Ga naar inhoud


Auto besturen met medicijnen !


Daan

Aanbevolen berichten

beetje ander onderwerp maar in deze richting.

Als dit ontopic is mag het gewist worden was een nieuwsgierig over een paar dingen.

Waar is sat4all niet goed voor is :D

 

gebruik al een half jaar medicijnen officeel mag je met deze medicijnen geen auto besturen,ik zelf vind dat ik dat wel kan. volgens de website www.rijveiligmetmedicijnen.nl mag je geen voertuig besturen met dit middel.

 

geld dat ook voor een scooter en fiets ?

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heel kort door de bocht:

 

Je mag niet deelnemen aan het verkeer wanneer je onder invloed bent. Onder invloed wordt niet alleen alcohol verstaan maar ook drugs en medicijnen. Wanneer je toch gaat rijden je krijgt een ongeluk en het blijkt dus dat je deze medicijnen hebt gebruikt ben jij schuldig aan het ongeluk (net zoals bij alcohol). En de verzekering zal niks uitkeren.

 

Of jij zelf vind dat je nog goed kan rijden doet er niet toe.

(de meeste drankrijders zeggen dit ook).

 

Zal direct iets anders proberen duidelijk te maken:

Een scooter is net als een auto, maar ook b.v.een vrachtauto, heftruck, bus of landbouwvoertuig, een motorvoertuig. Dat maakt dus allemaal niet uit. Er zit natuurlijk wel een verschil in wat je mag besturen met welk rijbewijs.

 

Je mag dus officieel ook niet onder invloed op de fiets of zelfs over straat lopen(=deelneming verkeer) maar dit wordt in de praktijk niet naar gekeken.

 

Ik neem aan dat je het hebt over medicijnen met een gele sticker. Wees verstandig en voorkom problemen.

Bedenk altijd dat het niet jij hoeft te zijn die een ongeluk veroorzaakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: daan
gebruik al een half jaar medicijnen officeel mag je met deze medicijnen geen auto besturen,ik zelf vind dat ik dat wel kan. volgens de website www.rijveiligmetmedicijnen.nl mag je geen voertuig besturen met dit middel.

geld dat ook voor een scooter en fiets ?


Even iets gekopieerd,
Citaat:
Medicijnen met gele stickers kúnnen van invloed zijn op het reactievermogen, niet iedereen krijgt dus last van die bijwerking. Of, wanneer en hoeveel last iemand van die bijwerking heeft is per persoon anders en mede afhankelijk van diverse factoren (soort medicijn, wisselwerking met andere medicijnen, alcoholgebruik, tijdstip van inname etc.)
Rijden onder invloed van medicijnen die het reactievermogen verminderen is strafbaar. Als u onder invloed van een van deze medicijnen betrokken raakt bij een ongeval, bent u wettelijk aansprakelijk. In zo’n geval vergoedt de verzekering de schade niet. U bent echter niet verplicht om met de auto (brommer/fiets) naar uw werk te gaan als u medicijnen gebruikt die uw rijvaardigheid beïnvloeden. U kunt in zo'n geval ook gebruik maken van het openbaar vervoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf er bij dat als iemand bewust met medicijnen waar duidelijk op staat dat je niet mag rijden, en dat toch doet.

Een misdaad begaat.

 

Is het zelfde dat iemand met alcohol achter het stuur kruipt.

 

Zo een l*l zal maar eens je kind of je vrouw doodrijden, omdat hij zelf vind dat hij nog in staat is, om toch deel te nemen aan het verkeer.

 

Nou van mij mogen ze die levenslang geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pearlpeter
Ik blijf er bij dat als iemand bewust met medicijnen waar duidelijk op staat dat je niet mag rijden, en dat toch doet.
Een misdaad begaat.

Is het zelfde dat iemand met alcohol achter het stuur kruipt.

Zo een l*l zal maar eens je kind of je vrouw doodrijden, omdat hij zelf vind dat hij nog in staat is, om toch deel te nemen aan het verkeer.

Nou van mij mogen ze die levenslang geven.


Ja daar geef ik je gelijk in iemand met alcohol de achter het stuur is niet goed,maar ik mijn geval rijd ik alleen na me werk volgens me arts die heeft aangegeven als je zelf denkt niet meer te rijden dan moet je het ook niet doen
op het medicijndoosje zit ook een gele sticker !

ik weet dat het op gegeven moment ophoud met autorijden,daarom mijn vraag in het begin om een voertuig te besturen als daar ook een scooter of fiets bij hoorde.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

iedereen die onder de categorie weggebruikers valt, behalve voetgangers, worden beschouwd als bestuurder.

 

 

Zo heb je het als het goed is geleerd in de theorie toen men het rij examen ging halen.

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gele sticker zegt niet per se dat je niet mag rijden. Ook volgens de website rijveiligmetmedicijnen, zijn er nogal wat medicijnen waarmee (na evt. gewenningstijd) je mag rijden, tot een bepaalde dosis.

