Ga naar inhoud


Een ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel.


sheeplover

Aanbevolen berichten

Geachte mede-hobbyisten, het fenomeen satellietverbindingen, digitale tv etc is voor mij een zeer interessante materie. Beetje bij beetje raak ik hier steeds meer in thuis, maar er blijven voor mij ook een aantal zaken onbegrijpelijk die ik met jullie wil delen. Gisterenavond viel mij een aantal dingen op. Allereerst snap ik niet de logica van het aantal zenders dat uitvalt op het moment dat het onweert. Ik weet dat het niet alleen hier hoeft te onweren, maar dat het ook afhankelijk kan zijn van de toestand in Luxemburg. Maar een ding is zeker; gisterenavond kon ik ALLE Hotbirdzenders ontvangen en vrijwel geen enkele Astrazender.<BR>Welk natuurkundig wonder voelt zich uitgedaagd om te reageren ? Dan heb ik verder deze week mijn tweede dichecq moeten kopen; het ding is toch minder waterdicht dan beloofd; bij de LNB-a hoek was de oxydatie zodanig dat alle Astrazenders een rood blokje te zien gaven op de tv. Kortom een machtig fenomeen tv via de ruimte, maar een aantal zaken blijf ik ronduit primitief noemen. Groetjes John.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wel sheeplover, dat is niet zo moeilijk.<BR>Op het moment dat Astra uitviel, en Hotbird niet, zat er gewoon veel meer bewolking/regenbuien voor Astra dan Hotbird.<BR>Ze staan toch wel 6° uit elkaar en dat betekent vanuit ons oogpunt vele duizenden kilometers.<BR>Inderdaad kan het ook wel eens aan de uplink in Luxemburg liggen als het daar erg slecht weer is. Maar dan vallen er paketten uit en niet de hele Astra vloot omdat er ook vanuit andere landen in Europa ge-uplinkt wordt.<BR>Dat verschijnsel van uitvallen van een bepaalde satelliet kan zich echter van minuut tot minuut veranderen, zodra er zich extreem slecht weer in de atmosfeer opbouwt zoals zeer zware onweersbuien en die zijn nou eenmaal zeer lokaal.<BR>Het leuke is als er zich zulk slecht weer opbouwd dat de digitale transponders nog lange tijd pefekt blijven en dan opeens gaan uitvallen. Dan zie je echt niets meer. Ga je dan naar een analoge transponder van hetzelfde programma kijken, bv. ARD/ZDF/RTL etc. dan is er altijd nog naar te kijken zei het dan met "spijkers" tot dat zich absoluut ruisen inzet. Maar dan spreek je van echt noodweer. En komt dan ook zelden voor. Bij de kabelkopstations is het echt niet veel beter.<BR>Ik vind het altijd weer een fascinerend verschijnsel om te zien hoe lang een schotel van 1,20 mtr het nog doet onder zulke omstandigheden. wink.gif" border="0tongue.gif" border="0<P>En die Disecq switch zou ik maar binnenshuis installeren, dan is dat probleem ook opgelost.<p>[ 03-08-2001: Message edited by: svetik ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...