Ga naar inhoud


CI-module


Gast

Aanbevolen berichten

blush.gif" border="0 <P>Hallo, ben een absolute beginner en voel me redelijk ge****d door de leverancier van de HW. Totaal gebrek aan informatie. Is er iemand mij bereid wat informatie te verschaffen over het aan de gang krijgen van een en ander ? Tot op heden ben ik niet verder gekomen dan het plaatsen van Aston+kaart in een Humax 5400 (imbedded irdeto) en de melding: "CI-module niet aanwezig" !!??
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste,<P>Een Aston+ kaart? Aston is een fabrikant van Seca-CI-modules en Seca is een coderingssysteem dat gebruikt wordt door Canaal Digitaal en ook franse en spaanse zenders. Een kaart van 1 van deze pakketten in de embedded Irdeto zal zeker niet werken want Irdeto is weer een ander coderingssysteem, evenals de variant Betacrypt (voor Premiere) en Viaccess.<BR>Je kunt het je gemakkelijk maken en een Aston en Viaccess module kopen en dan proberen voor elk pakket een originele kaart te vinden (zal je een bom geld kosten) ofwel begin je met een nieuwe hobby en tracht je het wat goedkoper te doen en het zal je veel meer voldoening geven. Dan moet je wel dit forum goed lezen( ga enkele maanden terug en lees alles wat er te lezen is) en voor elk pakket vind je wel een oplossing. Vergeet ook niet de Links naar andere sites te consulteren.<BR>Als niet lukt, stuur me een privare message.<BR>Succes en goede moed.<BR>Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb wel eens over hetzelfde probleem gelezen met een humax 5xxx en een cam.<BR>Mogelijke oplossing: het inlezen van de kanalen. Het schijnt dat hij je cam dan ineens wel detekteert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello Baldy,<P>Dit kan effectief kloppen, smijt er eerst een volledige settinglijst in en dan zal uw module waarschijnlijk wel herkend worden ...<BR>Controleer wel even de settings van de humie na het updaten van de kanaalsettings, want meestal zijn de antennesettings ook verschillend van uw configuratie !<P>Greetz<P>Pinneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johan: Ik denk dat Baldy een ASTON + Kaart, dus een ASTON-CI Inclusief een kaart bedoeld.

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...