Ga naar inhoud


[2221] code voor factory reset


JanLuc Piccard

Aanbevolen berichten


Bij mijn weten heeft de Philips 2221 geen standaard code.

Maar het is al wel even terug dat ik deze decoder nog gebruikte dus ik kan niet uitsluiten dat dit met een nieuwe software misschien is toegevoegd.

Ik ga er echter toch maar even vanuit dat je decoder om een pincode vraagt.

Mocht je de pincode niet weten dan kan je de code laten resetten via de website van CanalDigitaal.

http://www.canaldigitaal.nl/mijn-canaldigitaal/pincode-resetten.aspx

 

suc6

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die jij nu noemt is de normale gebruikelijke pincode.

Maar die bedoel ik niet.

Als je de P+ en P- toetsen op het frontje indrukt en vasthoud, dan de spanning erop zetten en vasthouden net zolang er INIT op het scherm staat, dan kom je in het service menu.

Daar zit onder optie 5 een factory reset en die heeft een code nodig. Die (pin)code wil ik dus weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johan45,

 

Idd een beetje verwarrend :

 

Citaat:
Mocht je de pincode niet weten dan kan je de code laten resetten via de website van CanalDigitaal.

 

Geld voor de pincode op de kaart, ook terug te vinden.

 

 

Zelf heb ik geen ervaring met de Philips 2221, maar er worden vaak 2 soorten pincodes gebruikt ( ik vergeet hierbij even het kinderslot te vermelden ), een voor de klant ( pincode ) en een voor de servers afdeling ( servers menu [heeft vaak een lente byte meer] ). Deze laatste is toch echt een andere pincode en is soms met een beetje geluk met behulp van google terug te vinden.

 

 

 

Nu even terug naar de vraag van TS, ik kan me niet voorstellen dat je een factory reset zou moeten doen vanuit het servers menu om terug te gaan naar de fabrieks instellingen, vooral om dat je deze optie ziet staan. Ik denk dat je op de een of andere manier een andere pincode hebt gekregen dan de standaard pincode van 0000.

 

 

 

Je zou het volgende eens kunnen proberen :

 

Ga eens naar het menu waar je wel iets in kunt veranderen zonder een pincode te moeten invoeren, bijv. instellingen hoe het beeld zou moeten worden weergegeven op het scherm, denk aan scart, kleur instelling o.i.d..

 

Verander daar een instelling en probeer deze verandering op te slaan.

 

Op het moment dat de ontvanger begint een verandering op te slaan de stekker uit het stopkontact trekken.

 

Even wachten alvorens de stekker terug te steken in het stopkontact.

 

Wanneer de stekker terug gestoken wordt in het stopkontact zal de ontvanger normaal opstarten.

 

Wanneer je geluk hebt zal de pincode gereset zijn naar 0000 de standaard pincode en zal de optie terug naar fabrieks instellingen weer moeten werken.

 

 

Je kunt het eens proberen, niet geschoten is altijd mis, succes

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zilverster

Nu even terug naar de vraag van TS, ik kan me niet voorstellen dat je een factory reset zou moeten doen vanuit het servers menu om terug te gaan naar de fabrieks instellingen, vooral om dat je deze optie ziet staan. Ik denk dat je op de een of andere manier een andere pincode hebt gekregen dan de standaard pincode van 0000.


Het service menu kom je normaliter ook niet in. Je kunt er alleen de hardware testen, de aangesloten LNB etc.
Een fabrieks reset zit helemaal niet in de philips SD dozen.
Hier zit zo'n standaard canal digitaal menu in en die heeft geen reset in het menu.
Maar ik ga het proberen. Bedankt voor de suggesties.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zilverster


Geld voor de pincode op de kaart, ook terug te vinden.




De pincode wordt in de firmware geschreven en is terug te vinden met een hex editor.
Zo kan je de pincode ook met een hex editor verwijderen.

Maar terug naar de vraag van TS.
De code van het verborgen menu weet ik niet, daarvoor zou ik de firmware moeten uitlezen en dat is bij de 2221 decoder voor de hobbyist nog niet mogelijk.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de code nog steeds niet.

Maar omdat ik vermoede dat er een parameter voor de LO offset o.i.d niet goed stond, wou ik daarom dus een reset doen.

 

Ik heb het inmiddels wel kunnen 'oplossen' door in de LO frequentie welke normaal 10600 is verschillende waardes te proberen. Met 10700 heb ik tenminste weer signaal en beeld.

 

Bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad vreemd dat je de LO frequentie 10600 naar 10700 moet veranderen.

 

Ik heb wel meegemaakt dat de LNB spanning spontaan op UIT stond.

Dan heb je ook geen beeld meer en kan je de eerste keer dat je zoiets tegenkomt nog behoorlijk lang zitten zoeken voordat je daar achter bent.

 

Maar fijn dat hij het weer doet én dat je de oplossing doorgeeft.

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

@All,

 

Heeft een paar jaartjes tijd in beslag genomen, maar nu dus eindelijk gevonden :

 

Haal de spanning van de ontvanger

 

Druk voor op de ontvanger beide knopjes P+ en P- tegelijk in en hou deze ingedrukt

 

Sluit de spanning aan op de ontvanger

 

Als het goed in kom je nu in het server menu

 

Kies optie 5

 

En type als pincode 555

 

Nu kun je een fabriek reset doen.

 

Als je kleuren niet goed zijn kies :

 

Optie instellingen 4

Optie 2 instellingen TV videorecorder

 

Optie instelling 3

Signaal TV

Van RGB naar CVBS

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...