Ga naar inhoud


Windows 7, kan NAS niet meer benaderen (CIFS)


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Nu dacht ik dat ik redelijk verstand had van Windows en NAS'jes, maar nu zit ik echt even vast.

 

Windows 7 Ultimate (versie installatie).

 

Ik kan na herinstallatie mijn NAS (Readynas Pro NVX) niet meer benaderen. In ieder geval geen cifs shares meer meer waar een wachtwoord op zit.

 

De shares zonder wachtwoord gaan probleemloos.

Het zou een probleem moeten zijn met de wijze waarop windows 7 ultimate omgaat met de encryptie van credentials, maar het vreemde is dat het eerder prima gewerkt heeft met w7 ultimate.

 

Vanuit een XP machine geen enkel probleem.

 

Op een eerder geinstalleerde PC met w7 ultimate, waar de netwerk share al gemapped was en tot op dat moment wel gewoon benanerd kon worden, heb ik de mapping verwijderd.

Als ik op die PC nu met \\1292.168.2.5 de share weer probeer te benaderen onstaat hetzelfde probleem.

 

Een eerder gemaakte mapping gaat dus goed, maar als je die verwijderd wil niets meer!

 

Ik heb diverse tips met betrekking tot de local policy's al geprobeerd zonder resultaat.

 

Wie heeft het verlossende antwoord?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je al in je credential manager gekeken? Deze is te benaderen vanuit je control panel.

 

Heet referenties in het nederlands. Daar worden dit soort dingen opgeslagen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nevermind.

 

Na een firmware update (automatisch) van de readynas had deze mijn ownership profiel gewist.

 

Hier heb ik op beide nassies weer een user en een usergroup ingevuld en de persmissions opnieuw gezet en nu werkt alles weer.

 

Fijn, anderhalve dag mee zoet geweest frown

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...