Ga naar inhoud


[ET9000] Netwerk probleem ET9000


tweakerd

Aanbevolen berichten

ik ben hier al eens over begonnen op dit forum, maar nog geen duidelijk antwoord gezien, dus maar besloten er eens een nieuw topic aan te wagen.

Het probleem is dus al vanaf het begin, heb helaas niet geprobeerd met orginele firmware, allen Open-Pli, maar ik krijg het dus op geen enkele manier voor elkaar om opnames naar mijn PC's te kunnen copieren.

Sterker nog; zelfs met oude vertrouwde DCC en nieuwe ET9000CC krijg ik het niet voor elkaar om via FTP of HTTP bestanden naar mijn PC te copieren.

Het is niet dat ik geen verbinding krijg, maar er wordt gewoon niets vanaf de ET9000 naar mijn pc's verplaatst.

Een bestandje van 11KB doet er al meer als 5 minuten over om te verhuizen.

Nu moet ik zeggen dat ik een redelijk uitgebreid netwerk heb maar dat zou het probleem niet moeten zijn.

 

Mijn modem/switch is een draytek Vigor 2820.daar komt de ET9000 direct op binnen. Van de draytek krijgt de ET9000 direct een IP toegewezen aan de hand van MAC adress. In ET9000 komt dat goed binnen en ook staat dat IP geconfigureerd als zijnde DMZ host. Dus alle poorten open.

Via een andere poort vanaf het modem gaat deze via GB switch naar de diverse PC's

het maakt niet uit of ik XP-Vista of 7 heb draaien, het werkt gewoon niet.

 

Als ik mijn netwerk zoek vanuit de ET9000 vind ik wel PC's maar kan geen verbinding maken omdat gebr.naam en wachtwoord nog net zijn gespecificeerd, komt later wel laugh

 

Ook met Filezilla zie ik wel de inhoudsopgave van de ET9000, maar kan niets verhuizen. of gaat heeeeeeel traag.

wat ik dan wel zie is dat er regelmatig door time-outs van ET de verbinding om de paar minuten wordt hersteld.

Wie herkent dit probleem of heeft hier een mogelijke oplossing voor.

Op de plek waar nu de ET9000 staat stond voorheen in zelfde configuratie van modem een DM7025+ ook met open-Pli.

kabels ed zijn niet het probleem en is al uitgesloten .

 

Grtz,

 

 

 

ET 9000 / DM7025+ openpli

Astra 1 2 3 + Hotbird VisioSat BigSat

Link naar reactie
Delen op andere sites


netwerkgroep ed staat allemaal goed.

kan ook met FTP progsels wel inhoud op de ET9000 zien, namen weigen en zo, maar hetuploaden vanaf de ET9000 wil gewoon niet..

 

Ik ga er zo maar eens een andere HD in gooien, opnieuw Flashen en kijken wat er gebeurt..

 

Wordt vervolgd.

post-45861-1318261686,8509_thumb.jpg

ET 9000 / DM7025+ openpli

Astra 1 2 3 + Hotbird VisioSat BigSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

<UPDATE>

 

Probleem gevonden en opgelost.

Ik wist wel dat het niet aan mijn netwerk en dergelijke lag

het lag puur en alleen aan de harde schijf. Is op zich niets mis mee alleen is waarschijnlijk met het flashen en onbekendheid met het apparaat iets verkeerd gegaan. Heb na een avond klooien eindelijk een nieuwe schijf goed kunnen formatteren.

daarna oude schijf in USB station gepropt en kan nu mijn opgenomen bestanden met kleine 100Mbit over netwerk naar mijn PC pompen. als dat klaar is kan ik deze schijf lekker weer leeg maken en voor andere doeleindes gaan in zetten ...

 

Het kan raar lopen... trouwens de nightly build van vrijdag 07-01-11 geeft bij mij een groen beeld en blijft daar op.. is een slechte versie..

 

wil je nog meer weten over hoe en waar ivm deze fix, ik hoor het wel en zal proberen te helpen..

 

Tnx voor zover

 

Grtz,

 

ET 9000 / DM7025+ openpli

Astra 1 2 3 + Hotbird VisioSat BigSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

{update}

 

was dus nog niet helemaal opgelost.

kan met veel geluk een filmpie overzetten van 3,5Gb, daarna was de ET zo heet dat deze dus bij een volgende transfer weer flipte.

Oorzaak van dit probleem ook gevonden.

CPU wordt veeeel te heet.

Hiet zit dus waarschijnlijk ook de LAN adapter in.

 

wordt aan gewerkt..

 

ET 9000 / DM7025+ openpli

Astra 1 2 3 + Hotbird VisioSat BigSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk goed en stabiel.

Kan ik eindelijk mijn opnames van de DM 7025 naar de ET9000 over zetten.

Zoals al eerder vermeld was mijn ET9000 vreselijk instabiel met zijn netwerk en dan met name NAAR de ET toe.

daar heb ik het volgende op gevonden..

(heb ik mijn naam toch weer eer aan gedaan )

zie foto's

post-45861-1318261697,5384_thumb.jpg

post-45861-1318261697,5579_thumb.jpg

post-45861-1318261697,6155_thumb.jpg

post-45861-1318261697,6355_thumb.jpg

post-45861-1318261697,6542_thumb.jpg

ET 9000 / DM7025+ openpli

Astra 1 2 3 + Hotbird VisioSat BigSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het niet verstandiger geweest om je ontvanger om te ruilen? Zo te horen was er iets niet helemaal in orde met je ontvanger en was het waarschijnlijk opgelost als je het omgeruild had.

 

Ik kan me ook niet voorstellen dat je nu nog garantie hebt op je ontvanger na deze modificatie. Toch jammer als je dat nodig mocht hebben in de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...