Ga naar inhoud


Website bouwen en huidige online houden op zelfde domein


EmQu

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

ik heb al een website online staan en nu wil ik deze site per 1 januari gaan vervangen door een nieuwe versie gebaseerd op WordPress...

 

Mijn probleem is nu, hoe kan ik op mijn gemak aan die WordPress site gaan bouwen en hem online zetten op mijn huidige domein zonder dat ik daarmee mijn huidige site "overrule"? Oftewel, als de bezoekers nu naar de site gaan wil ik niet dat ze al op de WordPress-site komen.

 

De site offline bouwen gaat volgens mij niet met WordPress dus ik moet hem volgens mij al online gaan zetten. Ben bang dat pagina's elkaar in de weg gaan zitten... i.i.g. de startpagina.

 

Klopt mijn gevoel? Of kan ik het gewoon dwars door mijn eigen site installeren?

...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet of ik te simpel denk, maar je kunt bij wijze van proef toch je oude site backuppen, vervolgens je nieuwe site uploaden, mocht het niet goed gaan dan kun je e.e.a. toch herstellen dmv de backup?

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou als ik de nieuwe upload is de oude weg.

En de nieuwe moet ik nog bouwen en volgens mij kun je wordpress niet offline bouwen. maar misschien zit ik ernaast. Volgens mij moet je het installeren en dan kun je t pas aanpassen. En dat is nou net wat ik niet wil.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou b.v. een gratis account kunnen nemen op een (dus) gratis server. Daar eerst je nieuwe website neerzetten en bewerken.

Normaal gesproken kun je je nieuwe website ook plaatsen op eigen

PC om daar e.e.a. te inspecteren en te bewerken.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EmQu
Volgens mij maakt WordPress allemaal databases aan en dat zal niet lukken op een gratis server.

Nou ja ik ga het wel gewoon proberen. Ik plaats het er gewoon overheen en ik zie wel wat er gebeuren gaat.


Zou je toch niet eerst je oude site downen? dus een sitebackup op je computer plaatsen,inclusief database?

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja natuurlijk down ik hem eerst zeg! Wil hem niet kwijt.

 

Heb ook even zitten zoeken op het net. Ik ga mijn originele site naar een subdir verplaatsen en dan gewoon in de root een verwijzing naar de huidige site.

 

Dan kan ik "stiekem" al aan de nieuwe site gaan bouwen. Dan ziet niemand mijn gepruts en kan hij wellicht met 1 druk op de knop live op 1 januari.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: EmQu
Ik ga mijn originele site naar een subdir verplaatsen en dan gewoon in de root een verwijzing naar de huidige site.

Andersom... Je nieuwe site kun je beter in een subdir gaan ontwikkelen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: EmQu
Ik ga mijn originele site naar een subdir verplaatsen en dan gewoon in de root een verwijzing naar de huidige site.

Andersom... Je nieuwe site kun je beter in een subdir gaan ontwikkelen...


Verziek ik dan mijn koppelingen naar de database niet als ik hem uiteindelijk in de root zet? Voor zover ik weet maakt JustWord allerlei databasekoppelingen aan?

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: EmQu
Verziek ik dan mijn koppelingen naar de database niet als ik hem uiteindelijk in de root zet? Voor zover ik weet maakt JustWord allerlei databasekoppelingen aan?

Dat is simpel te testen, maar... als het goed is zijn de verwijzingen relatief.

Voorbeeldje, je oude site staat op www.blabla.nl en je nieuwe ontwikkel je in www.blabla.nl/bla
Door in je hosts file op je pc (waarop je ontwikkelt) www.blabla.nl te verwijzen naar 'het IP-adres van je site'/bla kun je perfect testen of dit goed werkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met wordpress is dat het niet op een pc ontwikkeld word.

Het is een pakket zoals joomla. Je moet het online plaatsen en gebruiken. Eéns het geïnstalleerd is kan je het niet meer verplaatsen zonder allerhande rare trucjes te moeten uithalen.

 

Er is misschien een mogelijkheid, maar dat moet je testen.

 

Wordpress werkt met php pagina's.

Als jou huidige site volledig html is dan kan je de wordpress pagina's er misschien naast zetten.

Als hij de index.html voor de index.php neemt dan kan je de wordpress er gewoon naast zetten.

Dat is afhankelijk van hoe de servers is ingesteld en als er in je huidige site geen pagina's zijn met dezelfde naam als van de wordpress pagina's.

 

Hoe kan je dat testen?

Heel simpel

 

open een kladblok op je pc

Daarin zet je volgende

<?php

echo "Hello World";

?>

 

Sla het op als index.php

 

Uploaden naar root je webserver.

 

1ste goede teken is als je ftp programma niet vraagt om te overschrijven.

Doet hij dat wel, dan niet overschrijven, anders is je huidige index weg.

 

Als het wel lukt surf je naar je website

Kom je op de gewonen website terrecht, dan werkt het.

zie je een blanco pagina met daarop "Hello World" dan werkt het niet op jou webserver en moet je die index.php weer verwijderen.

 

Andere mogelijkheid is je nieuwe site op een subdomein maken.

hoofddomein is nu http://www.domein.nl

Het subdomein kan zijn http://test.domein.nl

Later als je wordpress site klaar is zet je in het hoodfddomein een forwarder naar het subdomein.

 

 

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

 

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Met welke webserver werk je eigenlijk? Je moet het sub-domein nl. wel even bekend maken in je web-server. Afhankelijk van DNS-instellingen moet je het soms wel en soms niet ook instellen in je DNS.

Hou er rekening mee dat als je een DNS wijziging moet doen, het enige tijd kan duren voordat ie actief is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...