Ga naar inhoud


Dvblink: kaart in pc vs netwerk


Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn htpc een satkaart en Dvblink ism win mce7. Ook het newerk pack van dvblogic is geïnstalleerd. Nu heb ik op mijn htpc (met sat kaart) prachtig beeld op verschillende hd zenders. Maar als ik via de PS3 via het netwerk kijk vindt ik de beeldkwaliteit beduidend minder (zelfde tv, en bluray en games zijn perfect en instellingen juist). Ook heb ik het nog op de laptop geprobeerd en lijkt de kwaliteit ook niet super (ander scherm dus geen eerlijke meting).

Kan iemand bevestigen (of niet) dat de beeldkwaliteit minder is via het netwerk met dit programma? ik wil nl t.z.t. een heel klein atom pc-tje er neer zetten en de pc met satkaart in een andere ruimte neerzetten.

 

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aangezien er geen transcoding plaats vindt wanneer je de Network Pack Client gebruikt, zal elk verschil in kwaliteit een andere oorzaak moeten hebben. Denk daarbij aan de codec, hardware acceleratie, hardware deinterlacing en/of het scherm waar je naar kijkt. Dit geldt overigens ook voor UPNP. Ook daar wordt de stream van de server 1:1 naar de client gestuurd. Dus ook op de PS3 zal het verschil moeten worden gezocht in de kwaliteit van deinterlacen en de codec.

 

Ik zelf heb op mijn Pioneer plasma m'n HTPC via een ATI kaart aan gesloten. Enige tijd geleden heb ik wegens wat H264 problemen even een NVidia kaart geleend. Dat was dan ook het enige verschil en toch zag het beeld er met de NVidia kaart er een stuk minder scherp/gedetailleerd uit. Daarnaast was het hoofdscherm van Media Center erg flets met de NVidia kaart.

 

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In m'n slaapkamer staat een kleine HTPC op basis van een Asus AT3N7A-I moederbord met 4GB geheugen en een 160GB WD Scorpio Black hardeschijf in een Jetway JC-110-B behuizing. Hierop staat Win7 met DVBLink Network Pack Client. Deze werkt prima om LiveTV in Full-HD, BluRay's en MKV's af te spelen. Maar ik zie wel duidelijk verschil tussen deze en de HTPC in m'n huiskamer op basis van de ATI HD4650 als ik beide op m'n Pioneer Plasma aansluit. Neemt niet weg dat het er verders prima uit ziet hoor!

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dus in dat geval zal ik iets aan kwaliteit moeten inleveren. Ben nav je eerste antwoord wat gaan spelen met de instellingen op de ps3, heb ergens bij de video instellingen iets op 50 hz gezet ipv auto. En toen vond ik het beeld mooi, alleen blijft mijn ati kaart toch nog net iets mooier beeld geven...

 

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik verbaas me over de verschillen. Zeker als je bedenkt dat het allemaal (via HDMI/DVI) toch digitaal is.

 

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: IanPH
Ja ik verbaas me over de verschillen. Zeker als je bedenkt dat het allemaal (via HDMI/DVI) toch digitaal is.

Heeft oa met de-interlacing te maken. De betere ati kaarten kunnen hiervoor "vector-adaptive" gebruiken, afhankelijk van aantal aangesloten monitoren en resolutie.
Voor interlacede testbeelden kijk je op avs forum naar " cheese slices".

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...