Ga naar inhoud


[Venton] Venton HD200 regelmatig bij het zappen geen signaal .


hugogertie

Aanbevolen berichten

Heb hier een Venton HD 200 op de testbank staan waar op het regelmatig voorkomt dat de ontvanger geen signaal geeft wanneer ik de ontvanger op een andere zender zet.

Heb bootloader 3.08 en firmware 3.17(1) erin gezet en een fastscan gedaan, cccam client gemaakt naar mijn vu en dm800.

Heb al de kanalen lijst gewist en bewerkt met het soft-edit programmatje wat je kunt downloaden maar geen resultaat.

Wanneer ik geen signaal heb en op de menu knop druk en daarna de exit knop druk krijg ik weer signaal en werkt de zender wel.

Iemand met een Venton HD 200 die dit herkent of een oplossing weet.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke LNB en/of DiseqC switch gebruik je hierbij ?

 

Ik heb wel de ervaring dat met de DUO LNB's van Canaldigitaal de schotel erg juist moet afgesteld staan en dat de omschakeling tussen 23,5 en 19,2 af en toe iets traag werkt. Inderdaad kun je met heen en weer zappen of menu/exit dan weer terug signaal krijgen.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem nu op de motor staan maar die wordt door mijn dm7020 op de TD bediend en ik neem dan de coaxkabel los van dm7020 en zet die op de Venton.

Ik zap dan ook alleen maar tussen de kanalen op bijvoorbeeld de Astra 19 of Astra 23.

Ik heb het nog niet op een diseqc switch getest. Het heeft volgens mij iets te maken met de tuner. Als je een tijdje wacht kan ooit wel enige minuten zijn krijg je wel beeld.

Het blakje op de STR is wel signaal te zien maar de Qlt geeft dan geen aanduiding. Het komt vooral voor op Ned 2 en Eredivie HD en halmar/eredivisie live2.

Heeft het dan toch iets met de afstelling van de schotel te maken ?

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben eruit is een probleem in de LNB heb hem nu op een duo lnb zitten en nu werkt het wel goed. laugh

Moet alleen nog de schotel opnieuw afstellen omdat Eurosport HD te zwak binnen komt. Heb van het weekend dus weer wat te doen.... sick

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...