bigtwin Geplaatst: 4 juni 2010 Delen Geplaatst: 4 juni 2010 Ik heb dus een 8000, en een nieuwe tv, de Panasonic P50VT20E. Geweldige tv, maar ik heb nu het idee dat de 8000 niet de kwaliteit levert die mijn tv kan weergeven. Is er iemand die !!! Objectief, gefundeerd en na daadwerkelijk vergelijk !!! kan aangeven of de 8000 of de VU+ Duo beter beeld geeft? Of dat er misschien nog een andere LINUX ontvanger is die het misschien nog beter doet dan deze twee? Prijs is daarbij onbelangrijk. Maak hier s.v.p. geen "de mijne is beter" discussie van, maar help me s.v.p. met dit probleem!!! ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast sattaz Geplaatst: 4 juni 2010 Delen Geplaatst: 4 juni 2010 Origineel bericht van: bigtwin Is er iemand die !!! OBJECTIEF, gefundeerd en na daadwerkelijk vergelijk !!! kan aangeven of de 8000 of de VU+ Duo BETER BEELD geeft? Of dat er misschien nog een andere LINUX ontvanger is die het misschien nog beter doet dan deze twee? @bigtwin, Het probleem zit hem denk ik in het begrip OBJECTIEF. Zover ik weet is er GEEN methode om OBJECTIEF vast te stellen wat het beste beeld is. Hieruit volgt dat er niemand OBJECTIEF jouw vraag kan beantwoorden. Mijn (noodgedwongen) SUBJECTIEVE mening kan ik wel geven. Na vergelijk (met mijn eigen ogen) stel ik (SUBJECTIEF) vast dat mijn AZBox HD Premium Plus beter beeld geeft dan Dreambox 8000 en VU+ Duo. Met vriendelijke groeten sattaz Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast MiLo Geplaatst: 4 juni 2010 Delen Geplaatst: 4 juni 2010 Origineel bericht van: bigtwin ... het idee dat de 8000 niet de kwaliteit levert die mijn tv kan weergeven. Uh, hoe kom je aan dat idee? En vooral, wanneer is dit van toepassing? Ik zou denken dat een uitzending in 1080i op een 1080 TV met een digitale ontvanger en een HDMI link exact hetzelfde beeld moet geven ongeacht de ontvanger. Na de mpeg4 decoder gaan de pixels als digitale data naar de TV over de DVI verbinding. Kwestie van "beeldverbeteraars" uit zetten lijkt me. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Neptunus Geplaatst: 4 juni 2010 Delen Geplaatst: 4 juni 2010 Ik zie geen verschil tussen de VU+DUO en de DM8000. Maar het is idd subjectief. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jeroensky Geplaatst: 4 juni 2010 Delen Geplaatst: 4 juni 2010 Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: bigtwin ... het idee dat de 8000 niet de kwaliteit levert die mijn tv kan weergeven. Uh, hoe kom je aan dat idee? En vooral, wanneer is dit van toepassing? Ik zou denken dat een uitzending in 1080i op een 1080 TV met een digitale ontvanger en een HDMI link exact hetzelfde beeld moet geven ongeacht de ontvanger. Na de mpeg4 decoder gaan de pixels als digitale data naar de TV over de DVI verbinding. Kwestie van "beeldverbeteraars" uit zetten lijkt me. Mee eens. Ikzelf heb een DM8000 op een 42" 1080(FullHD) plasma tv (dmv DVI->HDMI, geluid gaat via sp-dif naar 5.1 amp). Beeld is kei strak, maar dat is afhankelijk van je instellingen.