Ga naar inhoud


Astra 23.5 en 19.2 transponders onvindbaar met CD DUO-lnb


Aanbevolen berichten

nu kan er wat met de duo lnb aan de hand zijn , wat zijn de lnb en diseqc instellingen

in het menu van de ontvanger, ontvangstinstellingen

 

Configuratie modus

Satelliet

Spanningsmodus

Tone modus

LNB

Diseqc-modus

Toneburst

Comitted Diseqc Comando

Snelle Diseqc

Herhaal sequence

Commando volgorde

Uncommitted Diseqc commando

Diseqc herhaling

LOF

Verhoogd voltage

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Paardengek,

 

Ik stuur twee foto's van de instellingen in de dreambox 800 HD met dit bericht mee.

Ik hoop dat dit inzicht geeft.

hartelijke groet,

 

Winfried

post-31472-1318261338,738_thumb.jpg

post-31472-1318261338,8535_thumb.jpg

Dreambox 800 HD PVR (+ Wavefrontier T55) + Triax 78 + Open-Pli 2.0 + Henksat settings.

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer het maar op deze manier

 

Configuratie modus............................... geavanceerd

Satelliet.................................................19,2 astra

LNB......................................................lnb 1

Spanningsmodus ...................................auto

LOF......................................................universele lnb

Spanningmodus.....................................Polarisatie

Verhoogd voltage..................................nee

Tone modus ......................................... band

Diseqc-modus.......................................1.1

Toneburst..............................................geen

Comitted Diseqc Comando...................AA

Snelle Diseqc........................................nee

Herhaal sequence..................................nee

Commando volgorde............................ uncommitted, committed,toneburst

Uncommitted Diseqc commando...........geen

Diseqc herhaling....................................geen

 

 

Configuratie modus............................... geavanceerd

Satelliet.................................................23,5astra

LNB......................................................lnb 2

Spanningsmodus ...................................auto

LOF......................................................universele lnb

Spanningmodus.....................................Polarisatie

Verhoogd voltage..................................nee

Tone modus ......................................... band

Diseqc-modus.......................................1.1

Toneburst..............................................geen

Comitted Diseqc Comando...................AB

Snelle Diseqc........................................nee

Herhaal sequence..................................nee

Commando volgorde............................ uncommitted, committed,toneburst

Uncommitted Diseqc commando...........geen

Diseqc herhaling....................................geen

 

 

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zie ik hem ook op Astra1 19.2 oost is er geen enkele disqc geselecteerd.

Ja in een duo lnb zit een disqC ingebouwd om te schakelen tussen de satellieten. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen Heren!

 

De plaatjes die ik heb gestuurd laten zien hoe de instellingen eruit zien als ik naar 'geavanceerd' klik in het 'Modus' menu.

 

Ik heb daar nooit wat aan veranderd omdat ik altijd de instelling 'Eenvoudig' met Disqc A/B heb gebruikt voor de Duo-LNB. In mijn veronderstelling staan de 'eenvoudig' instellingen en 'geavanceerd' instellingen los van elkaar. Wat ik dus niet weet is of de gegevens die zichtbaar worden onder ' geavanceerd' hetzelfde zijn als onder 'Eenvoudig'. En dat wanneer ik die verander dat automatisch invloed heeft op de instelling 'Eenvoudig' met Disqc A/B. Het lijkt mij dat de 'Enkel' en 'Eenvoudig' instellingen een soort standaardinstellingen zijn die voor-geprogrammerd zijn.

 

Ik ben benieuwd of er ooit eens een boek 'Dreambox voor Dummies' komt... whistle

 

hartelijke groet,

 

 

Winfriend

Dreambox 800 HD PVR (+ Wavefrontier T55) + Triax 78 + Open-Pli 2.0 + Henksat settings.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, na weer een paar uur kutselen kan ik het volgende mededelen.

 

Ik heb vandaag de geavanceerde instellingen zoals hierboven naar de letter gevolgd: geen resultaat! De instelling 'Commando volgorde: uncommitted, committed,toneburst' sprong bij allebei de satellieten uit zichzelf terug naar 'committed, toneburst'. Ook na herhaald proberen.

 

Vervolgens heb ik de oude Pli-Jade 3 image eraf gehaald en vervangen door Open-PLI 1.0 (image van september). Nu werken alle zenders op Astra 3 met de enkele LNB perfect. Maar met de Duo LNB hetzelfde resultaat als hierboven beschreven.

 

vervolgens de Diseqc-tester gedownload en er op losgelaten en die kwam alleen maar met 'Not Tested' meldingen.

 

Configuratie weer op 'Eenvoudig, Diseqc met poort A/B gezet. Wel signaal op een paar trasnponders maar hooguit tot 63%. Kortom bad business as usual...

 

Ik vind het wel raar dat de 'uncommitted, committed,toneburst' setting niet in te stellen is bij mij...

 

Out of options?

 

Winfriend

 

 

 

 

Dreambox 800 HD PVR (+ Wavefrontier T55) + Triax 78 + Open-Pli 2.0 + Henksat settings.

Link naar reactie
Delen op andere sites

blush Hallo winfriend,

 

Een beetje rare vraag van mij maar goed bedoeld.

 

U weet zeker dat u een Canal Digitaal duo lnb heeft en geen duo lnb geschikt voor astra/hotbird?

Dat zou een hoop verklaren,er zit dan namelijk een verschil in van 3 graden en gaat niet werken zoals bedoeld.

 

Groeten smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Karperkoos,

 

Jahoor, absoluut, uit de originele doos, gekocht twee jaar geleden in Nederland; maar ik ben inmiddels ook zover dat ik aan van alles twijfel. Ik denk dat de interne diseqc in de Duo een oplawaai heeft gehad

Dreambox 800 HD PVR (+ Wavefrontier T55) + Triax 78 + Open-Pli 2.0 + Henksat settings.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winfriend,

 

Misschien een idee laugh ,u kan met uw dreambox naar uw kennis gaan die ook de duo lnb gebruikt en kijken of het daar wel werkt.

Werkt het daar gewoon dan is storing in de dreambox uit te sluiten en rest u alleen een nieuwe duo lnb te kopen en is uw probleem naar alle waarschijnlijkheid opgelost.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het idee Karperkoos, maar dat wordt wat lastig hier in Noorwegen. De dichtsbijzijnde 'buur' die ik ken met een duo lnb woont in West Noorwegen, zo'n 600 km hier vandaan. sick

 

Ik heb er voorlopig voor gekozen tevreden te zijn met de enkele LNB, ik houd het er op dat de Duo LNB niet goed functioneert. Ik heb nu twee ALPS LNB's besteld en een rail voor de Triax schotel besteld. Die koppel ik aan de Diseqc die ik nog heb liggen en dan zal het ongetwijfeld werken.

 

Nu ben ik bezig met het volgende probleem, dat mijn USB netwerk stickie geen verbinding meer wil maken met de Airport Extreme sinds ik de Open PLI image in plaats van de oude Pli Jade op de box heb gezet.

 

Ik begin terug te verlangen naar mijn oude DB 500, die had echt veel minder problemen dan deze 800HD.

 

 

Dreambox 800 HD PVR (+ Wavefrontier T55) + Triax 78 + Open-Pli 2.0 + Henksat settings.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...