Ga naar inhoud


[Elektra] Het Grote Domotica topic


Gast Tha Great Mac

Aanbevolen berichten

Gast Tha Great Mac

Je moet óf zoeken naar een Z-Wave thermostaat, geen idee of dat er is. Óf je moet zoeken naar een thermostaat met een tele-contact (de meeste Honeywell thermostaten hebben dat wel) en een Z-Wave module (denk potentiaal-vrij contact) om daarop aan te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Tha Great Mac

Natuurlijk, ik had het kunnen weten... Danfoss :-) Die hebben goed spul, vind alleen de thermostaten tot nu toe niet echt de fraaisten (het oog wil ook wel eens wat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

 

Heb ook de RCS TZ43 gevonden. Alleen werkt deze op de Frequency :

 

The Z-Wave Radio uses the 900 MHz ISM band: 908.42MHz (United States); 868.42MHz (Europe); 919.82MHz (Hong Kong); 921.42MHz (Australia/New Zealand).

 

Dus moeten nog even wachten denk ik.

 

 

gr Newbier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Die paar maandjes wachten kunnen best toch? Ondertussen ben ik er achter dat de (enige) dealer van BuildingBlock deze niet meer levert. Blijkt overigens een apparaat van CER te zijn met een sticker erop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ondertussen ben ik benieuwd welke interfaces zich onder de bezitters bevinden. Zijn er bv. mensen met een BuildingBlock (welke niet meer wordt verkocht), Marmitek's CM15Pro (die heb ik), Marmitek's CM11, HomeControlBox van oa Xanura (verschillende merken, zelfde box) of bv een interface van CER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

 

Ik heb het volgende besteld:

 

Busch-Jaeger Z-Wave Inbouw Schakelaar x1 (z wave)

Busch-Jaeger Z-Wave Inbouw Dimmer x 3 (z wave)

Vera V2 (z wave)

 

Ik wil eerst dit aan de praat hebben en dan uitbreiden met meer. Bv thermostaat, Watermeter, Gasmeter. Stroommeter....

 

Wat ik een hele goede site vind is deze KLIK hier staat ook beschreven hoe het gedaan is en met wat voor hardware.

 

Gr Newbier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Allen,

 

 

Heb vandaag mijn MiOS Vera V2 Z-Wave Home Control Server geinstalleerd en een 2 tal Busch-Jaeger Z-Wave Inbouw Dimmer

ingebouwd.

 

Inbouwen echt een fluitje van een cent. En omdat ik alles van Busch-Jaeger heb paste alles keurig in de raamwerkjes.

 

Bij het installeren van de Vera 2 was het even lastig om dat er totaal geen handleiding bij zat. Op de box stond ook nog oude software. Hierbij werd gebruik gemaakt van een zogenaamde usb zwave dongle waarmee je z wave apparatuur kan koppelen met je Vera 2. Maar deze wordt niet meer meegeleverd.

 

Dus eerst een software update doen voor de laatste versie.

 

Alles gaat erg makkelijk en via een wizzard wordt in beeld alles verteld wat je moet doen.

 

Je moet nu de Vera 2 bij je z wave device brengen(minder dan 1 meter voor het "paren"). Hiervoor is ook een accu meegeleverd waarmee je met de Vera 2 naar je apparatuur kan gaan. Persoonlijk leek me de optie met een usb dongle veel makkelijker ook omdat je nu steeds je Vera2 moet afkoppelen. Maar goed deze kan je altijd nog later aanschaffen.

 

Alles gekoppeld en werkt perfect. Kan nu vanuit de pc de lichten aan en uitzetten en ook instelbaar dimmen.

Het mooie is dat ik ook de lichten gewoon via de schakelaar kan bedienen.

 

Al met al ben ik zeer te spreken over het systeem. Eigenlijk kan ik niet wachten om nog meer z wave devices te kopen.

 

Maar goed een dimmer schakelaar kost toch gemiddeld 60 / 70 euro dus ik ga het langzaam uitbreiden.

 

Het doel is nu eerst alle schakelaars boven vervangen door z wave schakelaars zodat ik alles in 1 keer kan uitzetten.

Of zo instellen dat door de week (kinderen naar school) de lichten na 08.30 uitgaan als ik het vergeet.

 

gr Newbier

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het heel anders hier aangepakt.

Alle kamer hebben een detector voor het alarm.

Bij een uitgeschakeld systeem werken deze als ruimte controle voor de verlichting.

Als ik de gang inloop gaat de lamp aan, en gaat weer uit na 30 seconden als ik weer weg ben.

Dus heb ik alle detectoren gebruikt voor aanwezigheid detectie.

Dit heb ik ook gekoppeld op de verwarming.

Wel heb ik een basis rooster gemaakt voor thuis en bed.

Lampen schakelen doe ik via het alarmsysteem, via een remote die ik daar op op heb gekoppeld.

Je kunt dit uitbreiden zover je wilt.

Ook via de Iphone etc te bedienen.

Een beetje van xxxxx en een beetje van mijzelf.

En bij een alarm gelijk alle lampen aan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan ze ook via de zones van het systeem continu aansturen.

Heb een remote met 16 kanalen.

En kan via de iphone zo veel kanalen sturen als gewenst.

Kan kiezen uit een aan/uit of tijd basis of beweging met vertraging.

Heb een systeem volledig naar mijn wensen aangepast, en kan nu alles wat ik wil.

Als de temperatuur te koud wordt schakelt de verwarming in de garage in i.v.m leidingen (draadloos).

Als er vocht ik (lekkage) krijg ik een sms en een melding op het systeem.

Leuk om zo bezig te zijn met de hobby.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Bewegingsdetectie is een perfect idee, voor bv het toilet etc. Ik zou het niet zomaar in de woonkamer toepassen, je zit eens lang op 1 plek *poef* donker. 's Nachts loopt de hond ff rond *poef* licht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...