Ga naar inhoud


Zappen na timeshift super traag


Apple740

Aanbevolen berichten

Het valt mij al enige tijd op dat m'n 8000 nadat ik een time-shift heb gestopt erg traag wordt met zappen naar een ander kanaal. Soms zelfs zo traag, dat de box niet meer reageert, de radertjes blijven oneindig draaien.

 

Komt dit probleem iemand bekend voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Ik heb hetzelde probleem, enkel bij mij is het als de DM aan het opnemen is,als ik twee prog. tegelijk a/h opnemen ben is het zo traag(tandwieltjes blijven draaien dat ik het apparaat aan/uit moet zetten, ook valt het mij op dat als ik soms dagen van huis ben geweest en een timer heb ingesteld,dat bij de eerste opname het apparaat niet uitgaat maar aan blijft,bij opnames zie ik dat er is opgenomen,tenminste de titel staat er maar geen tijd,dus soms niet opgenomen, en weer bij andere timers is er opgenomen , geen tijdsduur maar als ik het wil afspelen staat er 00.00 - 00.00 maar het programma speelt wel af, ook als ik mijn DM aanzet blijft de open pli heel lang in beeld voordat ik een zender te zien krijg.

 

Thx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dishman_ex5020

Ik heb op m'n 7025+ ook traagheidsverschijnselen (gebruik nooit timeshift)

 

Bij twee opnames gelijktijdig, duurt het bv 10 minuten voordat de box een menu in of uit gaat...

 

Gisteravond de stoute schoenen aan: zo'n beetje alle plugins overboord gegooid, en mij viel op, dat het eeeeeenorrrrrm veel beter werd nadat ik de cccam deinstalleerde en een Aston cam terugplaatste.

 

Ik ga vanavond weer eens testen on te zien of het nog steeds goed/beter gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag want ik loop met dezelfde euvel al een tijdje frown

 

Thx.

 

Aan Milo: ik zie nergens bij de download opties de autobackup plugin vinden, en wat is een kernelupdate? blush

 

 

Iets langer gekeken dat mijn neus lang is, en de autobackup gedownload, neem aan dat ik de op activeren moet zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus

Nee, ik timeshift naar cf en dat geeft geen problemen (meer).

Gert.


Ik heb vanmiddag eens een cf kaartje in de 8000 gestopt en dat gaat idd wat vlotter, echter heb ik nog steeds draaiende radertjes voor ong. 5 seconde als ik vanuit een time-shift naar een andere zender zap.
De 800 op de slaapkamer heeft dit probleem niet.

Ik heb de 8000 ook nog opnieuw geflashed maar dat maakt niet uit.

Nou ben ik benieuwd of anderen met een 8000 ook draaiende radertjes zien als ze vanuit een timeshift naar een ander kanaal zappen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dishman_ex5020

Hier even een verslagje van laatst: Gek genoeg was er weer geen leven in de box te schoppen als er twee opnames gelijktijdig liepen!

 

Dom,dom: ik had in m'n goede bui de suomipoeka-plugin er alweer opgezet.

Als ik tijdens weergave van een eerdere opname weer freezes en blokken krijg, sluit ik de twee lopende opnames, en dan heb ik weer (nagenoeg) vloeiende beelden en vlotte reacties van de box. Het maakt blijkbaar ook helemaal niets uit of je de swapfile op CF hebt of niet.

 

Waar draai ik nu mee: Openpli van eergisteravond, Enigma2 dus, en een paar plugins:

 

frontprocessorupgrade

hotplug

skinselector

softwaremanager

 

elektro

xmltvimport

xmltvimport-rytec

autotimer

 

als skin de 'Magic'

 

Vraagje: als ik niet tijdens een uitzending op pause druk, loopt er dan toch een timeshift in een cyclische buffer? Als dat dan zo is, kan ik dat dan definitief uitschakelen?

 

Zodra de BBQ weer is afgekoeld, zal ik later op de avond weer eens testen.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...