1x DM800HD - OpenPLi 2.1 - CCcam 2.3.0  (in de kast als reserve)

1x Vu+ Solo2 -  OpenPli 4.0 - Oscam - 110cm Triax - Stab rotor
2x Amino A140 (Glasvezel ontvanger)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: daan


Ja daar geef ik je gelijk in iemand met alcohol de achter het stuur is niet goed,maar ik mijn geval rijd ik alleen na me werk volgens me arts die heeft aangegeven als je zelf denkt niet meer te rijden dan moet je het ook niet doen
op het medicijndoosje zit ook een gele sticker !

ik weet dat het op gegeven moment ophoud met autorijden,daarom mijn vraag in het begin om een voertuig te besturen als daar ook een scooter of fiets bij hoorde.


Dus op weg naar je werk kan niks gebeuren volgens jou??

Ik vind en blijf dit hetzelfde vinden als iemand die 10 bier op heeft en zegt ik kan nog goed rijden en hoef alleen even naar huis, is maar een klein stukje.
Er ken ze waar je totaal niks aan merkt of ze 10 bier op hebben, en ze zullen grotendeels ook wel goed rijden. Maar na 29 goed een kruising oversteken kan het de 30e zomaar fout zijn.

En sowieso wil jij verantwoordelijk worden gesteld als jij een ongeluk krijgt, ook als is het niet jouw schuld?
Ik zou dat risico niet eens willen nemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf zware pijnstillers in de categorie 3.

Morfine etc. Ik mag autorijden en rij al zo'n 40 jaar schadevrij!

Alleen m'n grote rijbewijzen zijn ingenomen. Wie rijdt 40 jaar

schadevrij?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk als het is toegestaan (regels of officiële verklaring of wat dan ook) is er natuurlijk niks aan de hand. Dan ben je dus ook verzekerd(natuurlijk op de kleine letters letten, maar je mag gewoon deelnemen aan het verkeer dus dat mag niet uitmaken).

 

Iets waar ik me meer zorgen over maak zijn dus mensen die van hun zelf vinden dat ze wel kunnen rijden, onder invloed zijn en wellicht een ongeluk krijgen/veroorzaken. Deze personen rijden in principe onverzekerd rond en kunnen de tegenpartij veel leed veroorzaken op diverse manieren.

 

En over de vraag wie er 40 jaar schadevrij rijden? ik ben 31 dus ik niet, maar kan zeker wel een aantal personen in mijn omgeving.

Ik vind dit soort uitlatingen nooit zo interessant.

Iemand die wellicht 40 jaar elke dag 4 kilometer heen en 4 kilometer terug rijdt naar zijn werk of iemand zit de hele dag op de weg met alle extra risico's erbij. Dat maakt mij voor mij een heel verschil. (ik lees bij alx dat zijn groot rijbewijzen zijn ingenomen, dus ik verwacht bijna ook vele kilomters, dus in dat geval extra petje af).

Maar wat ik graag blijf herhalen: Ook de allerbeste chauffeur kan een ongeluk krijgen, en hier totaal niet schuldig aan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alventali
iedereen die onder de categorie weggebruikers valt, behalve voetgangers, worden beschouwd als bestuurder.

Zo heb je het als het goed is geleerd in de theorie toen men het rij examen ging halen.


Behalve als je al lopend een paard begeleid smile

@Topicstarter, ik zou maar eens met mensen gaan praten die er over gaan. Als jij toch besluit te rijden en je krijgt een ongeluk kun je alles vergeten. Ik weet niet wat voor een werk je doet, maar als je b.v. op een heftruck zit dan krijgt je baas ook problemen met de verzekering.

Ga met je dokter, de politie en je verzekeringsmaatschappij praten en zorg dat als ze toestaan dat je mag rijden je hiervoor schriftelijke verklaringen ontvangt.

Wat jij overigens vind dat je wel of niet kan is totaal niet relevant.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Ik gebruik zelf zware pijnstillers in de categorie 3.
Morfine etc. Ik mag autorijden en rij al zo'n 40 jaar schadevrij!
Alleen m'n grote rijbewijzen zijn ingenomen. Wie rijdt 40 jaar
schadevrij?


Hangt allemaal een beetje af van de dosis en wanneer je dit gebruikt denk ik. Maar je geeft zo wel het verkeerde beeld af. Rijden onder invloed van morfine is natuurlijk erg verkeerd.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Behalve als je al lopend een paard begeleid

 

Dat is idd weer zo'n uitzondering. :D

Maar dat begeleide paard mag dan weer geen kar trekken.

 

 

Voor de rest kan ik het inderdaad alleen maar met Sjattuh eens zijn.

Is eigenlijk het enige juiste antwoord.

Het is leuk om hier wat antwoorden te krijgen.

Maar ik zou ( net zo als Sjattuh zegt) met je medicijnen inderdaad eens bij de apotheek, verzekering en dergelijke langs gaan.

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft te maken met gewenning. Ik heb al vaak andere bestuurders moeten "redden". Ik heb grote rijervaring en dus routine. Kan ook heel aardig bepalen, aan het rijgedrag van anderen, wat ze gaan doen. (Anticiperen)

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...