Ga naar inhoud


Triax skew instellen


Gast fear4me

Aanbevolen berichten

Ik heb mij gisteren nieuwe LNB's gekocht (Inverto Twin Black Ultra) en bij het uitrichten daarvan bleek dat ik op de 13E en 28E wel al meer signaal had als met m'n vorige LNB's, maar de satfinder geeft aan dat als ik de rail nog meer zou verzetten (schuinte) dat het signaal sterker zou worden. Ik heb hem al maximaal geheld volgens de handleiding hier op 't forum ( http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1708221/1 )

 

Als ik de schotel nog iets zou kunnen laten hellen (skew) zou ik het signaal dus nog kunnen versterken op de uiterste posities (13 en 28E). Is dit mogelijk met een standaard Triax-schotel? Of als dit niet mogelijk is, wat zou ik dan kunnen ondernemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas kunt u de skew van een triax schotel niet wijzigen. Dat kan wel met een wavefield/frontier (T55/T90) schotel. Het enige wat u nog kunt doen is. Per lnb de skew optimaliseren (BER en SNR). Daar hebt u wel een redelijk professionele satelliet meter voor nodig. Met een simpele satfinder gaat het helaas niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij even zo te binnen schoot... Bestaat er niet bijvoorbeeld een andere multi-lnb houder welke meer te kantelen is?

 

Ik heb nu trouwens de multi-lnb houder zover mogelijk naar beneden gericht als mogelijk is. Wat zou het met het signaal doen als ik hem een stand meer omhoog richt zodat de LNB's iets hoger kijken naar de schotel en daar de schotel dan mee richt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Er zijn inderdaad multifeedhouders die per LNB in hoogte kan worden versteld. Deze zijn niet origineel van Triax.


Heb jij toevallig een naam (merk en/of type of de technische benaming) waar ik op zou kunnen googelen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fear4me
Heb jij toevallig een naam (merk en/of type of de technische benaming) waar ik op zou kunnen googelen?

Probeer het eens met Universal Multifeedhalterung

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik dan een imitatie heb, óf dat ik een andere versie heb. Bij mij zit er maar één gat waar ik de schroef doorheen kan halen. Ik heb nu het VTI-image erop gezet waarmee de signaalzoeker sneller/nauwkeuriger werkt. Daarmee heb ik m'n LNB's nog proberen te draaien in de meest optimale positie. Ik heb nu de volgende maximale resultaten:

 

13E - SNR: 85%

19.2E - SNR: 96%

23.5E - SNR: 96%

28.2E - SNR: 94%

 

De resultaten zijn van de signaalzoeker en daarvan de sterkste voorgedefinieerde transponder per LNB.

 

Bij verschillende transponders krijg ik trouwens helemaal niks als resultaat en bij andere krijg ik een signaal wat 15% lager ligt. Is dit normaal dat je op diverse vooraf ingestelde transponders geen signaal krijgt en dat het per transponder redelijk kan fluctueren?

 

Uiteraard wil ik voor de 100% gaan cool , maar de resultaten zijn voor wat mij betreft aanvaardbaar.

 

Als iemand mij nog de transpondervraag kan beantwoorden zou ik weer wat slimmer kunnen worden over het schotel-gebeuren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu had ik alleen nog de volgende vraag:

 

Citaat:
Bij verschillende transponders krijg ik trouwens helemaal niks als resultaat en bij andere krijg ik een signaal wat 15% lager ligt. Is dit normaal dat je op diverse vooraf ingestelde transponders geen signaal krijgt en dat het per transponder redelijk kan fluctueren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...