Ga naar inhoud


Auto van de zaak of privé?


patyv

Aanbevolen berichten

Oke, dat zijn nog eens uitgebreide adviezen.

Aangezien wij ook nog een auto prive hebben denk ik dat de contructie van Kimble wel aantrekkelijk is. Mocht dit niet lukken om wat voor reden dan ook, dan is het ook nog mogelijk dat ik de auto op de zaak van mijn schoonvader laat zetten en hem dan betaal. Aangezien ik werk doe en wil gaan doen wat zeer onregelmatig is kan ik dus altijd rijden. Heb wel gehoord dat je moet opletten dat je je auto niet bij de efteling oid parkeert, omdat de belastingdienst daar dus ook controleert.

Ook het advies van zo'n logger is wel handig, ook voor de klanten die ik straks bezoek.

Mochten er nog mensen zijn die tips hebben dan zijn ze altijd welkom.

 

Voor nu, allen bedankt.

 

PS ik ben geen lid van een vakbond (was een van de vragen)

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Omdat ik alle aangiftes op jaarlijks heb staat bij de fiscus

 

De fiscus begint echter met maandaangifte bij een BV, en heb je niet te veel crediteuren en debiteuren (en die zal je met een beheer BV dus niet hebben) dan kan je inderdaad een kwartaalaangifte of een jaaraangifte aanvragen.

Bij een eenmanszaak ligt het anders. Je krijgt gewoon een maandaangifte en hebt deze in te dienen en te betalen. Idem een werkmaatschappij die onder jouw beheer BV "hangt".

 

Wat je nodig zal hebben, ongeacht de aard van je bedrijf is gewoon een goed up to date boekhoudprogramma. Dat maakt het leven een stuk aangenamer, en ook de fiscus is bij een controle altijd snel klaar.

Als je nu zorgt dat je hetzelfde programma gebruikt als je boekhouder / accountant dan hoef je eigenlijk alleen maar alles in te boeken en door te boeken. De jaarafsluiting kan je dan door je boekhouder laten doen. Een stempeltje van een accountant doet het ook altijd goed bij de fiscus.

 

Wat ik zou doen als beginnend ondernemer is gewoon eens gaan praten met iemand die er verstand van heeft. Dat kost geld, maar je bespaart er waarschijnlijk uiteindelijk meer mee. Door schade en schande wijs worden is echt mestal duurder (ervaring mee helaas).

 

Succes met de toko,

Peter.

 

ps. 3 dagen in loondienst, 2 dagen zelfstandige...... Is dat wel handig ????? Daar zou ik eens naar informeren.....

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: patyv
Heb wel gehoord dat je moet opletten dat je je auto niet bij de efteling oid parkeert, omdat de belastingdienst daar dus ook controleert.


Zelfs langs de rijksweg/provinciale weg staan ze bij een gewone snelheidsmeting met een CAT-scanner die zit verbonden met de database van rijksdienst-wegverkeer en belasdingdienst. Fiscus zit dichter op je hielen dan je denkt.

Zou even overleggen met een belastingadviseur en zeker als beginnaar eens naar één van de vele voorlichtingsavonden gaan van de Kamer van Koophandel bij jou in de Regio.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Afspraak bij de KVK gemaakt en de auto wordt via de zaak van mijn schoonvader geregeld. Als alles doorgaat zoals gepland dan zit het wel snor. Nogmaals iedereen bedankt voor de tips. En andere handige zaken omtrent aftrekposten voor de zaak zijn altijd welkom. Hetzij via het forum of via een PM.

Mochten de zaken gaan lopen dan plaats ik wel even een update indien gewenst.

 

fijn weekend allen.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...