Ga naar inhoud


schimmel in grote parasol


Rob-DM800

Aanbevolen berichten


Een professionele parasol mag je naar mijn mening wel gelijkstellen met tentdoek.

Uit eigen ervaring weet ik dat als 'het weer' dus de schimmel eenmaal door en door in het doek zit het zo goed als onmogelijk is om dit nog te verwijderen.

Er zullen nu wel weer een heleboel huismiddeltjes worden opgenoemd maar kijk ook eens in de hieronder van de ANWB site afkomstige tekst.

 

Schimmel

 

Vlekken kunnen zowel bij katoenen tenten als bij synthetische tenten voorkomen. Het heet dan dat ‘het weer’ in het doek zit. Schimmel ontstaat veelal doordat de tent te lang nat ingepakt heeft gezeten.

 

Bij katoenen tenten laat schimmel zich moeilijk verwijderen. En als het katoen door en door is aangetast, is er meestal niets meer aan te doen. Een vroegtijdige behandeling vergroot de kans op een goed resultaat. Spoelen met water en azijn of een zeer verdunde oplossing van bleek- of chloorwater kan uitkomst bieden. Daarna een aantal keren goed uitspoelen. Verder zijn er middeltjes te koop (‘Siloblanko’ en van het merk HG), waarmee schimmel bestreden kan worden. Hoe effectief ze zijn, is echter niet te zeggen.

 

Schimmel op gecoat synthetisch doek is te verwijderen door borstelen, eventueel met een sopje met alkalivrije zeep. Op schimmel aan de binnenzijde van enkelzijdig gecoat doek(PVA) kunt u een chloorbleekmiddel vermengd met lauw water (verdunning 1:10) laten inwerken. Tussentijds behandelt u het weefsel met een zachte borstel. Na een kwartier tot een half uur met veel koud water schoonspoelen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FGR De humor die spelvouten soms met zich meebrengt.

 

@Bliksem Het zijn 'kits'. Dat is een verzameling objecten voor een bepaald doel. Bijvoorbeeld een schoonmaak kit.

 

Kids zijn kinderen die je ook schoon kan laten maken. laugh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

stuur me maar een mail dan krijg je van mij het adres waar ze hem schoon maken en weer water dicht/afstotend maken

 

is echt super.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...