Ga naar inhoud


panasonic led full HD 42 200htrz te traag


davmal

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb hier een nieuwe panasonic led full HD 42 met 4 hdmi aansluitingen .

Probleem : als ik tv kijk kan het beeld niet volgen , VB als een persoon snel beweegt zie je aan de randen van de persoon wazige randen ( niet scherp ) het is of het beeld niet kan volgen .nogtans het is een 200 hertz.

 

hdmi 1 telenet digicorder +- te traag .

hdmi 2 dreambox 8000HD te traag ( hier valt het het meest op )

scart DVD perfect zeer goed .

gewoon anneloog tv goed .

 

Heb ook al eens aan de instellingen veranderd , van gewoon , naar nadynamisch',dan naar cinema , cinema is iets beter.

 

Of zijn het de hdmi kabels , nogtans ze zijn van goede kwaliteit en verguld en niet goed koop.

 

Iemand ervaring mee ? of moet ik de installateur van de tv laten komen ?

Dreambox 7020 160 GB big viscosat HD , primefocus 180 cm V-box , digibox, dreambox 8000 HD 500GB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet niet regelen met cinema mode en zo (dat is voor je contrast/helderheid) maar er is een instelling voor motion compensation ofzo. Ik heb het nodige erover in een review gelezen... maar heb ff geen tijd om het op ze zoeken nu.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag beetje instellingen in verband met het beeld gewijzig maar geen resultaat .

Dus alles weer op hetzelde gezet gelijk het stond.

Zal morgen eens bellen naar de winkeel en zien wat die zegt .

Maar wie raad weet , mag mij altijd helpen ,

Dreambox 7020 160 GB big viscosat HD , primefocus 180 cm V-box , digibox, dreambox 8000 HD 500GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen , kan ik dat dan veranderen ?

Heb gekeken in het menu aansluitingen , en kan daar niets veranderen .in verband met 576p of 720p of 1080I

 

Maar als ik een ingang kies VB hdmi1 of hdmi2 gewoon bij het tv kijken , komt dat er automatisch op bovenaan in het beeld welke hij neemt en dat is altijd 1080 I

Dreambox 7020 160 GB big viscosat HD , primefocus 180 cm V-box , digibox, dreambox 8000 HD 500GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelf heb ik nog niets veranderd nu .

Gebeld naar de winkel en die zegt :

Beeldrevolutie op max zetten , inplaats van op midden .

 

Dat heb ik welgedaan en tot nu toe heb ik het nog niet gezien .

Of wel ist goed nu , slechter is het toch niet .

 

Als ik het nog zie , dan ga ik eens die 1080 op 720 zetten .

Dreambox 7020 160 GB big viscosat HD , primefocus 180 cm V-box , digibox, dreambox 8000 HD 500GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: davmal
Neen , kan ik dat dan veranderen ?
Heb gekeken in het menu aansluitingen , en kan daar niets veranderen .in verband met 576p of 720p of 1080I

Maar als ik een ingang kies VB hdmi1 of hdmi2 gewoon bij het tv kijken , komt dat er automatisch op bovenaan in het beeld welke hij neemt en dat is altijd 1080 I


Mischien handig om gewoon de handleiding er ff bij te pakken? sleep
Er staat onder meer onder het hoofdstuk "Technische Informatie" het een en ander over de HDMI aansluitingen.... cool

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik direct gedaan , als het probleem ontstond .

Maar veel handleiding is daar niet bij , enkel een DVD met :

Ja een volledige handleiding , maar of je daar wijs uitgeraakt en iets wijzer mee wordt dat is iets anders.

Dreambox 7020 160 GB big viscosat HD , primefocus 180 cm V-box , digibox, dreambox 8000 HD 500GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zo eindelijk inorde .

Denk ik toch , ik hoop dat het zo blijft .

Verkoper is langs geweest en wist ook direct niet hoe op te lossen .

Na veel in te stellen en terug te zetten , zoals het stond .

Als laatste instelling de frame instelling bij beeld op min gezet inplaats van op max en toen was het inorde.

Verder zie ik geen verschil van beeld .

Enkel dat het probleem van de wazige schijn rond de voorwerpen weg is .

Dreambox 7020 160 GB big viscosat HD , primefocus 180 cm V-box , digibox, dreambox 8000 HD 500GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...