Ga naar inhoud


RTi core 1.0.3 BETA


alias haha

Aanbevolen berichten

What is new :

 

RTi core 1.0.3 BETA Image based on : Enigma 2 from 04-12-2010

 

New kernel by the_ripper

 

 

 

- Applied New Audio FIX

 

- Interlace/Deinterlace FIX

 

- CPU 30% usage FIX

 

- Better VFD Support

 

- Fixed System clock

 

- Volume UP/Down fully fixed

 

- Better overall stabillity

 

- A lot of changes on Enigma 2 ( A/V Settings EXPERIMENTAL , Welcome wizzard )

 

- Fixed Multimedia ( MKV, AVI ) now OK

 

- A lot of other small fixes and changes internally

 

 

 

We hope that next release will be RC1 ( Release candidate 1 ) as Recording and Subtitles are in internal Testing phase.

 

 

WE WOULD LIKE TO SAY THANKS TO OPENSAT WHICH WAS INVOLVED TO PUT ALL EFFORTS TO SUPPORT AND COOPERATE ON THIS PROJECT

 

*** Please use AzUP v1.2.5 by telesat to Flash this new RTi core 1.0.3 BETA version of Enigma 2 in Your receiver including the KERNEL!!! , and read Release notes of AzUP v1.2.5 ***

 

 

Download:

 

http://www.azbox-enigma.eu/upload/RTi_Core_1.0.3.BETA.rar

 

*** KEEP IN MIND THAT THIS IS FULLY CLEAN CVS IMAGE, AND IT NOT CONTAIN ANY ILLEGAL FILES INSIDE ***

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, tot nu toe vind ik het nog helemaal geen alternatief voor de AZBox firmware. Ik begrijp de prioriteiten die makers leggen ook helemaal niet. Ipv multimedia fixes ed. zou ik eerst zorgen dat de hardware fatsoenlijk werkt en dat de box ook DVB-C en DVB-T tuner ondersteund.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
Nou, tot nu toe vind ik het nog helemaal geen alternatief voor de AZBox firmware. Ik begrijp de prioriteiten die makers leggen ook helemaal niet. Ipv multimedia fixes ed. zou ik eerst zorgen dat de hardware fatsoenlijk werkt en dat de box ook DVB-C en DVB-T tuner ondersteund.


Dat heeft helemaal geen zin eerst stabiliteit en dan toevoegingen en met stabiliteit bedoel ik compleet dus ook multimedia ( btw het toevoegen van de dbv-c en dvb-t is een peuleschil vergeleken met wat ze nu aan het oplossen zijn )

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nou, tot nu toe vind ik het nog helemaal geen alternatief voor de AZBox firmware.

Daarom heet het ook BETA!!

Citaat:
is het mogelijk om op de azbox ook dualboot te doen.

Ja dat is mogelijk, dan moet je even zoeken op de satpimps site hoe dit moet.

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
( btw het toevoegen van de dbv-c en dvb-t is een peuleschil vergeleken met wat ze nu aan het oplossen zijn )


Ik denk dat als het idd zo'n 'peuleschil' was, dat het dan al lang toegevoegd was, ook al zou het niet 100% of zelfs maar 50% werken.

Origineel bericht van: Ribbe82
Daarom heet het ook BETA!!


Gaap... Dan nog, de wijze waarop de afstandsbedienning van de AZBox werkt (de indeling dus) slaat nu als een tang op een varken. Ze zullen dus de software drastisch moeten aanpassen aan de AZBox hardware. En zo zijn er nog wel meer punten.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

De meest verkochte tuner is de DVB-S2 dus daarom kiezen ze eerst voor de DVB-S2 stabiel te maken en daarna de rest.

 

Over de afstandsbediening dat is puur een mening. De ene vind A fijn de andere B en weer iemand anders C enz. Als je zo veel commentaar hebt zal ik zeggen ga ze helpen met de drivers voor de DVB-C en T aan te leveren.

 

Houd er tevens rekening mee dat er hobbyisten er mee bezig zijn en geen Opensat. Mss dat Opensat ze hooguit helpt maar dat is het dan ook.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ribbe82
Citaat:
is het mogelijk om op de azbox ook dualboot te doen.

Ja dat is mogelijk, dan moet je even zoeken op de satpimps site hoe dit moet.


@Ribbe82,

Meer dan een vraag (zonder antwoord hierop) op Satpimps of het mogelijk is kan ik niet vinden.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

@VluggeW,

 

Het is maar goed dat het bijna oud en nieuw is met zo'n kort lontje. Overigens heb ik niet 'zo veel commentaar', het is alleen vreemd dat als je de motor nog niet (goed) hebt lopen dat je wel steeds nieuwe banden onder de wagen zet, en zo zie ik dat ook met deze firmware versies. Overigens ben ik niet de enige die dit inmiddels opvalt, ik lees het op vele (ook internationale) fora. Kan het niet gewoon zijn dat ze zich hebben verkeken op wellicht makkelijkere dozen van AZBox, zoals de Elite met 1 tuner? Je roept namelijk wel dat de meest verkochte tuner de DVB-S2 is, maar alle versies werken tot nu toe alleen maar met de embedded-tuner....

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattools:

 

Kritisch in het leven staan vind ik prima.

De ontwikkelaars van deze alternatieve software, maar met name alternatieve drivers hebben al direct aangegeven dat in eerste instantie alleen aan de enkele DVB-S2 driver gewerkt wordt, daarna pas verder.

Deze driver is nog niet klaar, nog niet stabiel genoeg, en dus wordt er nog niet aan de andere drivers gewerkt.

Dat er wel aan andere dingen gewerkt wordt is enerzijds omdat verschillende mensen aan verschillende dingen werken, anderzijds ook omdat een hobbyontwikkelaar uiteindelijk ZELF bepaalt wat ie belangrijk en leuk vindt om te doen, en niet een ander.

Gelukkig hoef je niet bang te zijn dat wie dan ook zich ergens op verkeken heeft, aangezien er geen garanties worden gegeven. Het is een hobbyproject. De kans is vrij groot dat het gaat werken, en als dat niet zo is, dan heb je pech.

Dit team heeft geen enkele verplichtingen naar jou of anderen toe, het is een hobby.

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast xsence2003

Ik heb deze er net opgezet omdat ik niet tevreden was over de laatste enigma 2 zonder mods etc.

 

Hier blijken echt veel verbeteringen etc in te zitten echter is het omschakelen naar hdmi nog erg onstabiel.

 

Als je de verkeerde resolutie hebt gekozen dan kan je niet meer terug smile pas hier dus mee op.

 

Ben de image nu voor de 3de keer alweer aan het installeren hierdoor smile

 

Ik ben benieuwd hoe die verder is maar ik kan er zo weer lekker mee spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xsence2003

Ik ga er daarlijk even goed mee spelen. Het viel me met de normale laatste enigma 2 wel op dat als hij op een kanaal stond en de receiver gereboot werd, na de reboot het kanaal zonder geluid op kwam.

 

Ik ben nu de kabalen aan het ophalen van 2 sats en dit duurt erg lang, maarjah dit duurt altijd lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...