Ga naar inhoud


KPN Experia Box op Topfield SRP-2410 aansluiten?


BBC

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben een volkomen leek op dit gebied :(, maar had toch graag wat informatie over het volgende:

 

Ik heb sinds kort een nieuwe Topfield SRP-2410 gekocht, omdat deze ook een LAN aansluiting heeft die ik overbodig vond :), maar na veel lezen op het Duitse Topfield forum toch mischien wil gaan gebruiken confused

 

Ik heb nu InternetPlusBellen van KPN met de Experia Box, daarop heb ik 3 PC's aangesloten allemaal draadloos.

 

Kan ik hier nu ook gedraad de 2410 op aansluiten, of met andere woorden wat ben ik hier voor nodig, de één zegt inpluggen de ander zegt je moet een router kopen?

 

Omdat de Experia Box op een vervelende plaats zit kan ik dit niet zo maar even proberen, ik wil er wel een kabel voor aanleggen maar moet hem dan ook kunnen gebruiken :Dwink

 

En is het dan ook mogelijk om de 2410 te benaderen vanaf mijn PC, om bijvoorbeeld een kanalenlijst aan te passen?

 

Met andere woorden waar begin ik aan crazy:D

 

Groetjes,BBC

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Gewoon eerst proberen met een kabel. Omdat je Experia Box op een lastige plek zit, kun je je Topfield wel daar ff zetten en aansluiten met een UTP (netwerk) kabeltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Gewoon eerst proberen met een kabel. Omdat je Experia Box op een lastige plek zit, kun je je Topfield wel daar ff zetten en aansluiten met een UTP (netwerk) kabeltje.


Hallo,

Dank je, daar had ik zelf ook al aan gedacht maar dan kan ik nog niet zien of hij verbinding maakt, of ik moet de tv daar ook naar toe slepen frown

Niemand die het zo weet, die ook de Experia Box heeft?

Groetjes, BBC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Dan toch even een lange UTP kabel gebruiken? Gelukkig zijn die niet zo duur en komen die dingen altijd wel weer van pas.


Hallo,

Ja dat ga ik dan toch maar proberen, hopen dat die kabel een beetje heel blijft met al die deuren smile

Groetjes, BBC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Is de afstand zo groot dan? Dat gaat vast wel goedkomen.


Hallo,

Nee zo'n afstand is het ook weer niet :D

Maar er zitten drie deuren tussen, en aangezien ik denk ik met mijn ervaring nog wel even aan het prutsen ben, ben ik bang dat de kabel al stuk is voor dat ik een verbinding heb :Dwink

Maar het gaat lukken, ga er volgende week maar eens mee aan de slag.

Bedankt voor je reaktie, en als er nog iemand een plug en play antwoord heeft, dan zie ik het wel.

Groetjes, BBC
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Hallo,

 

Toch mijn oude Topic, maar weer eens onder de aandacht brengen.

 

Ik heb toen met hulp van hier, na veel moeite een UTP kabel aangebracht dit werkt dus perfect, mijn late dank nog daar voor :sleep::)

 

Nu heb ik het volgende "probleem" ik heb een nieuwe Onkyo TX-NR609 Receiver gekocht, en heb nu een TV met Net-TV, en nu wil ik deze dus ook graag op het internet/netwerk aansluiten.

 

Kan ik deze UTP kabel daar voor gebruiken, dus zonder dat ik weer nieuwe kabels moet gaan instaleren, ik hoop het want om dat nog een keer te gaan doen is bijna geen optie :crazy:

 

Als het mogelijk is om dezelfde kabel te gebruiken, wat ben ik dan nodig om het werkend te krijgen, dus niet zo als nu door de kabel "elke keer" om te wisselen :confused:

 

Groetjes,BBC

aangepast door BBC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je nodig hebt is een simpele netwerk switch (4 poorten is genoeg) en 2 korte kabeltjes. Je haalt de netwerk kabel uit de je ontvanger stopt hem in de switch en de 2 nieuwe kabeltjes doe je in de switch en de ontvanger + onkyo.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok.. dank je.

 

Werken die verbindingen dan allemaal te gelijk, of moet ik die Netwerk Switch zien als een soort diseqc schakelaar, dus wat ingeschakeld is krijgt dan een verbinding ?

 

Welke Switch kan ik het beste kopen om dit te realiseren, ook wat het aansluiten en instellen betreft, kan natuurlijk ook via een persoonlijk bericht i.v.m reclame.

 

Groetjes,BBC

aangepast door BBC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles gaat automatisch... Gewoon een Belkin, Sitecom, (ander merk) Gigabit switch... Kost je hooguit een euro of 20. Voor de snelheden die jij nodig hebt maakt het allemaal niet veel uit en is een hele goede dure zonde van je geld. Het ziet er zo ongeveer uit.

sitecom-ln-120-5-poorts-gigabit-switch.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Zo ik heb er net één besteld, als het goed is komt die morgen al.

 

Het is een Sitecom geworden, prijs Euro 16,98 inclusief de verzendkosten, als dit werkt is het echt een makkelijke en goedkope oplossing :)

 

Laat het nog wel even weten.

 

In iedergeval nog bedankt voor de reaktie's.

 

Groetjes,BBC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...