird staan, alhoewel ik gekozen heb voor Astra 19+23 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt op een klein foutje. Met MAZ zou je deze zenders alsnog eruit moeten kunnen gooien en je lijst aanpassen naar je eigen voorkeur.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...