Ga naar inhoud


Spaceshuttle Atlantis te koop


Amager95

Aanbevolen berichten

Gelezen op verschillende plekken dat de Space Shuttle Atlantis te koop staat voor bedragje van € 22.000.000,-

 

Ik heb er wel idee in om hem aan te schaffen :D

 

 

 

Voor wie de Atlantis nog eens in actie wilt zien.

 

Ik vind het wel bijzonder jammer dat het tijdperk van de Shuttle's bijna voorbij is. De Atlantis heeft haar laatste vlucht gemaakt.

Altijd met grote interesse gevolgd het shuttleproject, de ontwikkeling ervan en alles. De problemen met de tegeltjes aan de onderkant die steeds loslieten en er een lijm voor ontwikkeld moest worden die dit probleem kon oplossen.

Dan de eerste Shuttle die alleen maar als een zweefvliegtuig heeft gefunctioneerd: de Space Shuttle Constitution die later werder omgedoopt in de Space Shuttle Enterprise (vernoemd naar het ruimteschip Enterprise 1701 uit de serie Star Trek met oa captain Kirk).

 

De Enterprise in testvlucht.

 

De Enterprise is nooit de ruimte in geweest. Het was wel de bedoeling na het verongelukken van de Challenger. Maar de NASA heeft toen de Endeavour laten bouwen.

 

Jammer dat dit tijdperk van de shuttles zo goed als voorbij. Het concept van herbruikbare ruimteschepen wordt weer achter zich gelaten en we gaan weer terug naar de conservatieve raketten. En de USA zit zelfs zonder.

 

NASA over de Enterprise

 

opvallend is om op deze site te lezen dat het shuttle project al in 1972 is begonnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik dacht dat dat bedrag voor de transportkosten was voor de rustplaats van dat ding? ( 1 of ander museum )

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
die later werder omgedoopt in de Space Shuttle Enterprise (vernoemd naar het ruimteschip Enterprise 1701 uit de serie Star Trek met oa captain Kirk).


Dit is een grapje van de Nasa.
In Star Trek is de Enterprise weer vernoemd naar de eerste shuttle.

Daarmee is de paradox een feit, wat was er eerder : de StarTrek Enterprise of de Nasa Enterprise? smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: Amager95
die later werder omgedoopt in de Space Shuttle Enterprise (vernoemd naar het ruimteschip Enterprise 1701 uit de serie Star Trek met oa captain Kirk).


Dit is een grapje van de Nasa.
In Star Trek is de Enterprise weer vernoemd naar de eerste shuttle.

Daarmee is de paradox een feit, wat was er eerder : de StarTrek Enterprise of de Nasa Enterprise? smile


de NCC 1701 van Kirk of eigenlijk captain Christopher Pike (Pike was de allereerste captain van de Enterprise) was toch eerder dan het grootste zweefvliegtuig ter wereld.
Pike werd gespeeld door Jeffrey Hunter en is al in 1969 overleden.

Trouwens de latere serie wat ook Startrek Enterprise heette bedoel ik dus niet. Deze serie vond ik echt niets.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: Amager95
die later werder omgedoopt in de Space Shuttle Enterprise (vernoemd naar het ruimteschip Enterprise 1701 uit de serie Star Trek met oa captain Kirk).


Dit is een grapje van de Nasa.
In Star Trek is de Enterprise weer vernoemd naar de eerste shuttle.

Daarmee is de paradox een feit, wat was er eerder : de StarTrek Enterprise of de Nasa Enterprise? smile


de NCC 1701 van Kirk of eigenlijk captain Christopher Pike (Pike was de allereerste captain van de Enterprise) was toch eerder dan het grootste zweefvliegtuig ter wereld.
Pike werd gespeeld door Jeffrey Hunter en is al in 1969 overleden.

Trouwens de latere serie wat ook Startrek Enterprise heette bedoel ik dus niet. Deze serie vond ik echt niets.


Smaak verschilt gelukkig, ik vond hem erg goed en nog steeds belachelijk dat de serie gecanceld was... ik vond de eerste seizoenen van DS9 niet zo best.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smaak verschilt gelukkig, ik vond hem erg goed en nog steeds belachelijk dat de serie gecanceld was... ik vond de eerste seizoenen van DS9 niet zo best.

 

De serie Enterprise is op vele fronten in strijd met de Enterprise van Kirk. De eerste serie speelt in tijd af voor de serie van Kirk. Maar het ruimteschip is daarentegen veel moderner dan die van Kirk.

Bovendien is in Enterprise men te vaak bezig om zaken te verklaren zoals die later zijn op het ruimteschip van Kirk. Terwijl dit veelvuldig verklaren niet terug te zien is bij The Next Generations, Voyager en Deep Space 9. Deze laatste drie series spelen in dezelfde tijd af, zo'n 80 jaar na dat Kirk de Enterprise 1711 en 1711A onder zijn commando had.

 

Zelf vind ik The Next Generation heel goed. Van de andoide Mr Data ben ik fan van. Zijn behoefte om menselijk te worden en hoe omgaat met de menselijk omgangsvormen. Maar ook de rest van de crew vind ik sterk. De rol van Patrick Stewart als Jean Luc Picard vind ik ook ijzersterk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95

Smaak verschilt gelukkig, ik vond hem erg goed en nog steeds belachelijk dat de serie gecanceld was... ik vond de eerste seizoenen van DS9 niet zo best.


De serie Enterprise is op vele fronten in strijd met de Enterprise van Kirk. De eerste serie speelt in tijd af voor de serie van Kirk. Maar het ruimteschip is daarentegen veel moderner dan die van Kirk.
Bovendien is in Enterprise men te vaak bezig om zaken te verklaren zoals die later zijn op het ruimteschip van Kirk. Terwijl dit veelvuldig verklaren niet terug te zien is bij The Next Generations, Voyager en Deep Space 9. Deze laatste drie series spelen in dezelfde tijd af, zo'n 80 jaar na dat Kirk de Enterprise 1711 en 1711A onder zijn commando had.

Zelf vind ik The Next Generation heel goed. Van de andoide Mr Data ben ik fan van. Zijn behoefte om menselijk te worden en hoe omgaat met de menselijk omgangsvormen. Maar ook de rest van de crew vind ik sterk. De rol van Patrick Stewart als Jean Luc Picard vind ik ook ijzersterk.


In Enterprise is het schip zeker niet moderner.. Lagere warp snelheid, geen shielding, geen fasers, net aan transportation om maar een paar te noemen. Het lijkt moderner omdat het met de techniek van nu is gefilmd i.t.t. TOS.

Het geniale van Startrek is juist dat ze de tijdlijn enorm goed bewaken. Een mooi voorbeeld is de battle bij Wolf 359 waar DS9 qua serie begint.

Kijk hier eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_Star_Trek

We gaan wel een "beetje" off topic zo wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...