Ga naar inhoud


Kan geen PPS in mail openen


jeevanhoof

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik heb een PC met windows XP

Browser is nog internet explorer 6

 

Als ze via deze browser hun mails op hotmail gaan lezen kunnen ze geen PPS bijlage openen.

 

Ze worden wel gedownload, ze openen met het goede programma, maar dan krijgen ze steeds de melding kan bestand niet lezen.

 

Als ze de mail eerst opslaan en dan openen lukt het wel.

 

Eerst stond er een powerpoint viewer, nu heb ik er Office 2007 opgezet maar het probleem blijft.

 

iemand een idee wat er kan mis zijn.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom nog zo'n oude browser gebruiken?

 

Leeg eens je tijdelijke internet bestanden.

Als dat niet help, installeer Ccleaner en laat dat progje je pc maar een goed kuisen.

Probeer eens met een andere browser (firefox, opera, safari,...)

 

Als het daarna nog niet werkt gooi je de pc op de vuilnisbelt :D

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is hier wel een fix voor te vinden op internet waar durf ik je zo niet te zeggen maar het is een bekend probleem. Die ik zelf in het verleden wel eens heb opgelost.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff vele oorzaken en vele oplossingen. Weet helaas je software-setup niet, dus dan maar even twee verschillende tips met als resultaat dat het hopelijk uiteindelijk wel werkt.

 

Powerpoint zelf wil niet goed openen

 

Oplossing:

Citaat:
Volg exact de volgende procedure:

Klik op Start(button links onder je scherm)

Zoek naar het bestand genaamd: ppvwintl.dll

je computer zal hem ongetwijfeld vinden.

Via de rechtermuistoets direct een kopieëren uitvoeren of de bestandlokatie openen en dien je het bestand te kopieëren door middel rechtermuistoets-kopiëren.

 

Open nu de map die te vinden is op:

C:\Program Files\Microsoft Office\Office12

 

Met een beetje geluk zie je een map staan die 1033 heet die je dien te openen en het bestand ppvwintl.dll erin te kopieëren.

 

Bestaat de map niet in de \Office12 , dan gewoon die map aanmaken en het bestand ppvwintl.dll erin kopieëren.

 

In het kort is het resultaat dat je het bestand ppvwintl.dll in de map 1033 hebt gekopieërd, en als die map niet bestaat deze hebt aangemaakt en erin hebt gekopieërd

 

Powerpoint, mooi maar het bestand is niet gelinkt

 

Oplossing:

Citaat:
Volg exact de volgende procedure:

 

Bewaar het PPT of PPS bestand (of wellicht staat ie al op je computer). Klik er met de rechtermuistoets op en selecteer openen met. Gezien dat je Powerpont-Viewer en PowerPoint uit Office al hebt zou je daar even een keuze aan moeten maken. Voorkeur bij mij is orginele pakket dus PowerPoint van Microsoft.

Met "Openen met" blader je even door je PC en selecteer het programma waar die mee geopend dient te worden. Door aan te vinken "Altijd openen met" zal die in de toekomst altijd voor het programma kiezen. Dan klik je ok en het programma gaat open, inclusief de gemaakte presentatie in PowerPoint.

 

 

Als je problemen hebt met het openen van een PowerPoint presentatie in een website, dan moet je dat even aangeven daar dit wat andere handelingen betreft en afhankelijk is van het OS en de IE versie.

 

Mocht dit dus zo zijn dan even aangeven welke versie XP (te zien door op de start(button) te druken en dan "winver" in te typen gevolgd door <ENTER>. Voor IE explorer onder HELP kijken als je de IE hebt geopend en dan aangeven wat er staat onder "Over Internet Explorer"

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lamko
nvt


Als ik een stukje lees uit zijn "probleem" heb ik het idee dat het aan de browser ligt.

Citaat:
Als ze via deze browser hun mails op hotmail gaan lezen kunnen ze geen PPS bijlage openen.


Wellicht dat de TS aan kan geven waar het nu misgaat. Van Hotmail is het bekend dat de bijlage gelokkeerd worden en dit is wel te omzeilen. Je kan ook een PPS binnen IE openen, dus vandaar mijn sluitregel in mijn laatste posting.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo goed als zeker zijn Browser. Hij gebruikt nog IE6!! Deze wordt bijna nergens meer ondersteunt. Er zijn meer dan genoeg alternatieven volgens mij.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

bedankt voor de antwoorden,

 

mijn gedacht was ook de browser.

 

Ik heb aangegeven dat ze moesten updaten, maar oudere mensen die niet zo heel veel kennen van een pc, doen dat niet zo graag.

 

Als ik er nog eens passeer zal ik hem toch maar updaten.

 

Microsoft geeft aan dat het de virusscanner zou kunnen zijn, maar zelfs met de virusscanner volledig verwijderd, blijft het probleem.

 

mvg

.

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Het is zo goed als zeker zijn Browser. Hij gebruikt nog IE6!! Deze wordt bijna nergens meer ondersteunt. Er zijn meer dan genoeg alternatieven volgens mij.


Sorry, maar het probleem met PowerPoint is voor alle versies van toepassing voor versie IE 4.1

Als ik het nu zo lees dan gebruikt ie Gmail of Hotmail, en dan is het wel op te lossen.


Kimble
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ze gebruiken hotmail via de browser om hun mails te lezen.

 

Ze worden wel gedownload en het programma powerpoint wordt gestart, maar dan kan de PPS niet gelezen worden.

 

Het rare is als ik thuis iets voor de tweede keer wil downloaden dan neemt hij gewoon het bestand uit de tijdelijke map, zodat dit geen tweede keer gedownload wordt.

 

Bij die mensen wordt het dus wel opnieuw gedownload.

 

mvg

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit ik met mijn vermoeden in de goede richting met Hotmail. Moet even op een oudje een oude release zetten van IE en zal dan een tutorial maken stapsgewijs.

 

niet schrikken als ik zeg dat er een beveiliging uitgeschakeld moet gaan worden, die zit nl in de browser van IE, maar iedere router/modem na een 128kbps heeft dit al ingebouwd zitten. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...