Ga naar inhoud


[Laptop scherm] Linkerdeel blijft zwart


alx

Aanbevolen berichten

Bij een Medion 17inch geeft alleen het rechterdeel van het scherm beeld. Het linkerdeel blijft aanvankelijk zwart. Later komen er in dat zwarte deel vertikale banen met verschillende kleuren.

Ik heb al geprobeerd de driver te vernieuwen (ATI).

Iemand een idee?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat doet het scherm als je over het linker deel wrijft? blijft hij dan zwart,of verkleurd het scherm,als de linker helft tijdens hetwrijven wel beeld geeft is waarschijnlijk het display overleden.Kontroleer de verbinding tussen display en moeder bord.bijlage :foto van een lek scherm.

post-33806-1318261710,0653_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zeker wild weten of het lap top scherm stuk is ,moet je even een los

computer scherm op je laptop aansluiten ,en kijken of die wel werkt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst ook een probleem met een scherm gehad van een bepaalde hoek die last had van strepen en dergelijke.

 

Soms hielp het om het scherm a.h.w. te wrikken. Dan zag je duidelijk verschil.

Bij mij was het een defect scherm zelf.

Bij mp een gevraagd advertentie gezet en daar heeft toen iemand op gereageerd. Een los scherm heb ik 4 tientjes voor betaald en erin geplaatst.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, hartelijk dank voor reacties.

 

Bij het wrijven over het linkerdeel (donker) van het scherm licht die omgeving een beetje op. Geen beeld.

Aansluiten van een extern scherm: geheel beeld op extern scherm!

Wrikken van het scherm: oplichten van het scherm, verder geen resultaat!

 

Vraag: kan het een bandkabel zijn (verbinding scherm/notebook)?

Ik heb een beetje angst voor het openen van notebook.

Genoeg ervaring met desktop PC's.

 

@ Beobuddy: Jouw foto gaf vertikale EN horizontale strepen aan.

Bij mij alleen (na verloop van tijd) vertikale banen!

 

Dank voor jullie (morele) ondersteuning!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt er bijna wel van uit gaan dat het scherm stuk is ,als je bij het heen en weer bewegen

van het scherm niks ziet gebeuren , dan zit er geen breuk de kabel.

 

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas dus.

Ik zal bij de importeur vragen wat reparatie gaat kosten.

Bedankt vrienden voor ondersteuning/meedenken.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de oudere laptops had je te maken met flatcables.

Maar bij de laatste die ik openmaakte was het een draadboompje met een connector op het moederbordje.

Als je een servicemanual weet te vinden op het web, dan kun je een inschatting maken of het te doen is.

Soms hoef je alleen een plastic cover boven het toetsenbord weg te halen en wat schroeven aan de onderzijde los te halen.

 

Best te doen zelf. Het is wel klein, maar heb laatst een mobiele telefoon uit elkaar gehad (N97), maar dat is pas klein. Superkleine connectoren e.d.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een oogloep. laugh

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs het beeldscherm van mijn laptop vervangen. Was prima te doen. Wat mij toen opviel was dat alle laptopfabrikanten gebruik maken van dezelfde schermen. Mijn ooit matte HP laptop heeft nu zo'n glanzend Samsung scherm.

Zoeken op diverse veilingsites leverde mij zowel de info als een goedkoop nieuw scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je. Zal ook eens zoeken op EB.

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...