Ga naar inhoud


[DM800HD] Bedraad netwerk plat bij deep standby


Urkel

Aanbevolen berichten

Ik heb 3x DB800 met de laatste Pli Jade. Ze zijn alle via bedraad netwerk aangesloten. Twee zijn aangesloten op een 3COM Officeconnect Gb switch en een is er aangesloten op een Linksys WRT160NL

 

Als ik deep standby kies en de DB staat enige tijd te wachten totdat de spanning er af wordt gehaald, dan wordt het netwerk volledig dicht getrokken en is er geen netwerkverkeer meer mogelijk.

Pas als de spanning van de DB welke in deep standby staat wordt weggehaald, wordt het netwerk weer normaal.

 

Ik weet nog niet na hoeveel tijd dit gebeurt, maar het gebeurt niet meteen nadat de DB in deep standby is terechtgekomen.

Pas na enige tijd, misschien minuten, begint de netwerkverstoring.

 

Heeft iemand anders dit ook opgemerkt en weet wat er aan de hand is?

 

Urkie

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Stefan007

Idd, zelfde probleem hier. Op het moment als de dreambox in standby gaat duurt het even, maar vervolgens is er geen enkel netwerkverkeer meer mogelijk. zelfs de router deelt hier geen DHCP leases meer uit.

 

Heb hier als router een D-link DIR-655.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag je even uitleggen wat je bedoelt.

 

Het verkeer loopt niet via een modem, het blijft op het LAN. De traffic leds op het modem doen vrijwel niets terwijl de switch leds als een gek te keer gaan. Er is geen bit meer doorheen te krijgen.

 

Overigens zit ik nu op glasvezel en kortgeleden zat ik op ADSL.

Toen ik nog ADSL had heb ik dit deep standby gedrag al een keer eerder geconstateerd.

Sinds die eerste keer is er een 3COM Officeconnect switch overleden en gewisseld voor een andere. Ook de Linksys router was voorheen een andere.

 

Dus andere router, andere switch, andere ISP en andere technologie voor verbinden met internet.

DB's zijn hetzelfde gebleven, deep standby gedrag is hetzelfde gebleven.

 

 

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Link naar reactie
Delen op andere sites

deep standby zoals jij bedoeld dan gaat je box helemaal UIT, deze moet nadien weer booten.

Er is nog de gewone stand by , en dan blijft de box wel actief zonder het LCD scherm.

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn DM800 met Gemini 4.7 (maar ook eerdere versies) kan af en toe mijn netwerk volledig ophangen.

 

Ik heb me in het verleden wel rot gezocht in mijn netwerk hoe dit nu kwam. Een reboot van de dreambox (of netwerkstekker lostrekken en daarna wel rebooten) verhielp dan het netwerkprobleem.

 

Ik heb helaas geen verder info, alleen herkenning van het probleem. Dit gebeurt zo ongeveer eens per drie maanden.

DM800, Gemini 4.7, Wavefrontier T55, NAS=Synology DS108j&DS110j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet weten hoe ik het anders moet noemen dan deep stanby. Zo staat het in het standby/restart menu van enigma en zo wordt het ook genoemd in de webinterface bij het programmeren van de timer.

 

De box sluit helemaal af en op het TV scherm komt dan te staan dat ik de spanning van de box af kan halen.

De rode led naast het display brandt dan continu.

 

Ik ben in ieder geval blij dat er anderen zijn die dit issue ook hebben gezien.

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...