Ga naar inhoud


[DM7025] Geen toegang naar Dreambox via browser, iemand raad?


Gast sat4alltje

Aanbevolen berichten

Als ik het ipadres neem in eender welke browser dan krijg ik geen toegang tot de dreambox 7025, FTP via Total Commander of DCC werkt prima, maar niet bij Firefox, IE, enz enz...

Mijn tweede ontvanger werkt prima. Ook heb ik mijn router nagezien. Ook heb ik allerlei andere ip's genomen niets helpt.

Ook intern sharen werkt niet.

 

NB ik gebruik 2 routers, de ene (MOBISTAR VERY SLOOOOW)staat beneden en heeft IP 192.168.1.1 De tweede (SMC)staat boven is doorgelust met Lan aan de eerste router deze heeft IP 192.168.2.1. In deze router geraak ik ook niet via Wlan, wel rechtstreeks via een LAN kabel (rechtstreeks via de SMC-router zelf dus).

 

Weet iemand raad aub?

 

Moet ik dan echt een nieuwe image installeren dan?

 

grtz & TNX!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik denk, dat je computer netwerk niet in orde is.

Ik weet het eigenlijk wel zeker.

 

Nu heb geen idee, wat voor internet je hebt, kabel of ADSL ?

 

In geval van ADSL: gebruik deze modem/router als router. Laat deze de IP adressen uitdelen, middels dhcp server.

 

De rest van de routers, geef deze een IP nummer in de range van de modem/router, leg deze vast. Stel als gateway / dns in het IP nummer van de modem/router. Zet in alle volgende routers de dhcp server uit. En sluit de netwerkkabel vanaf je modem/router en de lanpoort, niet in de wanpoort.

 

In geval van kabel: kabelmodem is een doorgeef luik, dus hierop sluit je een router aan in de wanpoort. Stel in deze router de dhcp server op actief. De volgende routers zet je het IP nummer in dezelfde range als deze router, gateway / DNS is het IP nummer van de hoofdrouter. En ook op de volgende routers de dhcp server uitzetten en sluit deze routers aan op de lanpoort, dus niet op de wanpoort.

 

Dan is het netwerk probleem opgelost.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi TNX voor de tip. Ga het op mn gemak bekijken en dertig keer lezen. ;o)

M'n internet is ADSL (MOBISTAR) daaraan hangt een zonnebanksysteem (computer) en mijn laptop en twee kabels die naar boven gaan (ons privé) waarvan er 1 aan de tweede router hangt. Die laptop en zonb systm en laptop werken prima.

Mn tweede dreambox werkt ook prima alleen mijn DM7025 wilt niet op mn browser werken. Vanavond ga ik eens kijken in de tweede router msschn staat er een instelling verkeerd.

Dat mijn netwerk niet ok is ben ik al gewoon want ik kan er rare verhalen over vertellen die niemand gelooft! ;o)

Als er iemand onder de zonnebank ligt dan had ik vroeger geen internet meer, nu is dat sinds een herstelling in de kabelkabine stukken beter maar het downloaden van bvb een youtube filmpje gaat tergend traag dan! Dus als ik het begrijp zou ik de tweede (doorgeef) router het volgend IPnr 192.168.1.xxx geven ipv 192.168.2.1...?

Enfin ik hou je op de hoogte iig. TNX!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Ik denk, dat je computer netwerk niet in orde is.
Ik weet het eigenlijk wel zeker.

Nu heb geen idee, wat voor internet je hebt, kabel of ADSL ?

In geval van ADSL: gebruik deze modem/router als router. Laat deze de IP adressen uitdelen, middels dhcp server.

De rest van de routers, geef deze een IP nummer in de range van de modem/router, leg deze vast. Stel als gateway / dns in het IP nummer van de modem/router. Zet in alle volgende routers de dhcp server uit. En sluit de netwerkkabel vanaf je modem/router en de lanpoort, niet in de wanpoort.

In geval van kabel: kabelmodem is een doorgeef luik, dus hierop sluit je een router aan in de wanpoort. Stel in deze router de dhcp server op actief. De volgende routers zet je het IP nummer in dezelfde range als deze router, gateway / DNS is het IP nummer van de hoofdrouter. En ook op de volgende routers de dhcp server uitzetten en sluit deze routers aan op de lanpoort, dus niet op de wanpoort.

Dan is het netwerk probleem opgelost.

Met vriendelijke groet, paardengek

Als je de LAN poorten van de overige switches gebruikt, hetgeen inderdaad moet, dan maakt het niet uit wat het IP adres van die routers is, die routers wordt immers niet gebruikt, alleen de switches.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik bedoel dit:

 

Modem / router 192.168.1.1

Tweede router: 192.168.1.2

Derde router 192.168.1.3

Een range is dit: 192.168.1.....

 

En heel toevallig is mijn netwerk hier thuis ook zo opgebouwd. Internet via ADSL van KPN, maak geen gebruik van een KPN modem.

