Ga naar inhoud


Hoe kan een ingebouwde HD nachts decoderen, als ??


Snurker

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ..

 

Een kennis van mij heeft een Loewe LCD met ingebouwde HD, deze neemt gecodeerd de digitale programma's op, nachts gaat deze die programma's decoderen.

 

Maar mijn vraag is..dat kan toch niet ?

's nachts rond 2 uur verandert Ziggo zijn Irdeto key en komt er een andere key voor in de plaats...dus decoderen blijkt dan inderdaad onmogelijk.

 

Het vreemde is, dat dit voor de CI+ perikelen wél mogelijk was, dus werd de oude key schijnbaar ergens opgeslagen ??

Bij mijn kennis betreft het een Loewe Individual 32 selection HD100 DR+ LCD dus geen CI+, maar met een Alpha Crypt 3.19

 

en vraag 2 is dus...hoe was dat dan vroeger wel mogelijk ?

 

Op de kaart staan momenteel (regio Den Haag)

CA syst. 0x0602

0-EFFF / x0C08 / x0E00 > deze regel begrijp ik niet

1-270F / x0C08 / x0E00 > afleverdatum 919 dagen geleden

2-0006 / x0F9F / x01E00 > datum van zondag 12 december 2010

3-00D3 / x0F9F / x01E00 > standaard abbo

4-0018 / x0F9F / x01E00

5-001A / x0F9F / x01E00

6-0384 / x0F9F / x01Eoo

 

Natuurlijk kunnen we ook direct gedecodeerd opnemen, maar de AlphaCrypt met de Loewe kan slechts 1 apparaat tegelijk decoderen....en met het zicht op het verdwijnen van de analoge zenders zoeken we naar een oplossing.

 

groeten van Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites


De keywisseling is nu om de 2 uur, dat was vroeger anders: een dag en in het weekeinde helemaal niet.

Heel wat Loewe fans hebben nu een probleem met uitgesteld decoderen als ze via de kabel kijken. Oplossing: geen of naar de sat overstappen als je een model met ook dvb-s2 aan boord hebt. Ziggo lult er weer om heen door te roepen dat het om content-bescherming gaat.

 

Origineel bericht van: Snurker
Hallo allemaal ..

 

Een kennis van mij heeft een Loewe LCD met ingebouwde HD, deze neemt gecodeerd de digitale programma's op, nachts gaat deze die programma's decoderen.

 

Maar mijn vraag is..dat kan toch niet ?

's nachts rond 2 uur verandert Ziggo zijn Irdeto key en komt er een andere key voor in de plaats...dus decoderen blijkt dan inderdaad onmogelijk.

 

Het vreemde is, dat dit voor de CI+ perikelen wél mogelijk was, dus werd de oude key schijnbaar ergens opgeslagen ??

Bij mijn kennis betreft het een Loewe Individual 32 selection HD100 DR+ LCD dus geen CI+, maar met een Alpha Crypt 3.19

 

en vraag 2 is dus...hoe was dat dan vroeger wel mogelijk ?

 

Op de kaart staan momenteel (regio Den Haag)

CA syst. 0x0602

0-EFFF / x0C08 / x0E00 > deze regel begrijp ik niet

1-270F / x0C08 / x0E00 > afleverdatum 919 dagen geleden

2-0006 / x0F9F / x01E00 > datum van zondag 12 december 2010

3-00D3 / x0F9F / x01E00 > standaard abbo

4-0018 / x0F9F / x01E00

5-001A / x0F9F / x01E00

6-0384 / x0F9F / x01Eoo

 

Natuurlijk kunnen we ook direct gedecodeerd opnemen, maar de AlphaCrypt met de Loewe kan slechts 1 apparaat tegelijk decoderen....en met het zicht op het verdwijnen van de analoge zenders zoeken we naar een oplossing.

 

groeten van Snurker

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Het is eigenlijk een probleem van de Loewe, want de Alphacrypt kan met deze firmware wel twee uitzendingen tegelijk decoderen.

Met de AlphaCrypt is het technisch mogelijk om meer dan één kanaal te decrypten indien die kanalen in dezelfde Transport Stream zitten. Praktisch heb je echter niet zo veel aan die feature van de AlphaCrypt omdat de kanalen nu eenmaal verspreid zitten over meerdere Transport Streams. Daardoor zal wegzappen van het kanaal dat je aan het bekijken bent, en de AlphaCrypt dus aan het decrypten is, meestal ook tot gevolg zal hebben dat er overgeschakeld wordt naar een andere Transport Stream voor het volgende weer te geven kanaal. En dat zorgt er dan ook voor dat de AlphaCrypt het decrypten van het kanaal dat op de achtergrond wordt opgenomen moet afbreken. Als de fabrikant namelijk in de firmware besluit om afstemmen op een andere Transport Stream niet toe te staan totdat de opname is afgerond, dan zou dat praktisch betekenen dat de gebruiker tijdens het maken van een opname alleen nog maar mag kijken naar de andere kanalen die in dezelfde Transport Stream worden doorgegeven.

Aangezien de meeste gebruikers een dergelijk gedrag van de PVR niet zullen accepteren kiezen nagenoeg alle fabrikanten ervoor om de ingestoken CAM toe te wijzen aan de tuner die gebruikt wordt om een kanaal weer te geven i.p.v. aan de tweede tuner die veelal gebruikt wordt voor het maken van de opname. En dat is ook wat Loewe doet waarbij ze dan proberen om 's nachts in standby stand als nog de opname met encryptie te ontdoen van de encryptie, maar dat gaat alleen als de sleutels op dat moment nog geldig zijn. Iets wat Ziggo nu probeert te voorkomen door de sleutels maar 2 uur geldig te laten zijn in een poging om de bezitters van (ingebouwde) PVRs die werken op basis van de AlphaCrypt CAM te treiteren.

