Ga naar inhoud


autospuitbusverf voor airbrush pistool gebruiken


Hasselt

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik wil wat schade bijwerken aan mijn auto met een airbrush systeem.

Een gewone spuitbus van Motip op kleur spuit veel te grof.

Nu wil vragen of er iemand ervaring heeft met het volgende....

 

Een spuitbus kopen van Motip op kleur.

Hier de druk laten ontsnappen door omgekeerd spuiten.

Daarna openmaken en de zeer dunne spuitverf gebruiken voor airbrush systeem.

 

soortgelijk kan ik ff lenen.

 

1284885477-350.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Let op de viscositeit. Op mijn airbrush uit de grafische tijd kon er geen normale verf in, dus naald en nozzle aanpassen.

 

Verf uit die bus halen is geen probleem.

 

Wel rekening houden met de lak die nu op de auto zit. Bij metallic is de kans op problemen aanzienlijk groot en moet er een tweede laag op, de blanke lak.

 

Bij een normale laklaag geen enkel probleem. Plak/maskeer iig niets af van het te spuiten deel waar lak zit. (ramen en rubbers e.d. natuurlijk wel)

 

Maar waarom ga je niet even naar een autoschadebedrijf (lees:spuiterij) met die bus verf. Als je zelf zorgt dat het met een zo hoog mogelijk verkrijgbare korrel (ze leveren hier 500 in de shop) het schuurt , dan is het nog geen 10 minuten werk voor zo'n spuiter. Betaal je iets aan hem en allebei weer gelukkig.

 

Drogen van een dunne laag dat je weer kan gaan rijden is al na en 15-20 minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Het gaat om metallic lak.

Ik heb het wel eens eerder gedaan vanuit een spuitbus.

Maar echt mooi kreeg ik het niet.

Die bussen spuiten te grof, waardoor je een sinaasappel efect krijgt.

Ik spuitte toen met 25 gr. buitentemp.

Daana nog even met een haardroger erover, dat gaf en mooier strakker effect (vloeien)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat perfect met een spuitbus zonder problemen

alleen moet je om een goede spuitdop vragen de dop die er standaard op zit is waardeloos een goede spuitkop geeft een brede waaier en spuit perfect

wat betreft het schuren 500 is veel te grof minimaal waterproof 800 of nog beter 1000

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Blackout
Hallo,

Het gaat om metallic lak.
Ik heb het wel eens eerder gedaan vanuit een spuitbus.
Maar echt mooi kreeg ik het niet.
Die bussen spuiten te grof, waardoor je een sinaasappel efect krijgt.
Ik spuitte toen met 25 gr. buitentemp.
Daana nog even met een haardroger erover, dat gaf en mooier strakker effect (vloeien)


Metallic zelf even bijspuiten blijf je zien. Probleem zit hem in de nevel uit de nozzle. Op een airbruh gaat het wel lukken alleen hij verstopt razendsnel door de "metaaldeeltjes in de verf.
Weet niet welke je hebt, maar een naald 0,125 en een nozzle (een zogenaamde vlinderkop tegen spetters) is wel aanbevolen. Naald met vlinderkop ongeveer 15 Euro

Eén en ander neemt niet weg dat het klusje wel te klaren is. Ik hoop voor je dat het een niet te groot oppervlak is omdat je moet gaan waaieren. De bedoeling is dat je een groot oppervlak met korrel 1000 en veel water gaat schuren om de blanke lak te "beschadigen" om geen zichtbare randen te krijgen.
Hierna is het waaierend op aardige afstand het gedeelte spuiten en 2 termijnen (10 minuten ongeveer ertussen). Dit laten drogen en de volgende dag de laag blanke lak erop. Liefst 2 lagen omdat metallic nogal grof is.

Heb vroegûh wat special paint gedaan op brommers maar dat is niet te vergelijken met oppervlaktes op een auto. Veelal had ik sjablonen en wel tot 4 lagen blanke lak omdat er in een tekening veel "gestapeld" werd en je het niet moest voelen.

Voor de rest kan ik je niet helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze week ook geprobeerd mijn 20 jarige BMW bij te spuiten. De kleurlak ging eigenlijk best goed (3x, eind van de middag) maar de heldere lak, de volgende morgen vroeg was een ramp. Streperig en rimpelig :-( Kan het zijn dat het 's ochtends te koud was?

 

Hoe warm moet het zijn om te spuiten? En als er geen nazomer meer komt is dan de ergens hierboven vermelde haardroger de oplossing?

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neem een Elektrische Infrarood Straler,Zo'n ding hebben sommige cafe's om het teras te verwarmen deze zorgt ervoor dat de lak gelijkmatig droogt.plaats deze op een standaard,echter niet te dicht op het plaatwerk. geen haardroger gebruiken ivm te klein en te oppervlakig,20+*C is de beste temperatuur om lak te verwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Belsat
Ik heb deze week ook geprobeerd mijn 20 jarige BMW bij te spuiten. De kleurlak ging eigenlijk best goed (3x, eind van de middag) maar de heldere lak, de volgende morgen vroeg was een ramp. Streperig en rimpelig :-( Kan het zijn dat het 's ochtends te koud was?

Hoe warm moet het zijn om te spuiten? En als er geen nazomer meer komt is dan de ergens hierboven vermelde haardroger de oplossing?

Ciao, Henk


Te koud geweest is een mogelijkheid. Dat de verf "schrikt" doordat ie van binnen op 21 graden naar buiten op 16 graden wordt gespoten is ook ellende.
Ideale temp zoals aangegeven is 20 graden. Nooit de Föhn erop. Mag wel op grotere afstand met lichte tempverhoging.

Maar is de blanke lak ook op dezelfde basis als de lak ?? De normale autolakken zijn in bijna alle gevallen tegenwoordig watergedragen. Een blanke lak kan synthetisch zijn of zelfs (van die dump-rommel) met oplosmiddelen erin al is dat verboden.

Altijd eerst zorgen dat je een monster maakt voordat je aan de slag gaat met verfen. Verassingen zijn dan nagenoeg uitgesloten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een origineel setje (kleur en blank) van BMW. Kan zijn dat ik de blanke lak te dik heb gespoten. Ik ga het nogmaals licht schuren en dan heel lichtjes spuiten. Desnoods verwarm ik de garage.

Al doende leert men :-)

 

Bedankt voor het meedenken, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...