Ga naar inhoud


Sigaal sirius slecht


Daan

Aanbevolen berichten

Afgelopen week me T90 geinstalleerd het enigste wat me stoort dat de sirius vrij slecht is te ontvangen ongeveer 60% soms minder,als ik naar het signaal van thor kijkt is het signaal ruim 90%

 

Ik heb als middelpunt hotbird genomen op de t90

 

astra 28.2 = 90%

astra 23,2 = +- 90&

astra 19,2 = 100%

hotbird 13 = 100%

sirius = 60%

thor = 90%

 

Of is de sirius al zo oud dat deze weinig power heeft

ik gebruik smartlnb's 0.1db

 

 

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het ligt er natuurlijk aan waar je woont maar om Sirius echt 24/7 perfect te ontvangen heb je hier in het noordoosten van België een 100-120cm schotel nodig. Het signaal is ook echt laag tussen 19.00 en 23.00hr. Des te zuidelijker en westelijker je gaat des te groter de schotel. In Friesland zal het signaal dan wel weer een pak stabieler zijn wink

 

Op mijn T90 heb ik bijna altijd signaal, ook bij bewolkt weer en lichte regen. Maar tussen de uren die ik net noemde is het minste spatje regen gelijk aan uitval van signaal op de Nordic beams. Zeker de hogere horizontale TP's zijn het zwakst, om van de HD TP's nog maar te zwijgen wink De TP's gericht op Europa en Oost-Europa zijn veel makkelijker te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: voodoodoll
Het ligt er natuurlijk aan waar je woont maar om Sirius echt 24/7 perfect te ontvangen heb je hier in het noordoosten van België een 100-120cm schotel nodig. Het signaal is ook echt laag tussen 19.00 en 23.00hr. Des te zuidelijker en westelijker je gaat des te groter de schotel. In Friesland zal het signaal dan wel weer een pak stabieler zijn wink

Op mijn T90 heb ik bijna altijd signaal, ook bij bewolkt weer en lichte regen. Maar tussen de uren die ik net noemde is het minste spatje regen gelijk aan uitval van signaal op de Nordic beams. Zeker de hogere horizontale TP's zijn het zwakst, om van de HD TP's nog maar te zwijgen wink De TP's gericht op Europa en Oost-Europa zijn veel makkelijker te ontvangen.



Ik woon zelf in zeeland aan de kust me schotel staat ook ingebouwd tussen de schuur en schutting ik zal straks even foto plaatsen even uitvogelen hoe ik die foto kan verkleinen.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...