Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Sommige zenders geven gecodeerd of geen signaal ?


andlinux

Aanbevolen berichten

Ik heb me vandaag eens bezig gehouden met de Premium+ die in de living staat omdat deze problemen gaf bij het opnemen van programma's.

 

Ik heb de laatste firmware 5020 erop gezet en ook application format gedaan etc. Deze azbox deelt een TVV kaart dus is multicas (laatste versie op dit moment) ook geïnstalleerd.

 

Het probleem wat ik nu heb is dat ik bij NED2 HD, NED3 HD, Een HD en nog een aantal zenders een melding krijg zoals geen signaal ofwel gecodeerd. VTM HD kan ik dan wel weer perfect ontvangen en ook NED1 HD.

 

Als ik dan die andere 2 azboxen (1 premium en 1 premium+) opzet, daar werkt dan alles wel zoals het moet. Ik zie daar alle HD kanalen op zoals het moet.

Kan het zijn dat ik nog ergens iets moet instellen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zou een brakke tuner kunnen zijn. De beste manier om te controleren, is om na te gaan of je wel dezelfde zenderlijst gebruikt en anders de firmware gelijk trekken.

 

Speelt het probleem dan nog steeds niet, dan is de tuner van je Azbox waarschijnlijk defect.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

back up je kanalenlijst op de werkende boxen (usb-stick)

 

dan de usb stick in de niet werkende box en restore zenderlijst.

 

Dan gebruik je iig dezelfde zenderlijsten.

 

BTW een "brakke" tuner ben ik nog niet tegengekomen, wel dat de "stekker" niet goed op het moederbord zat maar dan deed ie helemaal nix.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een backup gemaakt van de zenders en eens geprobeerd terug te zetten op degene die niet werkt, maar als ik dan naar de TV mode ga zegt die dat er geen channel list is. Ik heb dit met 2 usb sticks geprobeerd en ook de zender lijst van de andere azbox, maar dat geeft hetzelfde probleem.

 

Nu wou ik de azbox eens laten zoeken naar zenders en bij de tuner instellingen staat die ineens op passtrough wat normaal niet kan en het lijkt erop dat die dat automatisch selecteert.

 

Deze azbox doet heel raar.

 

PS: wat is het verschil tussen twin en separated ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad instellingen kunnen wijzigen als je deze optie gebruikt

 

 

Twin - Als je 2 coaxkabels naar je tuners lopen van de Azbox en de zelfde setup voor de 2 coaxkabels ( bv aan alle 2 een 4/1 disecq waarbij de lnb's op dezelfde volgorde zitten aangesloten )

 

Passthrough (loopthrough) - Als je tuner 1 doorverbonden (line out) hebt met tuner 2 (line in)

 

Seperated - Als je 2 coaxkabels naar je tuners lopen waaraan verschillende setups zitten ( bv coax 1 een rotor en coax2 een duo-lnb )

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde met mijn premiumhd.

Eerst had ik beneden op de premiumhd + niet alle zenders, nu wel weer. Maar nu heb ik dat probleem boven op de receiver die eerst wel alles had.

Het probleem is tot op heden nog niet opgelost.

Mvg,

Ron Prins

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: andlinux
Ik was nog iets vergeten te proberen. Ik heb dbf 4all eens de zenders laten downloaden en nu kan ik die zenders wel zien. Toch vreemd dat de azbox de zenders met het scannen niet ziet.


Komt omdat er bepaalde transponders niet aanwezig zijn in de firmware

Nog een tip misschien:

Home - Instellingen - Zenderlijst downloaden

wijzig de url in:

http://www.azupd.nl

Druk op OK (2x)

Dan kun je ook settingslijsten downloaden

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb een soortgelijk probleem. Onlangs nam ik een HD-abo bij C-D. Nu krijg ik wel: Ned1HD, RTL4HD, MTVHD, DiscoveryHD en NGHD (los nog van de gewone FTA's), maar geen Ned2 en 3HD, RTL5HD, RTL7HD, SBS6HD, éénHD en CanvasHD.

Mijn Astra3 (23,5E) geeft een signaalsterkte van ruim boven de 80% maar een Q van 0. Per transponder zie ik op 11856 en 11778 een sterkte van ruim 80% en een Q van ong. 50. Op 11739, 12129 en 12187 heb ik een sterkte van ruim 80% maar een Q van 0.

Ik heb de kop losgemaakt en alle kanten op gedraaid maar zonder resultaat.

Wat kan er aan de hand zijn?

 

MvG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wivaart,

 

Kijk eens bij de transponder instellingen van de transponders waarop je geen beeld hebt. Staat de modulatie wel goed? Deze moet hetzelfde zijn als de modulatie van de transponders waarop je wel beeld hebt.

 

Ik had een zelfde soort probleem bijv RTL4HD wel beeld en SBS6HD niet, toen was dit voor mij de oplossing.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joop: jouw tip om de modulatie gelijk te zetten op alle TP's werkt in zoverre dat ik nu wel Ned2HD en SBSHD ontvang. Bedankt daarvoor dus. Helaas leverde de aanpassing van de modulatie bij de overige zenders niet het gewenste resultaat.

 

D-Liver:

 

Origineel bericht van: D_liver
Zet die transponders eens helemaal hier neer dus ook V of H - dbv-s2/qspk en pilot

 

het gaat dan om:

 

11739 27500 V DVB-S2/QPSK Pilot 0.

Daarop zitten: Ned2, SBS6 en die doen het dus na aanpassing van de modulatie (zie boven) WEL;

 

11856 27500 V DVB-S2/QPSK Pilot 0.

Daarop zitten: NedI, RTL4, Discovery, NGC en Brava (allemaal HD) en die doen het WEL;

 

12187 0K H DVB-S2/QPSK Pilot 0

Daarop zitten: RTL5 en 7, Net5, éénHD en Canvas (allemaal HD) en die doen het NIET. (sterke 80%+, Q 0)

 

12129 27500 V DVB-S2/QPSK Pilot 0 met daarop Ned3 doet het niet.

 

12110 27500 H DVB-S2/QPSK Pilot 0 doet het NIET. Dit is een bizonder geval omdat op 12109 History Channel zou moeten zitten. Maar ik krijg ook handmatig 12109 er niet in.

 

MvG

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...