Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Opname uit epg wil niet lukken?


johndegr

Aanbevolen berichten


HDCP heeft niets te maken met het opnemen van de EPG.

 

HDCP is het protocol dat wordt gebruikt om het digitale HD signaal van je ontvanger te versleutelen naar je TV toe, zodat er geen perfecte digitale kopieën kunnen worden gemaakt door "de kabel af te tappen".

 

Ik zit te denken aan een probleem veroorzaakt door de tijd benodigd door de spin-up van je harddisc. Stel dat je harddisc in slaapstand staat en dat de azbox wil opnemen. Hij "geeft opdracht" aan de harddisc om te starten, maar de harddisc heeft een aantal seconden nodig om "online" te komen. Sommige schijven doen dit sneller dan anderen.

 

Op het moment dat de schijf niet snel genoeg "online" komt, zou je azbox het op kunnen geven.

 

Waarom zou je dan 12-19 mb wel opnemen, zou je denken? Dat is misschien de schrijfcache van de azbox zelf. Zolang de schijf niet online is, buffered hij sowieso in geheugen. Zodra het geheugen "vol" is _moet_ hij schrijven naar je harddisc. Als je harddisc dan niet online is, dan geeft de azbox het op. Je opname stopt. Vervolgens komt uiteindelijk de schijf wel online en schrijft een ander proces op de azbox z'n schrijfcache leeg op de harddisc (immers, er staat al 12-19 mb aan opname in het geheugen van de box zelf). Et voila: een paar seconden opname.

 

Probeerseltje om dit uit te sluiten. Stel je harddisc in het settingsmenu van de azbox eens zo in dat hij _niet_ in slaapstand gaat. Start een film van de schijf, zodat je zeker weet dat 'ie draait.

 

Programmeer dan iets via de EPG. Lukt de opname nu wel?

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit probleem met opnemen ook gehad, mijn oplossing was toen:

Mijn antenne instelling staat standaard op loopthrough.

 

Verander dit naar twin, neem een programma op en zet de instelling weer terug naar loop through.

Hierna werkte bij mij het opnemen weer normaal.

Ik denk dat bij mij ergens het probleem bij de tuner instelling zat, door dit aan te passen werd er iets gereset.

 

 

 

Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11

Dreambox 7000 met PLI

Visiosat BISAT G4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontdekte net dat de opname die nu gepland stond, wel was gestart met opnemen, maar uiteindelijk liep het .tmp bestand niet op. De HDD blijft draaien en op het display zie je het schijf symbool bewegen en de rode led brand. Ik heb toen de opname gestopt en met de hand gestart, nu loopt de opname nog, geen rechten probleem dus. Ook ontdekte ik op HDD een opname die na 44 min is gestopt, daar gaat dus de theorie van het 'online' komen van de HDD. Ook de 'loop through' theorie gaat niet op, omdat het hier een DVB-S en DVB-C config betreft.... Blijft raar dat dezelfde programma's steeds de fout in gaan...

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 5020 gebruikt, maar daar had ik weer problemen met de zenderlijsten (grijze zenders) en was de box onhandelbaar.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij lukken opnamen VTM_HD altijd, is 1080i.

heeft het daar iets mee te maken.

Op andere zenders meestal een *.tmp bestand dat na enkele dagen gewist is.

Wie helpt mij een script te schrijven om altijd zelfde TVkanaal

op te starten en timshift aan te plaatsen via usb stick?

vriendelijke groeten

Ignace

Ondanks alles toch tevreden over AZbox premium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...