Ga naar inhoud


[Multytenne45 single] Wat is jouw SNR waarde op VU+


SubSense

Aanbevolen berichten

Ik ben benieuwd welke waardes jullie halen. Ik heb net mijn Dreambox 7000 vervangen voor een VU+ Duo. Maar blijf achter in de ontvangst. De regel is dat je de multytenne moet uitrichten op de 19,2 en dan zou de rest vanzelf goed moeten staan.

Ik krijg de schotel met geen mogelijkheid beter. Als ik zachtjes duw aan een willekeurige kant dan daalt de SNR gelijk.

Ik gebruik 5 meter Hirschman kabel. (en heb ik al een keer vervangen)

 

BVN:19,2 snr=78%

RAi 1:13,0 snr=52%

L1MBURG 23,5 snr=63%

BBC 1 E Mids:28,2=74%

 

Ik woon in het westen van het land, vlak bij Amsterdam.

 

Ik zou deze informatie graag willen om te kunnen bepalen of ik hem een keertje professioneel zal laat uitrichten.

Of is het gewoon niet beter te krijgen met de Multytenne 45?

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vraag:

-Had je met de Dreambox 7000 problemen met de ontvangst?

-Je hebt de decoder vervangen en bent niet aan de antenne geweest?

 

Elke decoder geeft bij signal and quality andere waardes aan.

Zolang de BER waardes minimaal zijn, is de schotel goed uitgericht.

 

Mijn Technisat heeft van quality een schaal van 0 tot 10.

Bij 2.3 heb ik nog goed beeld. Bij 2.1 treed blokvorming op.

Al met al vind ik het een klasse antenne.

Kijk ook een bij de "gallerij van schotels", staat een foto van mij met een zgn afdakje.

Even zoeken op gebruikersnaam "privatos".

 

Harrie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, met de dreambox was de ontvangst ook al niet optimaal. op 19.2 geen problemen. Voornamelijk op de Hotbird kan ik een aantal zenders niet ontvangen. Maakt op zich niet uit, ik kijk er toch niet naar :-).

En ik heb niet aan de schotel gezeten, als ik wat waardes weet van andere VU+ gebruikers met de multytenne weet ik of ik er nog wat meer uit kan halen of niet.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wortellica
Voor mij al een tijdje terug dat ik een multytenne had, maar ik kon wel alles ontvangen hier ( De Goorn vlakbij Hoorn ) dus ik denk dat je toch beter moet uirichten. Mischien even checken of ie wel waterpas hangt ( aan de muur/buis?)


Ik woon ook vlakbij Hoorn en ben erg blij met de twin Multytenne. Nooit een probleem gehad op alle zenders....

Goed richten is erg belangrijk.
Succes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal de f-connectors nog eens een keer opnieuw zetten. Ik geloof dat hier ergens een hele draad staat over het juiste monteren van de f-connector. Al kan ik me moeilijk voorstellen dat dit een groot verschil kan maken. (tenzij je echt aan het prutsen ben natuurlijk).

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SubSense
Ik ben benieuwd welke waardes jullie halen. Ik heb net mijn Dreambox 7000 vervangen voor een VU+ Duo. Maar blijf achter in de ontvangst. De regel is dat je de multytenne moet uitrichten op de 19,2 en dan zou de rest vanzelf goed moeten staan.
Ik krijg de schotel met geen mogelijkheid beter. Als ik zachtjes duw aan een willekeurige kant dan daalt de SNR gelijk.
Ik gebruik 5 meter Hirschman kabel. (en heb ik al een keer vervangen)

BVN:19,2 snr=78%
RAi 1:13,0 snr=52%
L1MBURG 23,5 snr=63%
BBC 1 E Mids:28,2=74%

Ik woon in het westen van het land, vlak bij Amsterdam.

Ik zou deze informatie graag willen om te kunnen bepalen of ik hem een keertje professioneel zal laat uitrichten.
Of is het gewoon niet beter te krijgen met de Multytenne 45?


Ik heb ongeveer dezelfde waardes, uitgericht met een spectrumanalizer.
De ontvangst is wel goed, alleen het HF uitgangssignaal van de multytenne is wat magertjes.
Dat wil zeggen dat er minder door de switch word uitgestuurd en je eerder problemen gaat krijgen met lange kabels tussen ontvanger en schotel.

Ik heb er zelf zo'n 20 meter kabel tussen en alleen met heftige regen is het ontvangst enkele minuten weg.
..en als er sneeuw op de kop ligt! :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk! Op dit bericht zat ik te wachten. Ik had al het plan om de schotel eraf te scroeven vanmiddag om nogmaals met de waterpas in de weer te gaan. Dat ga ik nu niet meer doen!

Bedankt!

