Ga naar inhoud


[Venton] HD200 Secret menu - kleine review


M_Z

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De beta waarover Snoopy spreekt is ook vrij beschikbaar:

 

VENTON HD200 - Voorlopig gecorrigeerde software 3.17(1) voor TV Vlaanderen, Canal digitaal en Télésat

 

Wat is er nieuw:

1. Kleine freezes op sommige HD kanalen

2. Nummering in het kanaal zoeken en kanalenlijst

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb hem nu een week in huis, hij bevalt mij goed.

IK heb een paar vraagje :

1= Wie heeft voor mij de standaard softkey file die in de software 3.21 zit, of is deze er uit te halen ????

2= ben nu aan het uittesten dat je via Softkey file de instel gegeven voor Server Setup in kan laden, zowel Newcam en CCCam.

Het lukt mij wel om CCcam in te laden, maar niet met Newcam.

3= kan het zappen wat sneller

4= kan geen ird*t* key laden (van CDS)via een file, is dit een bug ???

Clarke Tech 2100 (maxplus 2100)Philips 7141

Humax 5400, Venton 200HD

Amiko 8900HD

lnb astra1,astra3,astra2,hotbirt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ook ik heb de Venton-200S aangeschaft, mijn eerste indrukken zijn zeker positief.

De reden om voor de Venton te kiezen was/is, omdat hij als één van de weinigen overweg kan met de CanalDigitaal, en Vlaanderen kaart, alhoewel dit nog niet perfect in zijn werk gaat, maar daarover later meer.

 

Na het uitpakken, eerst het boekje, dat overigens niet veel voorstelt, doorgeplozen, ik vermoed dat een beginner enkele keren met z'n wenkbrauwen zal fronsen voordat hij beeld uit de Venton krijgt.

Vooral het instellen van de draaibare schotel en transsponders verplichtte mij enige keren opnieuw aan te vangen.

 

Aangezien de "fastscan" lijsten, niet overweg kunnen met een draaibare schotel, moesten de kanalenlijsten manueel ingevoerd worden.

Maar na 24 uur "harde labeur" werkte alles prima.

De volgende 24 uur werden besteed aan het organiseren van de kanalen en favorieten lijsten, wat een klus zeg.. maar wel goed voor de grijze materie.

 

Op dit moment zit er lijsten in van Astra.19.2: Hotbird.13.0: Astra2.28.5: en Astra3.23.5.

 

Nu, de problemen met de NL en Vl kaarten;

Beide kaarten werken prima en zonder enige hapering of uitval, gewoon perfect, maar.., niet terwijl beiden in de kaartlezer zitten en met het klepje gesloten.

Indien beide kaarten in de kaartlezers zitten wordt alleen de bovenste kaart gelezen, de onderste geeft niet thuis.

Met de bovenste kaart een beetje uitgeschoven werkt de andere kaart perfect.

Nadat dit probleem zich eerst voor deed heb ik nogmaals de laatste firmware opnieuw geïnstalleerd, maar zonder succes.

 

Samengevat: fantastisch leuke decoder, en nadat men begrijpt hoe de kanalen en favorieten lijsten werken, een echte aanwinst, hij staat bij ons inmiddels op de eerste rij.

 

Voor mensen die een mogelijke oplossing hebben voor het probleem van de NL en VL kaarten, bij voorbaat

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@toniovH: Met plezier wil ik de kanalen en fav. lijsten hier plaatsen maar...

Hoewel ik al aardig thuis ben in het Venton200 menu, kan ik nergens enige informatie vinden hoe men kanalen en favorieten lijsten naar een usb stick kan kopieëren.

 

Moet ik misschien een serieële verbinding maken naar de PC?

Het handboek is niet erg behulpzaam, misschien iemand die hiermee ervaring in heeft?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga installatiemenu en dan software update en druk dan de gele toets (Backup kanaal) , dan wordt er copy van de kanalen op je USB gezet (userchannel.cha)

Clarke Tech 2100 (maxplus 2100)Philips 7141

Humax 5400, Venton 200HD

Amiko 8900HD

lnb astra1,astra3,astra2,hotbirt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...