Ga naar inhoud


Power Supply vervangen


kitt

Aanbevolen berichten

 

Vorig weekend heeft de PSU van m'n DM7020 de geest gegeven ..

Zekering vervangen bracht geen oplossing ( knalde meteen terug door ) .

 

Dus heb ik mij een nieuwe besteld bij een duitse webshop .

Gisteren ontvangen en gemonteerd .. DM7020S doe het weer pico bello .

 

Het enige wat me stoort is het geluid die de nieuwe PSU maakt.

Als je goed luisterd hoor je ze piepen .. met de vorige had ik daar geen last van ..

 

Iemand bekend met dit fenomeen en evt oplossing voor ?

 

 

Dreambox 7020S met OpenPli - 300GB Maxtor HD aangesloten op Technisat Multytenne

VU+DUO OpenPli 2.0 - Triax TDS78 met Multi Block ASTRA 123/Hotbird en Quad lnb's op een Johansson Switch

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: iemand
onjuist; in dit geval functioneert de voeding prima.

Ik denk eerder dat het een probleem is van de trafo; de windingen staan te trillen


zou kunnen , maar ik vermoed eerder dat het te maken heeft met de belasting van de voeding .. wanneer harddisk draait bijvoorbeeld is het gepiep weg .

Dreambox 7020S met OpenPli - 300GB Maxtor HD aangesloten op Technisat Multytenne

VU+DUO OpenPli 2.0 - Triax TDS78 met Multi Block ASTRA 123/Hotbird en Quad lnb's op een Johansson Switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een standaard probleem van elke schakelende voeding. De schakelfrequentie ligt binnen het hoorbare bereik (voor jonge oren :-)) en er kan iets mee gaan resoneren waardoor de toon hoorbaar wordt.

 

Het is vaak volkomen toeval, zelfs opnieuw monteren van de voeding kan al helpen omdat alles dan net weer even anders zit.

 

Het probleem is eigenlijk identiek aan dat van bruggen die gaan meewiebelen. Zelfs met de huidige computersimulaties krijgen ze dat niet van te voren uit het ontwerp. ( Erasmusbrug Rotterdam, loopbrug in Londen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...