Ga naar inhoud


Mac mini met Elgato EyeTV Sat


freaky

Aanbevolen berichten

Ik gebruik momentueel mijn Mini Mac 2.26 als mediacenter en dat werkt erg mooi.

Maar nu wil ik er de Eye TV Sat DVB-S2 aanhangen. Om er zodoende ook live TV mee te kunnen kijken.

Mijn vragen zijn:

Zijn er hier mensen die ook deze kaart in hun bezit hebben en wat zijn jullie ervaringen.

 

Is er een mogelijkheid om te connecten naar mijn CCcam server

Het zij via een CI module of een native CC cam client voor op Mac OS Snow Leopard. Of heeft iemand anders nog een idee??

Ik hoor het graag.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Na veelvuldig lezen heb ik mijn Elgato eyetv Sat DVB-S2 aan de gang op mijn mini mac dit in combinatie met een connectie naar CCcam.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai al een poosje ( iets meer als een jaar ) nu met een hackintosh samen met eyetv en een floppydtv dvb-s2 en een floppydtv dvb-t. Samen met eyetvcamd en oscam draait alles op osx en naar redelijke tevredenheid.

 

Multituner support loopt nog wat achter en elgato is jammer genoeg niet te porren om wat bugs te fixen zoals het vastlopen van een aantal HD zenders. De combinatie met de eyetv app voor iOS is wel super, a life saver met het WK op het werk hehe.

 

Verder een super combinatie met remote buddy en plex of xbmc. Voor mij de ideale htpc smile

 

Connectie richting cccam is voor zover ik weet niet mogelijk zonder een "middle man". Eyetvcamd support alleen camd3 en newcamd.

 

Tip, probeer de buffering van live tv in het geheugen te houden ipv op schijf.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja mooie compacte veelzijdige HTPC zo.Draai nu met Plex en ben nu aan het spelen met de nieuwe XBMC en deze draait ook erg lekker.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...