Ga naar inhoud


[Enigma2] Waarom Enigma2 installeren?


Ivanhoe

Aanbevolen berichten

Hallo, hier volgt wellicht een beginnersvraag...

Hoewel, wellicht heb ik het begin van een "draad" gemist.

Ik beschik over een AZBox HD Premium met bèta software (niet de 5209 maar 4911 omdat de nieuwste mijn .ts opnamen niet meer kon afspelen).

Ik zie nu heel wat berichten over Enigma2 en vraag mij af of het zin heeft om deze op de AZbox te installeren. Wellicht wel want anders zou niemand dit doen. Maar wat precies heeft men dan "extra"?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

E2 werkt nog niet 100%:

 

- kaartlezer werkt niet

- Opnemen werkt niet

- Plugins nog niet via menu te installeren moet handmatig gedaan worden.

- Somige HD zenders nog happerig beeld.

 

Kortom: leuk voor de hobbyist maar voor de normale gebruiker nog even wachten.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrienden,

Het was niet mijn bedoeling om een polemiek te ontketenen tussen voor- en tegenstanders van Enigma2.

Wel onthoud ik dat de AZbox met Enigma2 de kaartlezer niet ondersteunt en om die reden zal ik Enigma2 niet installeren want ik gebruik mijn AZbox met een officiële TV-Vlaanderen kaart en dat zou dan blijkbaar niet meer mogelijk zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voel je niet schuldig!

Misschien ligt het aan mijn interpretatie van zijn tekst. frown

 

Mijn advies zou in ieder geval zijn de ontwikkelingen goed in de gaten te houden m.b.t. E2, als dit meer jouw ding is.

 

Ook voor mij is het nog iets te vroeg om het voor dagelijks gebruik te nemen, alhoewel ik moet zeggen dat het TV kijken voor dagelijks gebruik voor mij best wel acceptabel is.

Maar die extra dingetjes zijn nog leuker cool

 

Ik kijk in ieder geval uit naar een nieuwe versie en ben benieuwd welk nieuws het brengt. :D

 

Zorlith

Link naar reactie
Delen op andere sites

"iets sneller" - oeps dat valt me dan toch echt tegen. Ik ben de snelheid van de maxplus ontvangers gewend en had eigenlijk gehoopt dat Enigma2 die snelheid zou brengen. Kennelijk niet dus, erg jammer!

 

Nu we het toch over dit thema hebben; door het ontbreken van verdere firmware ontwikkelingen ligt alles rond de Maxplus stil terwijl de Duitse importeur die onder de naam Clark Tech dezelfde ontvangers met iets andere software verkoopt rustig blijft aanpassen, iets wat er lol in brengt.

 

Naar ik begrijp is de AZbox net als andere ontvangers als de Dreambox wel in staat dit soort ontwikkelingen op te pikken (let wel, ik heb het hier NIET over card sharing!) maar als het niet Enigma2 is, waar moet ik dan naar zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...