Ga naar inhoud


[DM500HD] Temperatuur DM500HD


grox

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren ook de gelukkige eigenaar van een DM500HD. Tip: in duitsland zijn deze boxjes erg voordelig geprijsd!!

 

Echter ik loop tegen het volgende aan. Er zit een fan ingebouwd die ik op 2200 rpm laait draaien, bij HD materiaal wordt het doosje dan 41 graden (bij de huidige temps, kamertemp 24 graden)

Wanneer ik hem op standby zet en een tijdje laat uitstaan, is ie bij inschakeling 51 graden! Is dit niet veel te hoog?

Met een plugin kun je zelfs de fan inschakelen, wanneer ie in standby staat. Is dit verstandig om hem constant te laten draaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zijn die erg voordelige boxjes geen nepperds? Ik kan me niet voorstellen dat ze, ook in Duitsland, ergens erg goedkoop te krijgen zijn. Dat past niet bij Dreambox.

 

Ik heb nog niks over nepperds gehoord, maar een keer moet het toch beginnen...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
Zijn die erg voordelige boxjes geen nepperds? Ik kan me niet voorstellen dat ze, ook in Duitsland, ergens erg goedkoop te krijgen zijn. Dat past niet bij Dreambox.

Ik heb nog niks over nepperds gehoord, maar een keer moet het toch beginnen...


is 318 eppies weinig dan?? Is volgens mij geen clone, waar kun je dat checken? Ik weet dat dit voor de 800 er wel is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grox
Sinds gisteren ook de gelukkige eigenaar van een DM500HD. Tip: in duitsland zijn deze boxjes erg voordelig geprijsd!!

Echter ik loop tegen het volgende aan. Er zit een fan ingebouwd die ik op 2200 rpm laait draaien, bij HD materiaal wordt het doosje dan 41 graden (bij de huidige temps, kamertemp 24 graden)
Wanneer ik hem op standby zet en een tijdje laat uitstaan, is ie bij inschakeling 51 graden! Is dit niet veel te hoog?
Met een plugin kun je zelfs de fan inschakelen, wanneer ie in standby staat. Is dit verstandig om hem constant te laten draaien?

Ik kan alleen maar zeggen dat de mijne nooit meer dan handwarm wordt, ook niet na een complete HD film in MKV formaat te hebben afgespeelt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...