Toch lees ik ook af en toe berichten van mensen die op 90% of hoger zitten met de SNR met de multytenne. Hoe kan dat dan? Is het puur de decoder?

 

Het voordeel is dat ik mijn TV kan zien als ik aan het uitrichten ben. En momenteel wordt bij elke beweging van de schotel de SNR minder. Is de Multytenne Twin in principe hetzelfde als de solo? Dus ook een laag HF uitgangssignaal?

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SubSense
Kijk! Op dit bericht zat ik te wachten. Ik had al het plan om de schotel eraf te scroeven vanmiddag om nogmaals met de waterpas in de weer te gaan. Dat ga ik nu niet meer doen!
Bedankt!
Toch lees ik ook af en toe berichten van mensen die op 90% of hoger zitten met de SNR met de multytenne. Hoe kan dat dan? Is het puur de decoder?

Het voordeel is dat ik mijn TV kan zien als ik aan het uitrichten ben. En momenteel wordt bij elke beweging van de schotel de SNR minder. Is de Multytenne Twin in principe hetzelfde als de solo? Dus ook een laag HF uitgangssignaal?


Puur de ontvanger. Mijn oude dm7025 gaf een hogere waarde aan dan de Vu duo+. Echter geen probleem gehad met regen of sneeuw. Heb zelf een dakje gemaakt voor de lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SubSense
Kijk! Op dit bericht zat ik te wachten. Ik had al het plan om de schotel eraf te scroeven vanmiddag om nogmaals met de waterpas in de weer te gaan. Dat ga ik nu niet meer doen!
Bedankt!
Toch lees ik ook af en toe berichten van mensen die op 90% of hoger zitten met de SNR met de multytenne. Hoe kan dat dan? Is het puur de decoder?

Het voordeel is dat ik mijn TV kan zien als ik aan het uitrichten ben. En momenteel wordt bij elke beweging van de schotel de SNR minder. Is de Multytenne Twin in principe hetzelfde als de solo? Dus ook een laag HF uitgangssignaal?

Het uitgangssignaal is inderdaad laag, in vergelijking met een normale losse switch lnb combinatie.
Daar staat tegenover dat je nog een prima ontvangst hebt als je signaal op de ontvanger maar 30% aanwijst!
Ik heb zelfs op discovery HD een (blijna)blokvrij ontvangst van 26% op de VU+ duo met een VTI image er op.
Ik zeg er "bijna" bij omdat ik dan heeeeeeel af en toe een blokje zie.
Bij 23% en minder is er geen soep meer van te koken en bij 20 is het signaal verdwenen.
Dit alles met ongeveer 20 meter H125 coax.

Je ziet dat je met een signaal van 60% op je vu nog een ruime marge hebt.

Wat de poster boven mij zegt klopt ook helemaal. Je kunt de ene ontvanger niet met de andere vergelijken, omdat er verschillende tuners gebruikt worden, waarbij de ene een hogere ontvangstgevoeligheid heeft dan de ander.
De tunertjes in de VU zijn iets "dover" dan die van bijvoorbeeld de dreambox, maar het verschil is erg weinig.

Tel daar bij op dat het ene image andere waarden aangeeft dan de andere en de verwarring is helemaal compleet.

In het begin had ik ook zo mijn twijfels over de Multytenne 45 twin, die trouwens net zoveel hf uitstuurt als de single.
Ik denk, maar dat is mijn theorie, dat dit min of meer bewust is gedaan om er voor te zorgen dat sterke transponders op naastgelegen satellieten elkaar niet gaan overstemmen, doordat een "minder Kwalitatieve" ontvanger niet met verzadigde signalen kan omgaan..
Maar dit is geen vastgesteld feit, maar gewoon een bedenksel van mij waar je verder geen waarde aan hoeft te geven.

De Multytenne staat hier al ruim een jaar en op signaalverlies tijdens zware regenbuien na heb ik geen verdere irritaties ondervonden door het kleine formaat.
Al moet ik zeggen dat de Hotbird soms wat moeizaam gaat op sommige transponders, net als sommige transponders op de Astra 2.
Voor feedhunting is de schotel absoluut ongeschikt, maar om de hoofdtransponders te bekijken van de astra 1, 2 en 3 is de schotel prima geschikt en lekker onopvallend!!

..tja, die paar minuten beelduitval per jaar neem ik voor lief.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

En nu heb ik helemaal voldoende informatie om me helemaal geen zorgen meer te maken.

Ik ga ook niet meer rommelen in de marge om die ene % erbij te krijgen. De ervaringen van jullie geven inderdaad aan dat het de eigenschap van de Multytenne is. Ik ben gewoon op een verkeerd spoor gekomen omdat ik berichten heb gelezen van 95% of meer SNR.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...