Ga naar inhoud


We blijven weer eens achter met 7.1 audio


HDfanaat

Aanbevolen berichten

Het is mij regelmatig opgevallen dat blu ray DVD's, die in Amerika op het 7.1 audioformaat uitgebracht worden, hier gedegradeerd worden naar het 5.1 formaat. Geldt bijv. voor Rambo, 3:10 to Yuma en Kick-Ass. Als ik DFW ( Dutch Filmworks ), die deze DVD's in Nederland uitbrengt, via hun info pagina naar de reden vraag krijg je gewoon geen antwoord. Blijkbaar wordt je door DFW als een domme, niet interessante consument beschouwd en bepaalt DFW gewoon zelf in welk audioformaat een DVD in Nederland uitgebracht wordt, terwijl tegenwoordig steeds meer audio apparatuur geschikt is voor het 7.1 geluidsformaat. Vind het een slechte zaak dat we hier blijkbaar weer eens achterlopen.

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn receiver is geschikt voor 9.1, tot een jaar geleden wilde ik een 7.1 speaker-opstelling plaatsen maar... cry

 

Ik heb eens gezocht welke bronmateriaal native 7.1 DTS-HD/Dolby TrueHD ondersteund... dat viel meer dan vies tegen. Vrijwel NIETS hier in NL is in staat om dat te hebben. Ik heb me rotgezocht naar BluRays maar er zijn maar een handjevol BluRays die hier in NL een 7.1 spoor hebben. Dan moet je kijken naar downloads maar..

 

Zelfs de downloads (40GB BluRay rips) vallen tegen want daar vind je ook 99% 5.1 geluid. Wel in DTS-HD though.

 

Tot slot is er nog 1 oplossing: Gaming.

 

De enige game die ik ken die een 7.1 geluid zal hebben is Gran Turismo 5 voor op de PS3. Maar nee he, heb pas Forza3 gekocht voor de XBox360 dus mijn conclusie is...

 

7.1 is totaal onzin op dit moment.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn receiver is geschikt voor 9.1, tot een jaar geleden wilde ik een 7.1 speaker-opstelling plaatsen maar... cry

 

Ik heb eens gezocht welke bronmateriaal native 7.1 DTS-HD/Dolby TrueHD ondersteund... dat viel meer dan vies tegen. Vrijwel NIETS hier in NL is in staat om dat te hebben. Ik heb me rotgezocht naar BluRays maar er zijn maar een handjevol BluRays die hier in NL een 7.1 spoor hebben. Dan moet je kijken naar downloads maar..

 

Zelfs de downloads (40GB BluRay rips) vallen tegen want daar vind je ook 99% 5.1 geluid. Wel in DTS-HD though.

 

Tot slot is er nog 1 oplossing: Gaming.

 

De enige game die ik ken die een 7.1 geluid zal hebben is Gran Turismo 5 voor op de PS3. Maar nee he, heb pas Forza3 gekocht voor de XBox360 dus mijn conclusie is...

 

7.1 is totaal onzin op dit moment.

 

Bedankt voor de reactie ! Ik ging bijna geloven dat ik een van de weinigen was die zich aan deze situatie ergerde. Voor zover ik weet heb ik slechts 2 blu ray's kunnen bemachtigen in het 7.1 audioformaat, t.w. Hellboy the golden Army en een test DVD van AMBRA ( blu-ray experience ).

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik mij drukker over zou kunnen maken is dat sommige DTS MA sporen hebben in 24 bits maar er zijn er ook die 16 bits hebben...

 

Ik heb ook eens zitten neuzen inde verzameling: enkel een demo disk met:

 

Audio

ID : 4352 (0x1100)

Menu ID : 1 (0x1)

Format : DTS

Format/Info : Digital Theater Systems

Format profile : MA

Muxing mode : Stream extension

Duration : 8mn 23s

Bit rate mode : Variable

Channel(s) : 8 channels

Channel positions : Front: L C R, Side: L R, Back: L R, LFE

Sampling rate : 48.0 KHz

Resolution : 16 bits

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Origineel bericht van: SalimRMAF
dus mijn conclusie is...


PS 3 kopen :Dwink


Hahah maar die HEB ik al. :P Alleen ik ga dus echt niet 2 speakers installeren, alleen omdat 1 game, en 2 BluRay films die ik sowieso nooit ga bekijken die 7.1 geluid hebben. blush

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...