Ga naar inhoud


VisioSat schotel afstellen


Freeangel

Aanbevolen berichten

Hallo medesatters,

 

Wat is het toch een leuke hobby zeker met wat dreamboxen in huis maar wat een ellende is dat afstellen en uitrichten van de schotel toch crazy

 

Ik wilde van Astra 1,2 en Hotbird eens veranderen naar Astra 1,3 en Hotbird omdat op de Astra 3 de HD canalen van C+ zitten.

 

Heb een mooie profi meter geleend en wat gegevens op het internet verzameld.......

 

Echter ik krijg met geen mogelijkheid de Astra 3 Verticaal op een fatsoenlijke signaal meting, de andere 2 gaat nog enigszins maar zitten ook zo maar tussen de 70 en de 80.

 

Nu rijzen er 2 vragen bij mij;

 

1. De koppen zijn al 8 jaar oud. Kan dat de ontvangst verminderen???

 

2. Volgens de tekeningen op internet moet de schotel zelf wat gedraaid worden en dan bedoel ik scheef (11,64 graden) gezet worden (zeg maar op 1 oor zetten) maar daar dit bij de Visiosat van mij niet kan, wil ik graag weten of het ook zonder die draai kan? (weet niet of dat bij de nieuwe modellen wel kan???)

 

 

Graag hoor ik jullie ervaringen zodat ik het misschien ook voor elkaar kan krijgen....

 

 

Groetjes

 

Freeangel

I had a dream, and now it has become reality

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Freeangel
Volgens de tekeningen op internet moet de schotel zelf wat gedraaid worden en dan bedoel ik scheef (11,64 graden) gezet worden (zeg maar op 1 oor zetten) maar daar dit bij de Visiosat van mij niet kan, wil ik graag weten of het ook zonder die draai kan? (weet niet of dat bij de nieuwe modellen wel kan???)


Wil je andere satelieten ontvangen zul je ook het bijbehorende zwarte plaatje zoals op de foto moeten monteren. Verder de schotel normaal uitrichten op 19,2°C en dan zit je met de andere LNB's al redelijk in de buurt. Deze hoef je dan aleen nog in de juiste hoogte in te stellen zoals op de foto.

VisiosatG4_05.jpg

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...