Modem Linksys ADSL 2 anex A modem/router: 192.168.1.1

Router, die als switch fungeert met Wireless: 192.168.1.2

Tweede draadloze router, ook als switch met wireless 192.168.1.3 ( deze staat bij mijn buurman, welke meelift op mijn internetverbinding )

En als klap op de vuurpijl: een 19" 24 poorts switch.

 

@SnijdeA : Wanneer je alle routers in je netwerk, al zal deze als switch functioneren, IP nummers geeft in dezelfde range, dan kun je altijd erop inloggen om eventueel een instelling aan te passen. Daarbij , wanneer je een aantal dezelfde routers gebruikt, kun je dus ook twee of meer dezelfde IP nummers in je netwerk hebben, dat kan vreemde netwerk problemen gaan opleveren.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
@SnijdeA : Wanneer je alle routers in je netwerk, al zal deze als switch functioneren, IP nummers geeft in dezelfde range, dan kun je altijd erop inloggen om eventueel een instelling aan te passen. Daarbij , wanneer je een aantal dezelfde routers gebruikt, kun je dus ook twee of meer dezelfde IP nummers in je netwerk hebben, dat kan vreemde netwerk problemen gaan opleveren.

Met vriendelijke groet, paardengek

Op zich heb je een punt, alleen als je ze alleen op de LAN poorten gebruikt, dus als switch gebruikt, dan valt er niets in te stellen op die dingen :-)

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: paardengek
@SnijdeA : Wanneer je alle routers in je netwerk, al zal deze als switch functioneren, IP nummers geeft in dezelfde range, dan kun je altijd erop inloggen om eventueel een instelling aan te passen. Daarbij , wanneer je een aantal dezelfde routers gebruikt, kun je dus ook twee of meer dezelfde IP nummers in je netwerk hebben, dat kan vreemde netwerk problemen gaan opleveren.

Met vriendelijke groet, paardengek

Op zich heb je een punt, alleen als je ze alleen op de LAN poorten gebruikt, dus als switch gebruikt, dan valt er niets in te stellen op die dingen :-)

Je hoeft in principe niets meer in te stellen, maar stel nou, dat het die router ook wireless heeft en je wilt een andere WPA key erin zetten.
Ik kan in mijn netwerk in alle routers, ook die fungeren als switch, de WPA key veranderen.
Verder heb je helemaal gelijk.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rare is dat ik hier ook niet via een browser in mijn 7025 geraak.

Heb de laatste versie van OoZooN in box zitten en dezelfde dag windows 7 opnieuw op computer geïnstalleerd.

Zelfs settings laden met dreamset2.29 lukt niet meer.

Voordien draaide mijn computer ook op W7 en als image had ik LT-Sixth.4 op de 7025

Zou het met een update van windows zelf kunnen te maken hebben ??

 

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bambike
het rare is dat ik wel met browser in de dream 8000 kan maar niet in de dream 7025


En als je de 7025 aansluit op de netwerk aansluiting van de 8000, dan wel ?
Kun je hem pingen ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah, het is ondrtssn n paar dagen geleden. Op z'n minst heb ik 2 lange dagen volledige stress en gekte en aggressiviteiten en teleurstellingen op m'n nek gehaald. Dus ik heb Mr Paardengek z'n raad opgevolgd zo goed als kon... maar meteen daarna viel alles in duigen...?

M'n ADSLrouter van Mobistar op 192.168.1.1 via een lange LANkabel verbonden met m'n SMC 192.168.1.2

Alles wat maar kon liep verkeerd af, kon zelfs niet in de routers binnen, de ADSLroutr ging continue aan en uit en ik kon enkele nog internet hebben na veel prutsen en factoryinstellingen via een LANkabel. Tot ik het briliante idee kreeg die klote (sorry) ADSL modem volledig lam te leggen dmv van de stekker eruit te halen.

Oef dat hielp! Na veel prutsen werkt de hele zooi prima nu behalve de DM7025 die nog steeds niet werkt via browsers.

192.168.1.1 = ADSL/modem/router

192.168.1.2 = SMC (ADSL/router/modem) als 2° switch /lan

192.168.1.4 = VU DUO /LAN

192.168.1.5 = DM7025 /LAN

192.168.1.6 = Bion PC /LAN

192.168.1.7 = Sony Netbk /LAN

192.168.1.8 = Sony Netbk /WLAN

192.168.1.9 = Lptp Belinea /LAN

192.168.1.10 = Lptp Belinea /WLAN

 

In de eerste router heb ik de DNSmode op "dynamic" gezet.

En géén DNS ingevult. Nu kan ik binnen op beide routers zonder problemen. Zelfs zonder eerst n LANkabel aan te sluiten en adapter instellingen op autom IPadres te zetten!!!! Je kon er gewoon niet in op het ipadres 192.168.2.1

Omdat de routers nu elkaar opvolgen gaat het deze keer prima!

 

Wat de DM7025 betreft? Mijn idee is gewoon de oude image vernieuwen door een nieuwe.

Tenzij iemand "DE" goede oplossing kent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...