(heel logisch overigens, maar niet iedereen begrijpt dat men niet dezelfde instellingen en beeldapparaat eigenschappen gebruiken) Ikzelf heb op de tv alle zgn beeld hulpmiddelen uit gezet, want al die meuk om van gemiddelde kwaliteit een strak beeld te maken werken juist averechts als er 1080i of 720p beeld binnenkomt in digitale vorm. Verder is het ook maar net hoe je de dreambox afsteld, als je bv bij beeldregelingen alles voluitzet, ziet je beeld er niet uit(en gebruik je de functies dus verkeerd). Beeldinstellingen bij de Dreambox hebben niet voor niks de optie om verschil van gemaakte settings op een helft van scherm te zien, zo kan je vergelijken, en kom je tot de ontdekking dat bij een goed uitgerichte schotel/lnb en dus goede ontvangst al die electronische hulpmiddelen niet nodig zijn. Wel gebruik ik autoresolution, die zo is ingesteld, dat de Dreambox de resolutie van uitzending gebruikt als output. De dreambox en tv veranderen hier in weze niks aan ingangssignaal. Beeld is superscherp, en ik begrijp ook waarom de erotische kanalen geen HD willen, ik kan gewoon huidcellen en huidharen tellen hier. (ook zie ik zo welke omroepmedewerker teveel makeup op heeft, al die makeup geeft SD beleving op HD hahaha. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
the_knarf Geplaatst: 4 juni 2010 Delen Geplaatst: 4 juni 2010 Hallo BigTwin, Ik ken enkele mensen die een DM8000 en een Reelbox Avangarde hebben, en die beweren dat de Reelbox een iets strakker beeld heeft. Ik heb zelf een Reelbox avantgarde en een DM8000 alleen heb ik zelf geen HD TV (ik ben niet zo geïnteresseerd in poriën, meer in de meer dan 2 tuner mogelijkheden) dus ik kan over het beeld kwaliteit verschil niet oordelen. Harley die hier ook veel rond struint kan hier waarschijnlijk wel iets zinnigs over zeggen. Ik weet niet waar je woont, maar ik ben bereid om met mijn Avantgarde langs te komen om jou het verschil te laten ervaren. PM maar als je interesse hebt. gr, Frank GigaBlue QUAD plus 4XS2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast MiLo Geplaatst: 4 juni 2010 Delen Geplaatst: 4 juni 2010 Origineel bericht van: the_knarf Ik ken enkele mensen die een DM8000 en een Reelbox Avangarde hebben, en die beweren dat de Reelbox een iets strakker beeld heeft. (ik ken mensen die beweren dat oxidevrije kabel beter geluid geeft, dat buizen warmer klinken dan transistoren, en dat een antikalkmagneet echt werkt, en ...) Tijd voor een dubbelblind test, jongens Beide ontvangers achter een switch laten zetten, je vrouw die niet weet achter welke letter welke box zit kiest de ingang, en jij geeft "punten" aan de beeldkwaliteit zonder te weten welke ingang je vrouw nu actief heeft. Dan de resultaten samenvoegen, en zo kun je iets zinnigs zeggen over hoe je het beeld ervaart. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harley Geplaatst: 4 juni 2010 Delen Geplaatst: 4 juni 2010 Avantgarde heeft uit de doos wat warmere kleuren, beide verder even goed qua scherpte met HD, SD was ( heb hem niet meer ) de AVG iets beter. Maar dat blijft altijd gissen, een ander zou de SD van de 8000 weer beter hebben gevonden. Om een lang verhaal kort te houden, beide hebben niet de topfield kwaliteit beeld ( met SD ) maar de 8000 gaat hier nooit meer weg. VU+ Duo2 - PrismCube Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Satlook Geplaatst: 4 juni 2010 Delen Geplaatst: 4 juni 2010 Citaat: dat mijn AZBox HD Premium Plus beter beeld geeft dan Dreambox 8000 en VU+ Duo. Nou de Azbox had hier zeker geen beter beeld dan de 8000, de Hd kanalen ging nog wel maar de SD kanalen was bagger. Ik heb hier nu een 8000 en en Vu+ staan , en ik denk dat ik de 8000 net iets mooier vind maar dat verschil is nihil. DM8000 HD - Newnigma VU+ duo - PLI Triple dragon - PICmod cronbear1 image Echostar 7000 viaccess Gregorian 120 & 90 cm Visiosat bisat Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lithion Geplaatst: 4 juni 2010 Delen Geplaatst: 4 juni 2010 We zouden dat gewoon beter eens objectief laten testen. We nemen drie dezelfde tv's en zetten die naast elkaar met drie verschillende ontvangers. Daarna laten we een 100tal mensen het beeld beoordelen waarbij we ook combinatie tv/ontvanger voortdurend afwisselen. Daarna kijken of er een verband is tussen de ontvangers. