Ga naar inhoud


HTPC - Slecht beeld


Aanbevolen berichten


@appiemulder: wat voor soort film gaat het om? SD/HD, wat is de resolutie? Welke mediaspeler gebruik je?

 

Ik vind zelf bijv. onder Windows 7 de mediaspeler XBMC een betere beeldkwaliteit geven dan Win7 MCE op een 82" LCD TV met HDMI.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

@appiemulder

 

Aan de screenshots te zien, lijkt dit te maken te hebben met de slechte deinterlacing van het beeld en dus foutieve instellingen.

 

Hier enkele tips:

 

1) zet DXVA aan ! --> in de meeste codeces kan je deze optie aan- of uitzetten (cyberlink, arcsoft, ffdshow dxva, elecard, ...)

Hiermee worden specifieke functies van je videokaart geactiveerd. Berekeningen worden dan hoofdzakelijk overgelaten aan de videokaart i.p.v. de CPU.

 

2) instellingen van videokaart wijzigen ! --> bij ATI kan je in de catalyst bij de rubriek VIDEO en het tabblad "Basic Quality" best de functie "use automatic deinterlacing" uitzetten en in de slider daaronder minstens kiezen voor "BOB". "VECTOR ADAPITVE" is de beste deinterlacing methode. Zeker NIET "WEAVE" kiezen, want dan staat deinterlacing UIT.

Bij een NVIDIA videokaart moeten er gelijkaardige instellingen mogelijk zijn, maar daar kan best een Nvidia-bezitter een uitspraak over doen.

 

Hopelijk kunnen deze tips je beeldkwaliteit wat opkrikken.

 

 

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Earthfinder
Ik vind zelf bijv. onder Windows 7 de mediaspeler XBMC een betere beeldkwaliteit geven dan Win7 MCE op een 82" LCD TV met HDMI.

laughlaughlaughlaughlaughlaughlaughlaughlaughlaugh 82" laughlaughlaughlaughlaughlaughlaughlaughlaughlaugh

Die dingen waren in 2008 nog 50.000 dollar

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt van het deinterlace verhaal, dit heeft er ook mee te maken dat bepaalde programma's als je die op pauze zet het huidige scherm op interlace laat staan.

XBMC is bij mij nooit echt een suc6 geweest, misschien een gewenning.

Heb via de bios mijn videokaart 512MB ipv 256MB toegekend, gevonden via zoeken. (betreft 720P en 1080P advies MB = 512)

Door verhogen contrast, meer geheugen en wat piellen, is de kwaliteit nu redelijk.

Kwaliteit is goed/prima wanneer ik mijn MPEG2 opname in een venster heb lopen.

Op het moment dat ik deze opname op fullscreen zet dan komt er toch weer een soort (storende) waas overheen.

Ga komende week nog even een andere videokaart plaatsen, om te vergelijken.

Dank voor jullie meedenken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...