Ga naar inhoud


[Telestar] Telestar LCD TV met DVB-S2 tuner, geen beeld??


HD_freak

Aanbevolen berichten

Ik heb afgelopen week -via internet- een Telestar 22"lCD voor in de slaapkamer aangeschaft, maar krijg er geen goed beeld op....

De kabel van de sateliet zat aangesloten op een Humax LCD met DVB-S tuner, gaf prima beeld, kabel losgedraaid van Humax, Telestar opgehangen, kabel op de telestar LNB aangesloten, TV aan, sat zenders zoeken...hele lijst verschijnt, maar geen of stotend beeld.. frown Een zender als bijv. de ARD is ook niet te bekijken.

 

Als ik bijv. TV Rijnmond selecteer, dan heb ik geen beeld, af en toe een fragment geluid, maar wel gewoon teletekst....

 

Iemand ideeën wat er fout kan zijn?

 

Alvast bedankt !!

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik denk dat je de Diseqc switch nog moet instellen, in het menu lnb instellingen.

ik weet niet wat van schotel en lnb je hebt, heb je duo lnb dan zijn dit de instellingen

19,2 op A of 1van 4 ....ik weet of het goed is, zo zal het er ongeveer uit zien

23,5 op B of 2 van 4

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
ik denk dat je de Diseqc switch nog moet instellen, in het menu lnb instellingen.
ik weet niet wat van schotel en lnb je hebt, heb je duo lnb dan zijn dit de instellingen
19,2 op A of 1van 4 ....ik weet of het goed is, zo zal het er ongeveer uit zien
23,5 op B of 2 van 4


De Diseqc switch staat standaard inderdaad niet aan, maar ook met de Diseqc ingesteld (1.0) 1 voor Astra 19.2 en 2 voor 23.5 nog steeds geen verbetering frown

Het apparaat wordt standaard uitgeleverd -volgens de handleiding- met de juiste settings voor Astra 19.2 (voor Duitsland).
Dat zou dus betekenen dat ik sowieso de duitse FTA's goed moet kunnen ontvangen.......helaas is dat ook niet het geval.

Zal morgen maar ff met de helpdesk in Duitsland gaan bellen, tenzij iemand nog een goede tip heeft?

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een duo LNB.

 

Had gistervond even wat beeld op RTL7, maar stond continue stil voor aantal seconden en ook de audiostream "stotterd".

 

Ook de radiozenders geven een "stotterend" effect.... cry

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LNB staat op deze freq ingesteld ja.

De schotel staat goed (want Quad LNB en op andere 3 tuners gewoon strak beeld en geluid).

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe heb je de instellingen staan , wat er niet bij staat, kun je er nog wel even bij zetten

misschien is er iets niet goed ingesteld

 

Satellietnaam:........... astra 19,2

LNB-type: universeel

Frequentie:...............

Symbol rate:.............

Polarisatie:................

Netwerk zoeken.......Uit

FTA/Gecodeerd:...... FTA + CA

 

LNB Instellingen:

LNB Frequentie: 9750/10650

LNB Spanning: AAN

DiSEqC 1.1: UIT

DiSEqC 1.0: 1

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...