Ga naar inhoud


[DM800HD] Stab motor (usals/diseqc) werkend maken


aux99

Aanbevolen berichten

Ik krijg mijn STAB motor niet meer werkend. Heeft voorheen op mijn oude 7000 wel gewerkt.

Ik gebruik OpenPLI. Bij de tuner configuratie heb ik de modus op 'Geavanceerd' gezet de diseqc modus op 1.2 gezet. De andere instellingen heb ik op default laten staan. Voor een stuk of 4 satellieten heb ik dit zo ingesteld om te kunnen testen.

 

Wanneer ik een zender op 19.2e op zoek, draait de schotel naar (ongeveer) 15e. Kies ik een zender op 23.5e dan draait de schotel naar (ongeveer) 19 (of 19,2).

 

Ook als handmatig een aanpassing doe (via rotor instellingen --> rotor draaien) en dit probeer op te slaan (hoe doe ik dat?) dan krijg ik altijd hetzelfde resultaat.

 

Een noodgreep dan maar; Eerst de rotor op positie 0 gezet en daarna een volledig nieuwe installatie van OpenPli met als enige toevoeging de settingslijst (rotating) van Henksat. En ja.. je raad het al. nog steeds 15e wanneer ik bvn er op wilde zetten.

 

Wie helpt me uit de brand?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had een paar jaar geleden hetzelfde probleem. De Stab deed het wel met een Topfield, maar niet met een DM800. Mijn conclusie destijds: de DM800 kan niet genoeg vermogen leveren voor de (zware) Stab. Mijn DM800 deed (en doet) het wel prima met een Moteck rotor. Ik denk dat je dat topic nog wel terug kan vinden dat er destijds over ging.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Waarom gebruik je je lengte-en breedtegraad niet?
Via je tunerconfiguratie voer je deze in,
onder de eenvoudige modus.

Staat of hangt je schotel goed waterpas?


Juist die lengte- en breedtegraad voer ik ook nog in bij de geavanceerde instellingen.

Ik heb ook bij de eenvoudige modus gekeken, maar daar zie ik niets terug over Disecq en Usals.

en ja, de schotel hangt goed (getest door de motor los te koppelen en direct op de LNB aan te sluiten).

Ik heb overigens niet de indruk dat de DM800 niet voldoende stroom kan leveren. De motor draait moeiteloos alle kanten op, maar dus net altijd 5 graden te veel naar het westen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt me inderdaad wel door Usals uit te schakelen en de satellieten handmatig er bij te zoeken.

 

Al met al niet echt optimaal, is er iemand die het wel is gelukt om een dm800(0) i.c.m. een Stab werkend te krijgen m.b.v. Usals?

Bij voorkeur ook nog onder een recent openpli image.

 

Het lijkt mij allemaal niet erg optimaal, mede gezien het aantal crashes die optraden bij het configureren van dit alles (zie ook attachment).

 

 

crashlogs.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...