Meer dan klantje pesten door het infantiele Ziggo personeel is het niet, want als de makers van de kanalen dit geëist zouden hebben dan zouden ze ook van Ziggo geëist hebben dat Ziggo het opnemen met encryptie in de door Ziggo goedgekeurde PVR's aanzet om verspreiding van de content tegen te gaan. En dat is uiteraard niet gebeurd, dus heeft het totaal geen zin om een kleine groep PVR met AlphaCrypt bezitters te dwarsbomen. De twee uurs geldigheid maatregel heeft immers geen enkele zin als het gaat om het dwarsbomen van softCAM/EMU/cardsharing gebruikers wat een veel grotere groep is die gelijktijdig kunnen kijken en opnemen zonder encryptie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Alphacrypt kan twee transportstreams van twee tuners decoderen. Ik had vroeger een Topfield TF5200 DVB-C PVR in gebruik, en die had twee tuners zodat ik op de achtergrond kon opnemen. Heel lang kon ik alleen maar encrypted opnemen met de tweede tuner, en moest ik dus de opname kort daarna kopiëren en de-encrypten. Bij één van de laatste versies firmware van de Alphacrypt was dat plotseling gewijzigd en werden alle opnames van de tweede tuner ook onversleuteld opgeslagen.

 

In het archief van dit forum moet mijn melding hierover nog wel terug te vinden zijn met wat geluk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
De Alphacrypt kan twee transportstreams van twee tuners decoderen. Ik had vroeger een Topfield TF5200 DVB-C PVR in gebruik, en die had twee tuners zodat ik op de achtergrond kon opnemen. Heel lang kon ik alleen maar encrypted opnemen met de tweede tuner, en moest ik dus de opname kort daarna kopiëren en de-encrypten. Bij één van de laatste versies firmware van de Alphacrypt was dat plotseling gewijzigd en werden alle opnames van de tweede tuner ook onversleuteld opgeslagen.

Toch moet er wat anders aan de hand geweest zijn. Volgens de DVB-CI (Common Interface) specificaties is dit namelijk niet hoe één en ander normaal werkt. Een tuner stemt namelijk af op een frequentie waarop een Transport Stream wordt doorgegeven. Die volledige Transport Stream wordt door de ingestoken CAM gehaald waarbij de ontvanger dan aan de CAM doorgeeft welke PID's in die Transport Stream gedecrypt moeten worden. Via het CI slot kan maar één Transport Stream tegelijkertijd worden aangeboden van de CAM. De CAM is op dat moment gelocked door die Transport Stream. Als de ontvanger dan op een tweede tuner een andere Transport Stream binnen haalt dan kan die tweede Transport Stream niet door de CAM gerouteerd worden.

Ik heb zelf nog een tijdje mogen spelen met een PVR die beschikte over twee CI sloten en bij die PVR had de fabrikant gelukkig gekozen voor een hardware/firmware oplossing waarbij beide CI sloten onafhankelijk van elkaar te gebruiken waren door twee Transport Streams. Een tweede ingestoken AlphaCrypt werd dan gebruikt voor het direct decrypten van de opname en als die tweede AlphaCrypt CAM weer verwijderd werd dan ging de PVR weer over tot de achteraf opnames decrypten modus. De eerste AlphaCrypt CAM werd altijd gereserveerd voor het weer te geven kanaal (of de weer te geven opname).

Er zijn echter ook hardware implementaties met twee CI sloten die zich strikt aan de DVB-CI specificatie waarbij de CI sloten dan intern worden doorgelusd (daisy chaining noemen ze dat). In dat geval zijn beide CI sloten nog steeds toegewezen aan het weergeven van een kanaal met encryptie of het weergeven van opname met encryptie. Het insteken van een tweede AlphaCrypt heeft dan geen zin omdat het op te nemen kanaal in de Transport Stream van de tweede tuner nog steeds niet door de (tweede) AlphaCrypt gehaald kan worden. Loewe is zo'n partij die de daisy chaining techniek toepast bij de modellen met twee CI sloten. De twee CI sloten zijn in dat geval eigenlijk alleen maar aanwezig zodat twee CAM's van verschillende providers gebruikt kunnen worden zonder dat de gebruiker steeds CAM's moet wisselen. Een issue dat voornamelijk in de satellietwereld speelt omdat het netwerk daar niet beperkt is tot één provider.

Wat ik denk dat er vermoedelijk bij de TopField gebeurt is na die AlphaCrypt firmware update is dat het decrypten van de bij de opnames op HDD opgeslagen sleutels opeens is gaan werken. In zo'n geval wordt er namelijk geen volledige Transport Stream door de CAM gehaald zoals afkomstig is van een tuner, maar een MPEG Program Stream van alleen het opgenomen kanaal inclusief EMM en ECM informatie om de encryptie als nog achteraf te kunnen verwijderen. Misschien dat die door de TopField opgeslagen MPEG Program Stream met geëncrypte kanaal componenten net iets afweek van hetgeen eerdere AlphaCrypt firmware versie verwachten waardoor het achteraf decrypten eerst niet goed verliep.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor de uitleg ...

 

We stappen af van het Loewe interne gedoe en gaan het met een externe PVR decoder oplossen, dus de tuners van de LCD mogen op vakantie.

 

groeten van Snurker in ruste sleep

 

 

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...