Ga naar inhoud


[DM800HD] Dreambox met multiboot draaien


humblebee

Aanbevolen berichten


Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Littlesat
Multyboot is vragen om problemen... omdat je dan een gedeelte van het ene image op een ander image laat draaien...

Welliswaar niet op een 800, maar heb wel multi-boot draaien middels Barry Allen op de CF kaart in een 7025. Ik heb gekozen voor een origineel image van DMM in flash om op die manier de overlappingen/afwijkingen tussen de verschillende images te ontwijken. Dit werkt uitstekend.

Nóg ouder is de historie van de multi-boot op de USB stick in mijn 7000, soortgelijke situatie alleen dan met FlashWizardPro (dit kan niet met Enigma2), dit even ter illustratie.

Multi-boot kan natuurlijk ook wel op een HDD, maar dan draait die constant wat niet wenselijk is en mogelijk ook zorgt voor hick ups.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn hier wel mensen die het er niet op begrepen hebben, maar aan de andere kant is het hartstikke leuk om Multiboot te draaien.

Je kunt veel sneller switchen van de 1 naar de andere image.

 

En als mensen er plezier aan hebben aan de multiboot, waarom dan niet.

 

Het gaat er niet om wat jij leuk vindt, maar wat de vragensteller leuk vindt om te doen.

 

Ik vind Meoboot overigens beter dan Barry Allen.

Echter zijn er aantal images, waaronder de PLI, die niet kunnen omgaan met Multiboot

 

Vr gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met nfi backup (of zoiets) een full backup maakt, en van je tweede en/of derde install ook, kun je gewoon je volledige install terug flashen. Heb je geen gedoe wat bij een multi boot hoort. Gewoon even je nfi terug flashen en je bent binnen 2 of 3 minuten volledig naar je andere install geflasht, inclusief alle plugins etc. Zonder multi problemen. Dus ik denk (maar dat is mijn persoonlijke mening) dat die multi boot, met alle bijbehorende problemen, gewoon niet nodig is.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik gebruik multi-boot voor spielerei met name. Stel je de situatie voor, ik test nieuw image en Hare Hoogheid hier wil een programma kijken... Even reboot en klaar, kan ik erna weer verder spelen. Ideaal dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Als je met nfi backup (of zoiets) een full backup maakt

Misschien wordt het tijd dat iemand een plugin maakt waarmee je zo'n backup kunt kiezen, het wordt dan geinstalleerd en je box gereboot... Dat kan namelijk wel altijd (meestal) stabiel werken.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Boerenjong
Echter zijn er aantal images, waaronder de PLI, die niet kunnen omgaan met Multiboot


Het is eigenlijk andersom, de multiboots kunnen maar met een beperkt setje images omgaan, namelijk images die nauwelijks afwijken van de DMM standaard.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
Als je met nfi backup (of zoiets) een full backup maakt, en van je tweede en/of derde install ook, kun je gewoon je volledige install terug flashen. Heb je geen gedoe wat bij een multi boot hoort. Gewoon even je nfi terug flashen en je bent binnen 2 of 3 minuten volledig naar je andere install geflasht, inclusief alle plugins etc. Zonder multi problemen. Dus ik denk (maar dat is mijn persoonlijke mening) dat die multi boot, met alle bijbehorende problemen, gewoon niet nodig is.


Welke plugin ga je dan hiervoor gebruiken, zodat je een nfi backup krijgt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: Boerenjong
Echter zijn er aantal images, waaronder de PLI, die niet kunnen omgaan met Multiboot

Het is eigenlijk andersom, de multiboots kunnen maar met een beperkt setje images omgaan, namelijk images die nauwelijks afwijken van de DMM standaard.


Volgens mij kunnen we beter het onderwerp wijzigen:
Wie is er tegen het gebruik van Multiboot!! cry

Er is al heel veel over geschreven.....

[Algemeen] Wat is het nut van multiboot bij Dreambox?

[Algemeen] Verschil tussen Barry Allen en Meoboot

[DM800HD] Is multiboot mogelijk en hoe werkt het op een DM800HD

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...