Ga naar inhoud


[TF77XXPVR] Automatisch decoderen, hoe werkt het precies?


Murdock

Aanbevolen berichten

Klopt het dat de TF77XXHDPVR volledig automatisch opnames moet decoderen op de ingestelde tijd?

 

Ik heb het idee dat dit regelmatig niet werkt. De ontvanger wordt dan niet eens wakker op de ingestelde tijd. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

 

Daarnaast zie ik een optie in de bestandslijst om een opname te reserveren voor decoderen. Wat biedt dit voor extra mogelijkheid?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet de auto-decode functie aan zetten ergens. En de tijd wanneer deze moet starten en hoe lang het decoderen moet duren.

Het te decoderen bestand moet je dan op reserveren zetten. De 7700 zal dan op de aangeven tijd uit standby komen en maakt dan een ongecodeerde copie van het orginele. Het is wel verstandig om de gecodeerde file niet automatisch te deleten, voor het geval er iest met decoderen fout gaat

 

Groet,

 

daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is een beetje vern***karatief dat "auto". eerst de file reserven en dan gaat ie pas decoderen als auto-decode aanzet. Nogmaals, bewaar wel ff de org. opname dan kun je het altijd nog een keer proberen, mocht het fout gaan.

 

Overigens stap over op Enigma, heb ik ook gedaan, perfect!!!!!

Enigma doet wat Topfiled alleen maar beloofd

 

 

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Beobuddy
Nader toegelicht: Enigma neemt gedecodeerd op. Dus geen problemen met terugkijken van opnames wanneer dan ook.
Ook als je tegelijkertijd iets anders kijkt?
Met een Aston zou je dus een opname en het programma waar je naar kijkt tegelijk kunnen decoderen?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hadrian
Ook als je tegelijkertijd iets anders kijkt?


Dat is nu inderdaad het voordeel van enigma, twee programma's of meer tegelijkertijd decoderen en/of opnemen.

Maar enigma bij een dreambox (en dus ook bij de summertime versie) maakt gebruik van een softcam die de cam, zoals de aston vervangt.
Ik weet dus niet of het ook in combinatie met een aston opgaat. Maar voor wat ik tot nu toe heb begrepen, is dat de enigma image (summertime) alleen aan de praat is te krijgen m.b.v. een softcam.

Overigens was het direct decoderen bij een dreambox bij een opname voor mij het argument om over te stappen naar een dreambox toendertijd (toen CD om de dag de codering veranderde en het automatisch decoderen ook niet altijd goed ging). Nu kun je ook uitwijken naar een VU+ of ET9000. Ze werken allemaal met enigma software gebaseerde images.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hij bedoelt en ik zou dat ook graag weten. Hoe je aan die enigma software komt en hoe je hem moet installeren op je topfield? Als iemand ons kan helpen, want ik zou ook graag die enigma software hebben

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast RagdolletjeO

 

Ik heb 7710 HD PVR en het autodecoderen lukt maar niet en hoe kan ik een programma reserveren (met welke toets v/d afstandbediening voor autodecoderen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan t zo niet meer voor de

geest hale, heb geen org firmware meer.

Ergens in het menu moet he auto_decode aan zetten en in je afspeellijst op de file gaan staan dacht ik en ok drukken oid

 

of een van de gekleurde knoppen , ben niet meer zeker

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...