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mietde Geplaatst: 4 juni 2010 Delen Geplaatst: 4 juni 2010 Op de volgende sat4all dag You cannot ignore that member Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
appie39 Geplaatst: 4 juni 2010 Delen Geplaatst: 4 juni 2010 Wat heb je eraan om een "objectief" vergelijk te hebben? Je moet juist zelf, dus subjectief oordelen. En je zeker niet door ( meestal theoretische ) specs laten leiden. Beste is om zelf beide boxen te bekijken, zoals MiLo ook al schreef. En dan het liefst bij jou thuis. Maar ik begrijp ook dat dit vaak moeilijk is. Aan "objectieve" beoordelingen voor wat betreft beeldkwaliteit heb je in mijn ogen niet zo veel. Zelf ervaren dus... ----- Wavefrontier T90, 2 X Dreambox 8000 ( DVB-S & DVB-C ), Sky Italia, Tivusat, Ziggo ----- Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Neptunus Geplaatst: 4 juni 2010 Delen Geplaatst: 4 juni 2010 Conclusie: er is eigenlijk geen groot verschil waarneembaar. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Apple740 Geplaatst: 5 juni 2010 Delen Geplaatst: 5 juni 2010 Origineel bericht van: bigtwin Ik heb dus een 8000, en een nieuwe tv, de Panasonic P50VT20E. Geweldige tv, maar ik heb nu het idee dat de 8000 niet de kwaliteit levert die mijn tv kan weergeven. Geen enkele ontvanger gaat je een significant beter beeld opleveren dan je nu hebt op de 8000. En zeker niet op 720p/1080i zenders omdat hier de invloed van de beeldchip/firmware nihil is (zoals Milo al aangaf wordt een 1080i signaal 1:1 naar je tv doorgesluisd). En een nieuwe plasma heb je? De eerste paar honderd uur moeten de fosfors zich nog settelen (verouderen), dit gebeurd voor r/g/b niet in gelijke mate/snelheid wat het beeld niet optimaal maakt. Na 300-500 speeluren wordt het beeld beter. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jeroensky Geplaatst: 5 juni 2010 Delen Geplaatst: 5 juni 2010 Origineel bericht van: Apple740 En een nieuwe plasma heb je? De eerste paar honderd uur moeten de fosfors zich nog settelen (verouderen), dit gebeurd voor r/g/b niet in gelijke mate/snelheid wat het beeld niet optimaal maakt. Na 300-500 speeluren wordt het beeld beter. Klopt, er wordt ook aanbevolen bij nieuwe plasma schermen om de eerste 200 uur het contrast op maximaal 50% te zetten. Om blijvende inbrand plekken te voorkomen. Ook raadzaam om zgn orbital functie aan tezetten(beeld gaat dan paar pixels links/hoog/rechts/laag om de zoveel minuten) zodat logo's niet inbranden wat kan gebeuren als je contrast te hoog zet. Ikzelf laat alles hier rond de 50%, vind het beeld prima zo.(ik gok dat ik op 300 a 400 uur zit). Overigens heeft Plasma veel langere levensduur dan LCD/TFT (bij correcte instellingen), en is een plasma veeeeel sneller in weergeven van aantal beelden wisselingen per seconde(contrastafwisselingen, bv stroboscoop beeld) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen