Ga naar inhoud


[7141 HD] Diseqc probleem - alleen signaal op 23,5 oost


vvsection

Aanbevolen berichten

Dan blijft er maar een ding over , de diseqc switch ,wat heel vreemd is van deze switch,

maar er moed toch wat aan de hand zijn ,het zou mooi zijn dat je even een andere

diseqc switch kon proberen, misschien is dit de oorzaak.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi Satencom,

 

Je hebt helemaal gelijk, maar het probleem is alleen in combinatie met de 7141. Met de 8121 en mijn Octagon 1008 dus niet.

 

Nu heb ik bij mij thuis nog een SAB en een NoName 4 in 1 switch liggen. Ik ga die, bij droog weer wink , omwisselen met de EMP en kijken of dit helpt.

 

Ik heb de monteur ook beloofd dit te proberen en het resultaat aan hem door te geven.

 

Ik ben overigens wel nieuwsgierig of er verder nog leden zijn die de DSR 7141 ook gebruiken in combinatie met de EMP Centauri Diseqc 2.0 Switch 4/1 en wat hun ervaringen zijn.

 

Als ik nieuws heb plaats ik het weer.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Voor het archief zal ik even de afloop melden van het probleem.

 

Ik heb de EMP vervangen door de Noname diseqc switch en nu werkt het perfect.

 

Op een of andere manier "praat" de 7141 dus niet met de EMP.

 

Iedereen bedankt voor de reakties.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hmmm dit isw even intressant voor mij...

de switch is als ik het goed begrijp (sorry ben nieuw en heb er nog niet veel verstand van) het kleine bakje op de schotel waar de lnb's in samen komen toch?

ik heb namelijk het volgende probleem ook volgens mij want als ik de indeling van de diseqc verander verandert er niks aan mijn ontvangen zenders terwijl de 7141 wel aan geeft dat ik goed ontvangst heb zowel op de 19,2 de 23,5 en de 28,2 maar ik kan geen enkele zender van de 23,5 bekijken terwijl dat toch wel zou moeten kunnen, zou dat ook aan die switch kunnen liggen of begrijp ik er nu helemaal niks van want als ik bijv jimjam voor mijn zoontje op wil zetten zegt ie dat ik mijn installatie moet na kijken terwijl ik op 80 en 99% zit op de 23,5 of heeft dat weer ergens anders mee te maken?

 

wavefield t55 4x single lnb

philips 7141 op plasma 37"

geluid via pm7001 op B&W 630i

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet het niet....

ik heb gister eens even gekeken welke lnb op welke staat gericht en weet dat de lnb 2 gericht staat op de 19,2 want als ik daar mijn hand voor hou valt het signaal weg van de gewone zenders is het misschien beter als ik de volgorde op de switch verander?

dat de 19,2 op 1 komt te staan? en dat we dan even uit zoeken welke lnb op welke positie staat gericht en dan die volgorde op de switch aan brengen en dan de instellingen in de ontvanger daar op aan passen?

 

ik keek hier voor met de arion af8400 en daarop had ik wel de 19,2 en de 28,2 maar die zag de 23 helemaal niet dus ik weet het niet meer pfffff veel te ingewikkeld hahaha

wavefield t55 4x single lnb

philips 7141 op plasma 37"

geluid via pm7001 op B&W 630i

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andries heeft het al geschreven.

 

Het is waarschijnlijk of een defecte lnb of een switch die niet goed samenwerkt met je Philips.

Om te beginnen kan je de LNB voor astra 19.2 eens verwisselen.

Is er geen verschil weet je dat het niet aan de LNB ligt.

 

Toch nog even een ander vraagje. Heb je wel een 7141 decoder.?

De 7121 decoder heeft namelijk wel een software bug gehad waardoor de switch niet goed gestuurd werd.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

het is een phillips 7141/22 hd

met software versie: 3.6.8

cao versie: 038

symbool rate 22000

signaal sterkte op de 19.2:82%

kwaliteit: 100%

de switch is een : Basic Edition 2200 mhz 4 in 1

en er staat een afbeelding van een paardje op staat verder niet echt een merk tenzij Basic Edition een merk is

de lnb's zijn nu een jaar of 4 5 oud en zijn inverto rt lnb's

 

ik zal morgen even alle lnb's verwisselen om ze allemaal even te checken of ze goed zijn.

 

heb vanmiddag de schotel opnieuw aan de muur bevestigd omdat ik er achter kwam dat 1 van de bouten was afgeknapt heb hem nu met keilbouten bevestigd hoop dat het nu even blijft zitten hahaha.

 

wavefield t55 4x single lnb

philips 7141 op plasma 37"

geluid via pm7001 op B&W 630i

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik kom net bij freestyler vandaan.

 

Er waren 2 oorzaken:

 

* Er was maar 1 LNB goed uitgericht : astra 19.2 De andere 3 stonden foutief. ( 39 oost / 26 oost en 7 oost ). Deze LNB's heb ik goed gezet, zodat de astra 19,2 / astra 23,5 / astra 28.2 en de hotbird 13 te ontvangen zijn.

 

* En de diseqc switch was defect. En nieuwe gemonteerd.

 

De philips / pace ontvanger gereset naar fabrieksinstellingen. En alle instellingen opnieuw erin gezet.

 

En zie daar: Beeld laugh

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je weer 1 heel blij gemaakt, hij had mij ook al gevraagd,

maar nu heb jij de eer ,mooi dat het weer op gelost is.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...