Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Oudere opnames stoppen spontaan middenin


Gast MaSan99

Aanbevolen berichten

Vele maanden onbezorgd en met veel plezier gebruik gemaakt van de Topfield 7710HDPVR.

 

Helaas, sinds enige weken zijn er grote problemen met de wat oudere opnames op de HD (tot wel een jaar terug). Deze stoppen bijna allemaal tijdens het afspelen zonder dat de opname aan het einde is. Diverse kanalen, zowel HD als niet-HD.

 

Als ik het afspelen nogmaals start en handmatig spring naar het punt van afbreken of daarna, dan stopt de speler ook meteen. Als ik een heel stuk verder spring (soms wel 30% verder), dan gaat de opname wel verder met afspelen. Uiteraard mist er dan een groot deel.

 

Heb wel eens eerder corrupte opnames gehad, maar deze hebben het allemaal wel eens gedaan. Lijkt alsof de harde schijf beschadigd is. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat was ook mijn eerste gedachte maar volgens mij is dan de hele opname niet meer te zien. Maar als ik dit lees:

 

Citaat:

Als ik een heel stuk verder spring (soms wel 30% verder), dan gaat de opname wel verder met afspelen. Uiteraard mist er dan een groot deel.

 

......

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: winwiz
Dat was ook mijn eerste gedachte maar volgens mij is dan de hele opname niet meer te zien. Maar als ik dit lees:

Citaat:

Als ik een heel stuk verder spring (soms wel 30% verder), dan gaat de opname wel verder met afspelen. Uiteraard mist er dan een groot deel.


......

Nee hoor hij kan gedeeltelijk gedecodeerd zijn, en dat effect krijg je als hebt lopen zappen tijdens de opname wink


Ja dat weet ik. Ik weet niet of hij heeft lopen zappen maar als hij dat niet gedaan heeft zou dat niet mogen... en volgens mij blijft dan de rest van de file gecodeerd ook als je terug zapt. Dit blijft dan dus vreemd dat het later weer goed is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Nou voor zo ver ik het weet gaat hij weer verder met decoderen als je weer terug bent op het opname kanaal.


Ik heb het eigenlijk nooit getest, zou best kunnen. Iemand anders toevallig die hier zekerheid over kan geven?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger had ik een samsung 801

(hardware = gelijk aan topfield4000)

en ook ik ondervond toen dat als je halverwege

een opname wegzapte de opname later ook halverwege stopte.

of het op 'tzelfde punt is weet ik niet,

maar hij was iig niet compleet.

soms deed ie het wel weer,maar dan werkte de kaart niet meer bij de gewone kanalen als je weer TV keek.

dus ik herken het wel een beetje.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja de TS kan opheldering geven wat er wel of niet is gebeurd

tijdens de opname. Afwachten dus.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja als ik dat lees lijkt het me een voedingsprobleem of echt de harde schijf.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oops! Beetje lang niet geantwoord. Excuses maar wel bedankt voor de reacties.

 

Voor de volledigheid: het gaat om gedecodeerde opnames. Of ze waren gedecodeerd omdat dat bij de opname al gebeurde, of omdat ik de opname naderhand heb overgenomen om te decoderen.

 

Ik ken ook het verschijnsel van gedeeltelijk gedecodeerde opnames, maar dan blijft de TF gewoon spelen alleen is het beeld dan zwart. In dit geval geeft 'ie de melding "Afspelen beëindigd" (o.i.d., weet het niet precies meer) zonder dat het einde van het bestand is bereikt. Net alsof er een corrupt deel van de opname voorbij kwam waardoor de afspeler crasht.

 

Er lijkt een soort verouderingsproces op te treden. Van enkele opnames weet ik het vrijwel zeker dat ze het eerder wel gewoon deden.

Ik heb al eens geprobeerd een dergelijk bestand naar een externe HD te kopieëren en weer terug te zetten om te kijken of hij het dan wel deed. Helaas. Het kopieëren ging prima, maar afspelen ho maar.

 

Dit is mijn tweede HD al, want de eerste was na een paar maanden zo verrot dat de speler niet meer wou starten. Ik hoop niet dat deze ook al weer stuk is.

 

Zou het inderdaad iets met de voeding te maken kunnen hebben? Hoe zou ik dat kunnen vaststellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een goede tip om het beestje even open te schroeven. Plaats anders even een foto van het inwendige hier op het forum, meestal is een defecte elco wel te zien.

 

Als je in het bezit van een multimeter bent is het handig even de spanningen door te meten. Zou je, in het geval dat je een multimeter bezit, de meetwaarden kunnen posten welke de molexconnector geeft die aan je HDD aangesloten is? Tussen de gele en de zwarte aansluiting moet je 12vdc meten, tussen de rode en zwarte 5vdc. De spanningen mogen max 5 á 10% afwijken.

Michael / PA4MW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Je kunt het vaststellen zoals Mike zegt...Elco's kijken.

Of meten, op de grote connector voor de spanningen voor de hoofdprint (2,3V;3,3V;5V;7,5V;17V;24V) of de kleine connector voor de harde schijf spanning (5V en 12V). Er mag een kleine afwijking in zitten.

 

Soms hebben de opgenomen opnames een ongeldige naam.

Te lang of er zit een umlaud in ofzo.

 

Wanneer je nog kan opnemen en kijken tegelijk, lijkt me de schijf en voeding nog wel in orde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal de kast op een rustig moment inderdaad even openen om de Elco's te bekijken. Ik heb nog wel een oude Multimeter liggen, maar of ik nog weet hoe die dingen werken??? crazy

 

Ik weet vrij zeker dat het niet aan de bestandsnaam ligt. Ik neem vrij veel series op, en die hebben allemaal dezelfde naam. Toch doet de ene het nog wel en de andere niet meer.

 

Ik kan inderdaad nog gewoon opnemen en kijken tegelijk.

Ik blijf het echter volstrekt onvoorspelbaar vinden of de opname dan gecodeerd is, maar dat is een ander issue. Ik heb wel eens wat geexperimenteerd met Tuner 1 of Tuner 2 opnemen en dan de andere kijken of juist niet, maar het blijft een verrassing. De laatste opnames heb ik zelfs dedicated gedaan, met de tuner op hetzelfde kanaal, maar dat leverde weer een gecodeerde opname op... Wordt er soms gek van!

 

Soms constateer ik wel iets anders dat relevant kan zijn: tijdens het afspelen van de opnames heb ik relatief vaak dat de opname "overspringt" het beeld staat dan even stil, wordt dan heel schokkerig met soms ook artifacts in beeld en het geluid schokt en springt. Meestal is dat ook snel weer over, maar je hebt dan wel een paar seconden gemist. Ik dacht dat dit te maken had met dat ik nu vooral HD opneem en dat zal vast iets storingsgevoeliger zijn (live schokt soms ook wat, maar nooit zo ernstig). Wellicht echter heeft het hier iets mee te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...