Ga naar inhoud


[Premium HD] Wi-fi-verbinding Azbox - Livebox lukt niet


wivaart

Aanbevolen berichten

Ondanks een nieuwe LIVEBOX (LB)in gebruik genomen. Probleem: het lukt mij niet de Azbox dmv. Wi-fi met de LB te verbinden. De Azbox 'ziet' de LB maar deelt mee dat er een sleutel nodig is (Wep-Key). Wep-Key ingevuld, maar wat ik ook verder doe, verbinden lukt niet. (Het zou handig zijn als de apparaten eens zouden melden waar het verkeerd gaat.)Wat doe ik fout? Met mijn vorige Livebox lukte het wel, die had geen Wep-Key nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


key ingevuld zoals op de box, hoofdletter kan van belang zijn. Je kunt ook op de box de beveiliging uitzetten, als je wel de registratie aanlaat staan kan nog niemand gebruikmaken van in LB

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rekordc: bedankt voor je reactie. Ik heb alles geprobeerd. Geef ik echter bij de LIVEBOX op 'zonder beveiliging' dan blijft de AZBOX toch om een sleutel vragen. Overigens staat de sleutel op de stikker die bij de LIVEBOX hoort, met om de 4 tekens een spatie, terwijl de sleutel in het configuratiescherm van de LIVEBOX aan elkaar staat. Overigens dit ook verschillend geprobeerd ook zonder succes. De encriptiecode heb ik opnieuw ingesteld, ik heb DSN1 en DSN2 opgegeven in de geavanceerde instellingen. Niets werkt. Het aantal mogelijkheden is gewoon te groot.

(Ik schreef 'ondanks' in gebruik genomen, terwijl ik natuurlijk 'onlangs' bedoelde).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit als volgt gedaan. Instellingen > internet > bij netwerk vink je Wi-fi en Dynamisch aan > OK-toets > daarna vindt hij je Livebox (staat linksboven in kadertje) > dan ga ja naar de Encryptie mode-instellingen > daar vink je de optie WPA TKP aan > dan vul je je sleutels in ZONDER spaties ertussen > knop verbinden > Voltooid .

Probeer het zo maar is.

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...