Ga naar inhoud


Website bouwen en huidige online houden op zelfde domein


EmQu

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Met welke webserver werk je eigenlijk? Je moet het sub-domein nl. wel even bekend maken in je web-server. Afhankelijk van DNS-instellingen moet je het soms wel en soms niet ook instellen in je DNS.
Hou er rekening mee dat als je een DNS wijziging moet doen, het enige tijd kan duren voordat ie actief is.


Bij de meeste providers kan je subdomeinen aanmaken in het controle panel van je domein en is het subdomein meteen beschikbaar.

Je hoeft enkel dns aan te passen als je de site ergens anders host dan bij de provider waar je je domeinnaam hebt geregistreerd.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Puch
Bij de meeste providers kan je subdomeinen aanmaken in het controle panel van je domein en is het subdomein meteen beschikbaar.

Correct, edoch volgens mij staat nergens dat betreffende site elders wordt gehost of thuis (of heb ik te snel gelezen?). Wilde alleen even de diverse mogelijkheden verduidelijken smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent in de goede richting, maar niet helemaal :D

 

Je hoeft dus enkel dns op te geven als je website (dus de bestanden) op een andere server staan dan die van de domein registrar.

Je verwijst dan naar het ip adres van die andere server.

 

Stel, jij hebt een webserver draaien thuis.

Je registreert een domein bij een registrar, en laat dns naar jou webserver verwijzen.

 

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Met welke webserver werk je eigenlijk? Je moet het sub-domein nl. wel even bekend maken in je web-server. Afhankelijk van DNS-instellingen moet je het soms wel en soms niet ook instellen in je DNS.
Hou er rekening mee dat als je een DNS wijziging moet doen, het enige tijd kan duren voordat ie actief is.


Bij de meeste providers kan je subdomeinen aanmaken in het controle panel van je domein en is het subdomein meteen beschikbaar.

Je hoeft enkel dns aan te passen als je de site ergens anders host dan bij de provider waar je je domeinnaam hebt geregistreerd.

Bijna juist wink Puch. Tha Great Mac is correct...

In je DNS moet dan wel een "catch-all" staan voor je domein. Staat die er niet in, dan moet je het sub domein wel degelijk aanmaken in de DNS. (Buiten het feit dat je een virtual host entry in je webserver config moet toevoegen...)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

... en zo... zo komen we met z'n allen tot een compleet plaatje wat helemaal sluitend is. Top!! Hoop dat we TS hiermee uit de brand hebben geholpen smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een volslagen noob volgens mij want ik kom er nu al niet meer uit.

 

Ik heb een subdomein aangemaakt en als ik mijn subdomein nu open in IE8 krijg ik de huidige site te zien. Hoe kan ik nu een ander site publiceren op mijn subdomein? Ik zie in ftp nergens een directory waarin ik kan publiceren.

 

Edit: ik moest nog even forwarden naar een map.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 2 weken later...

Hey, dat kende ik nog niet. Voor bovenstaande is het niet meer nodig maar ik ga het toch eens even proberen.

 

Krijg je geen problemen met verwijzingen naar de SQL database dan op het moment dat je het kopieert naar de echte server?

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...