Ga naar inhoud


wat kan ik nog met een phoenixprgrammer??


Gast

Aanbevolen berichten

ik ben in het bezit gekomen van een phoenixprogrammer. kan ik hier nog wat mee en welke software heb ik daar voor nodig.<BR>ik heb een paca 500 G6.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo <P>En phoenixprogrammer kun je voor eeproms gebruiken om die te voorzien van gegevens. <P>Gebruik eens de search functie van het board en zoek eens op deze programmer er zal vast en zeker nog wel iets bruikbaars bij tussen staan.<P>Groetjes <BR>Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik mijn Phoenix-programmer hoofdzakelijk om de (eens) originele smartcards te proggen. Dit zijn dus nu <B>M</B>odified <B>O</B>riginal <B>S</B>mart <B>C</B>ard's (MOSC-kaarten).<BR>Worden dan meestal beschreven met een *.crd file en zijn niet systeem afhankelijk (qua programmer, wel file inhoud) laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0<P>Groeten, CK.<p>[ 19-07-2001: Message edited by: CK ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan met een phoenixprogrammer zelfs nog veel meer. elke iso genormeerde smartcard is er in principe mee te bewerken, mits je de juiste software voor op je pc'tje hebt.<BR>Een phoenix programmer is nl. helemaal geen programmer, maar een interface tussen je pc, en een willekeurige smartcard. zoals je weet heeft elke processor een klokpuls en een voedingsspanning nodig om te kunnen werken. dit is nu precies wat de phoenix doet. verder zorgt de phoenix ervoor dat de data van en naar de smartcard via een interface ic (max232) op de rs232 com port van je pc aangesloten kunnen worden.<BR>Dat is dan ook werkelijk alles wat een phoenix doet. de naam phoenix komt van de "dode" sky kaartjes die je met deze interface, en een stukje software natuurlijk weer tot leven kon wekken. Als de vuurvogel die uit zijn eigen as herrijst (ken uw klassiekers!).<BR>Altijd een handig ding dus om in de kast te hebben liggen omdat er steeds meer smartkaartjes komen, en dus ook steeds meer leuke toepassingen voor je phoenix.<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...