Ga naar inhoud


lpt2 afvangen naar pdf


Eastwood

Aanbevolen berichten

L.S.,

Ik werk nog met Exact voor Dos (ja ik moet te toch ook ergens voor schamen, maar ja, that’s life) blush

 

Die heeft standaard een paar uitgangen naar de printerpoorten beschikbaar en staat nu ingesteld op lpt2

 

Nu wil ik graag dat deze de output naar een pdf bestand stuurt

 

Dus wat dacht ik: ik heb CutePdf printer, daar maak ik een share van en verwijs via

Net use lpt2 \\pcnaam\pdfprinter

en dan gaat het werken

 

Helaas niet

De opdracht blijft in de printerque staan als: Local downlevel document

 

Met de meldingen

Eerst spooling

Dan daarna error – printing

 

Wat kan ik doen? Gebruik ik het verkeerde programma hiervoor?

Thanks in advance voor de input

 

nog wat info over mijn OS: Windows XP Professional Sp3

 

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan nooit gaan werken. Een Windows programma stuurt zijn output nooit direct naar de spooler. De output van het programma wordt naar de printerdriver gestuurd, die verwerkt de data en maakt er een bestand van dat door de betreffende printer begrepen wordt. Dat bestand wordt naar de spooler gestuurd, en dan zorgt Windows er voor dat de data naar de printer(poort) gestuurd wordt.

 

Een Dos programma kiepert de data direct in de spooler, en de spooler kan geen data naar een printerdriver sturen.

 

Je zou de output van je Dos programma naar een ASCII tekst bestand kunnen sturen, en dan vanuit Notepad of Wordpad de tekst printen naar de pdf printer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Exact voor Dos is geen Windowsprogramma. Het draait wel in Windows, maar daar is ook alles mee gezegd.

Tekstbestanden aanmaken kan ik daarmee wel, ik weet alleen niet welke printer ik moet kiezen om geen stuurcodes af te drukken.

Bij Epson krijg ik dit:

E

FGebruiker EASTWOOD 08-10-2010 16:27

Bedrijf 330 Standaard Backup Pagina 1

 

Grootboekkaarten op periode, Boekjaar 10 [FGKPS] 7.21.8

 

--------------------------------------------------------------------------------

Als ik het voor elkaar kan krijgen te printen naar tekstbestand zonder stuurcodes is het ook goed. Dus meteen het juiste formaat/type letter)

 

 

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eastwood,

 

 

Ik begrijp het niet helemaal, maar dat zal aan mij liggen.

 

Bij het printen van een bestand uit DOS gaf ik altijd de volgende opdracht, of door deze in te tikken, of door deze in een BAT bestand te zetten, zie onder :

 

Bestandsnaam ( in de meeste gevallen een .txt bestand, maar een dbf of ndx file gaf ook geen problemen ) gevolgd door > prn lpt1 ( zal in jou geval > prn lpt2 worden ) :

 

Bestandsnaam > prn lpt2

 

 

Ik weet niet wat het door jou gebruikte programma Exact als achtervoegsel geeft.

 

Hoop iig dat je er iets aan hebt blush , gr.

 

 

Zilverster.

 

 

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar linkjes, die je wellicht op weg kunnen helpen.

Als je er één gevonden hebt die voldoet gaarne even een "review" erover. smile

 

Oplossing 1

Oplossing 2

Oplossing 3 (Microsoft zelf wink )

 

Hoop dat er iets tussen zit, anders moeten we iets gaan kleien. Heb zelf nog Exact Privé uit die tijd en Univers die uit de dos 5.0/6.22 stammen, dus testen is wel mogelijk. (boekjaar afsluiten zal iig iets sneller gaan dan de 6 Mhz toen smile )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de geboden hulp, ik zal eea eerdaags uitvoerig testen of dit is wat ik wil. (De bedoeling en de oorspronkelijke vraagstelling was dat ik eea naar een pdfbestand kon printen vanuit een dosomgeving) Dus ik ga kijken wat me dit voor mogelijkheden biedt.

Ik laat het weten.

 

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites

inzake Oplossing 1: Het is geen netwerkprinter.

Oplossing 2-3

Vanuit dos naar USB printen is op bovenstaande manieren wel gelukt. (dir > lpt2:)

 

Maar in Exact geeft hij de foutmelding:Printer lpt2 niet in orde, Status 6171: printer offline of niet aangesloten....

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteindelijk heb ik dan toch maar doorgelinkt naar een netwerkprinter, bij afwezigheid van een fysieke lpt-uitgang.

Niet helemaal de oplossing die ik voor ogen had, maar het beter dan niets kunnen printen.

 

Nogmaals bedankt voor het meedenken

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...