Ga naar inhoud


Met laptop op afstand bedienen, hoe doe je dat?


dMITRY

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik moet binnenkort weer eens het dak op om een extra LNB te plaatsen zodat Astra 23,5 in beeld komt. Om die uit te richten wil ik m'n oude 7000 mee het dak op nemen en een laptop om de 7000 te bedienen. Normaal zou je dat met een oude TV doen maar die heeft zoonlief van drie aan een Ikea-test onderworpen dus die is overleden.

 

Er zit in de webinterface een soort remote control functie maar die geeft na één klik op de afstandsbediening de geest (in ieder geval met IE8).

 

Kan dit op een handige manier of wordt het toch even een tweedehands tvtje scoren op een tweedehandswebsite?

 

Wat is tegenwoordig een goeie waarde voor de SNR? In de 7000 tijd was dat rond de 90% maar ik zie nu getallen van rond de 12 en ik heb prima beeld.

 

Bedankt vast,

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb dat hier gedaan d.m.v draadloze verbinding .

Gewoon laptop mee naar het dak verder niks,en dan via de webinterface of een satfinder prg (er zijn er diverse van)

 

succes

 

 

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik hiervoor mijn motorola milestone (adroid telefoon) waarop ik enigmanoid heb geinstaleerd, werkt fantastisch.

Is wel geen laptop maar misschien wel handig voor somiggen mensen die een android foon hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat er wel het goede ipadres van je dreambox in de bijbehorende config file ?

Wel op start gedrukt ?

Meer kun je er niet aan instellen volgens mij,het werkt hier perfect.

 

 

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: opie
Hoi,
Ik start de exe vul mijn dreambox ip in en druk op start.
Daarna krijg ik het fout bericht!
Ik begrijp niet wat je met de bijbehorende config file bedoelt. Kan dit niet vinden.

gr
Opie



Je zit niet toevallig op de Wifi van je buurman/vrouw? :D

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: opie
Hoi,
Ik start de exe vul mijn dreambox ip in en druk op start.
Daarna krijg ik het fout bericht!
Ik begrijp niet wat je met de bijbehorende config file bedoelt. Kan dit niet vinden.

gr
Opie


In dezelfde dir waar je het prg hebt staan,maakt hij een dreamboxe2satfinder.config file aan,daar moet je ipnummer van je dreambox in staan.
Het zou ook kunnen als je een ander wachtwoord als standaard hebt ,dat het dan niet wil.

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik hier ook wel eens ESM ,dat is ook zo,n prg en die kun je voor enigma 1 en 2 gebruiken en daar kun je ook wachtwoord instellen,tevens gebruik ik hier wel eens SATFINDER ,gewoon ff zoeken met de bekende zoekmachine op internet.

 

 

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er nog niet! Als ik het prog. opstart en het ipnr. heb aangepast, zie ik dat hij een XML file heeft aangemaakt. Maar staat mijn nieuwe ipnr. niet in.

 

General

Complete name : D:\Satelliet\Dreambox 8000\DreamboxE2SatFinder_ismail\DreamboxE2SatFinder_new\DreamboxE2SatFinder\bin\Release\DreamboxE2SatFinder.config

File size : 210 Bytes

 

Als ik weer opstart staat daar wel mijn goede ip

 

Wat doe ik verkeerd?

 

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...